Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933

    Byta drivhjul i kompressor

    Hejsan!

    Jag är ny här på forumet så jag börjar med en liten presentation av mig själv.
    Är 35 år gammal, bor i Göteborg och är lycklig ägare till en MCS '03. Har haft den i ett år nu och nu när våren närmar sig funderar jag på att piffa mrCooper (som frugan döpt bilen till). Det skall bli lite yttre förändringar men kanske även lite prestanda ökning. Detta leder så till mina frågor:

    1. Någon som vet var jag kan byta drivhjulet i kompressorn till en rimlig peng (helst i Göteborgstrakten)?

    2. Aerodynamikpaketet har diskuterats en del här på forumet, men jag tar upp det igen. Undrar om ni vet något ställe som säljer dessa delar billigare än BMW? Är intresserad av sidobreddare i första hand, men även fronten kan vara av intresse.

    3. Dags för nya däck. Läst att en del av folket här bytt till icke RunFlat, men då jag fick punka dagen innan jag skulle byta till vinterdäck var jag rätt glad att det satt RF däck på hjulen. Kör ni med punka spray i bagageluckan eller hoppas ni bara på att inte drabbas?

    Kan inte snön smälta bort snart???

    /Noel

  2. #2
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402

    Re: Byta drivhjul i kompressor

    Citat Ursprungligen postat av Noel
    Kör ni med punka spray i bagageluckan eller hoppas ni bara på att inte drabbas? l
    Nej inte i bakluckan, i handskfacket . Viktigt att sprejen inte är för kall på vintern.

    /Fredrik
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  3. #3
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674
    Det enda stället jag sett aeropaketet billigare är hos www.bmwmstyle.co.uk dock så har jag för mig att dom inte skickar. Men det kan du ju höra. Gör dom det så är jag me på att beställa ett kit jag me.
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  4. #4
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933

    Re: Byta drivhjul i kompressor

    På hemsidan står det bara att de säljer hela kitet. Får kontakta dem och kolla om de säljer det i delar också.

  5. #5
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Breddarna är väl inte annorlunda?

    Jag har också funderat angående remhjulsbyte, vad kan man räkna med att få betala för en installation av den i Stockholm? Och vem kan fixa det?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  6. #6
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Breddarna är väl inte annorlunda?

    Jag har också funderat angående remhjulsbyte, vad kan man räkna med att få betala för en installation av den i Stockholm? Och vem kan fixa det?
    Nä dom är inte annorlunda.

    Det är väl en rätt komplicerad opperation att byta hjul, eller komplicerat är det väl kanske inte men det är mycke saker som ska bort så man får nog räkna med ett antal tusenlappar.
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  7. #7
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Freddo
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Breddarna är väl inte annorlunda?

    Jag har också funderat angående remhjulsbyte, vad kan man räkna med att få betala för en installation av den i Stockholm? Och vem kan fixa det?
    Nä dom är inte annorlunda.
    Vet inte om ni förstod rätt, men sidobreddarna som jag syftade på är annorlunda. Här kan ni se vad jag menar: http://accessories.mini.com/internet...SE/sv&fromPG=1

  8. #8
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av Noel
    Citat Ursprungligen postat av Freddo
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Breddarna är väl inte annorlunda?

    Jag har också funderat angående remhjulsbyte, vad kan man räkna med att få betala för en installation av den i Stockholm? Och vem kan fixa det?
    Nä dom är inte annorlunda.
    Vet inte om ni förstod rätt, men sidobreddarna som jag syftade på är annorlunda. Här kan ni se vad jag menar: http://accessories.mini.com/internet...SE/sv&fromPG=1
    Senast jag kollade kallades dom sidokjolar, inte sidobreddare, men MINI kallar dom väl det antar jag.

    Jag menade då alltså breddarna utanför hjulhusen.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  9. #9
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Jag har också funderat angående remhjulsbyte, vad kan man räkna med att få betala för en installation av den i Stockholm? Och vem kan fixa det?
    Digi-tec och BSR har ju chip/remhjulskit för Cooper S. Vilka här har erfarenhet av dem? Det är ju stor priskillnad mellan dem. Hur/var har ni som har genomfört en sådan trimning gjort den?

    /Fredrik
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  10. #10
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Freddo
    Det enda stället jag sett aeropaketet billigare är hos www.bmwmstyle.co.uk dock så har jag för mig att dom inte skickar. Men det kan du ju höra. Gör dom det så är jag me på att beställa ett kit jag me.
    Nu har jag ringt och kollat. Deras priser varierade lite om man jämförde med priserna som finns på MINI hemsidan i Sverige. Om man köper hela kitet olackat så är det billigare än hemma, men om man köper delar, så kan man lika väl handla hemma. Vet inte vad hela kitet kostar, lackat, i Sverige.

    De sa att de kan skicka, men det skulle troligtvis kosta en del.


    Så här ser prisbilden ut (priser inom parantes för lackerade delar):

    Side Skirts: UK £405, SWE £330 (UK £522, SWE £470)
    Front bumper: UK £346, SWE £260 (UK £464, SWE ?)

    Entire kit: UK £660, SWE £1 200 (UK £1 060, SWE ?)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •