Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 98
  1. #1
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357

    Blogg från Mini United

    Onsdag 20/6

    Vaknar och Jessika är sjuk. Väskorna packade vid dörren och bilen servad och allt bokat och klart. Panik!

    Lyckas efter många om och men få en akuttid hos en läkare som skriver ut penicillin och säger att hon till 85% säkerhet kommer att bli bra inom några dagar. Vi bestämmer oss för att åka, 3 timmar försenade.

    Anländer till Götet och möts av en galen lokal invånare som kör på bakhjulet på sin 4-hjuling samtidigt som han gör någon form av helvetestecken med högerhanden. (gissa vem) Stripar bilarna på Paint Worx och åker sedan i hög fart i bussfilen till Pauls magnifika palats vid vattnet. Sedan blir vi bjudna på en åktur i en galen båt med en galen engelsman.

    Väl i hamn möts vi av resten av gänget (Magnus och Gunnars bilar) och får en snabb husesyn i Paul och Maddes lägenhet. Den killen tjänar för mycket pengar! (Notis: Hans flamelackade 45-knopsbåt har det passande namnet "Money")

    Snabbvisit tillbaka på verkstaden för lite mer dekaljobb och sedan till hotellet. Lite käk, skitsnack och öl på Hard Rock är vi väl förtjänta av när vi avslutar aftonen tycker jag personligen. Jessika utslagen på hotellrummet och resten av resan oviss. Om allt går vägen så lämnar vi Sveriges baksida 07.40 i morgon, mot bron till Danmark, färjan till Tyskland och totalt en ca 105 mils resa till vårt slutmål.

    Helt utmattad säger jag godnatt och med lite internetuppkoppling och tur, ny rapport i morgon från Zandvoort Amsterdam.

    /Robban
    Senast redigerat av RobertH den 2007-06-21 klockan 06:31.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  2. #2
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Lycka till !

    Jag vågar också sätta en slant på att GT är dyngrak, och inte kommer att vakna i tid i morgon

    Lämna Jessika på hotell så är hon frisk när du plockar upp henne på hemresan.
    Det blir det roligare så
    Senast redigerat av Hobbe den 2007-06-21 klockan 01:32.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  3. #3
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Paul och Madde skulle dyka upp här 07.00, men än har ingen sett skymten av dem. Vi får väl se om du har rätt haha.

    Hobbe: VAR ÄÄÄÄR DUUU?
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  4. #4
    Tack för en uttömmande rapport, Robban, hoppas Jessika repar sig så hon får det lite roligare bara!
    Det lät (jotack, tjo och tjim 22.30 när min mobil ringde, guess who) som en riktigt kul (och stressig) kväll i Götet med gänget, men Paul sade till mig att ingen åkte Bananbåten, verkar vettigt så ni alla verkligen kommer ner till United helskinnade. Det kan ju vara svårt att växla med bruten högerarm

    Jag ser fram emot fler uttömmande rapporter (och bilder tack), och hoppas som sagt att ni kommer ner till United allihop!

  5. #5
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Låter super Hälsa Jess att hon får ta och krya på sig!

    Var är bilderna?

  6. #6
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    7 bilar nyss fotade i halmstad....lägger in en bild här strax

    episoden från bron:
    kom dit lite tidigt, en deutche kraftwagen (läs bmw 6 serie eller nåt) kom i för honom ett lugnt gemak, 200 knyck typ....när han såg mig på bron med en kamera så ställer han sig på hejdaren så det skriker i däcken, jag måste sett väldigt myndighetsaktig ut....hahaha.....polis polis potatisgris
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  7. #7
    Fin bild, Powernap, känner igen de flesta på bilden utom den röda - vems är den?

  8. #8
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    kanske nån som bara hade vägarna förbi??
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  9. #9
    Kanske, ett extremt sammanträffande i så fall

  10. #10
    MINI-galning BlastBeats avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Karlskrona
    Län
    Blekinge
    Inlägg
    194
    Gunnar (KIT) har väl en röd MCS R56? Jag kan ju såklart vara ute och cykla också..

  11. #11
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av BlastBeat Visa inlägg
    Gunnar (KIT) har väl en röd MCS R56? Jag kan ju såklart vara ute och cykla också..
    ja det e det ju såklart....ser nog att det även är aerospojlers o annat snabbt på den.....go kocken....tror han e missnöjd med sin placeringe i racet....


    pssst man får inte cykla på motorvägen

    nu när man ser det här (var ju där lajv) så längtar jag väldigt till sommarträffen, börjar det bli dax att dra ihop lite "åka ihop dit-trådar"?
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  12. #12
    Bra koll, Filip! Jag glömde vår egen flygande kock, Gunnar (sorry, Gunnar!).

    Powernap, vi får dra igång en ny tråd om sommarträffen och ev. samkörning, jag tror det kommer att dra några till - problemet är att rummen kan vara slut (se mer i Sommarträffstråden) på Västanå Slott.

    Om någon som läser detta funderar på att boka, gör det nu (slut på trådkapningen - åter till "The United Travellers")!

  13. #13
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Halla!

    Sitter pa internetcafe pa Mini United nu. Lite smatt sunkigt hotell utan internet, sa det far bli rapport har utan bilder tills vi kommer vidare i Europa.

    I korta drag,

    Vi drog fran goteborg kl 08 och korde FORT genom Sverige, over bron, motte Danskarna, genom Danmark, over med farjan, genom Tyskland och slutligen genom Holland. Inga storre missoden, alla bilar gick klockrent hela tiden. (saklart). Vi var framme runt kl 23 om jag inte missminner mig. Alla valdigt glada over att GPS-tekniken finns.

    Incheckning pa hotellet, en kebab och tva Heineken senare sov man gott.

    Idag, upp runt 8 och ivag mot United. Nagot splittrade pga vissa ville tvatta bilar etc. kom vi fram och mottes av enorma mangder bilar och allt ser valdigt lovande ut. Nu ska vi ut och utforska vad som finns har.

    Fler rapporter kommer snart!

    /Robban
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  14. #14
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Tvätta bilen och polera kromet, eller vara på plats och svepa en Heineken ?
    Svårt val

    Glöm tvättsvampen, och njut av tillvaron i stället.
    Senast redigerat av Hobbe den 2007-06-22 klockan 12:53.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  15. #15
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    tvättsvamp......kalla det för vad du vill....men en rotborst har jag hört talas om...dock långt från en heineken.....

    har fått en hel del PM angående bilden jag har flikat in från passagen av sverigedeligationen mot holland...sorry, har den inte kvar högupplöst!

    Är det fler än jag som har lite abstinens till augustiträffen i jönköping?
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  16. #16
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Fran en annan traad:
    Fick precis lite livstecken från minigänget i göteborg.

    Taskigt värre, man blir jävligt avis. Det såg iaf ut att bli regn i holland på midsommarafton enligt nyheterna

    Ska tänka på er när jag sänker midsommarsnapsen i sommarsolen.
    Traakigt nog (f'oer Randy) har det varit en solig och varm eftermiddag haer i Zandvoort idag. Lite raceing paa under banan med vaara egna bilar - visserligen med en bil i taeten som drog ner hastheten en aning - men raett skoent att faa dra paa lite i kurvorna.

    Och saa en halvsvensk midsommaraftonsbuff'e (medan regnet faktiskt drabbade dom som inte kunde sitta under tak som vi).

    En jaekla massa bilar av alla upptaenkliga kuloerer och massor av maenniskor aer haer - faar se hur morgondagen utvecklar sig. Vi boerjar med gokart kl 9 daa vi faar ha banan helt foer oss sjaelva.

    Det FINNS anledning foer er andra att vara lite avundsjuka

    Snart dags att dra hem till den skoena hotellsaengen paa ett, som Robban paapekade, lite halvsunkigt hotell, men som har helt ok frukost och ett ganska bra laege mitt i medeltidsstaden Haarlems centrum.

    Natti natti!
    Hans-G

  17. #17
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    massa bilder vi vill see MASSSSSSSSAAAA bilder!!!!!!

  18. #18
    Mottog just ett kort SMS från Robban som skriver att de just kört på Zandvoort-banan.
    Allas vår Paul "GT" sov tre timmar i natt (allt för att maximera tiden med Mini-kompisarna kanske )
    En cola kostar 35 kr (men Robban skriver inget om vad en öl kostar )

    Gänget är just på väg till "Mini Design Workshop" för att se vad man gör där (ett spännande inslag).

    Vidare rapporter följer (antingen från någon i gänget eller via mig) - stay tuned for more action from Mini United 2007 in Zandvoort...........

  19. #19
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Hallå hallå!

    Teknikens under har nu lyckas sträcka sig till hotellet och vi har internet igen. (Något instabilt dock)

    Ska lägga upp lite bilder strax, så får ni se vad ni missar!

    Fredrik: Har inte blivit så många öl än tyvärr eftersom vi bor några kilometer från banan. Jess är nästan frisk nu, men jag har inte velat släpa runt henne på bussar och långa promenader, utan har kört bil hela tiden. Vi har tillgång till ett parkeringsgarage en bit från Hotellet, så det funkar. I övrigt är det omöjligt att köra bil i den här staden och cyklarna vinglar konstant på båda sidor av bilen med 3cm spelrum ungefär.

    Som Hans skrev var det midsommarfirande igår med sill och potatis. I morse var vi några som körde 3 varv på banan. Tror att alla har kört nu faktiskt. Den är kuperad, lång, rolig och tekniskt svår. Men med pace-car och omkörningsförbud bjöds vi inte möjligheter till några större utsvävningar tyvärr. (Kanske lika bra, det är ju några mil hem också...)

    Den nya MINI Challengebilen visades igår, men tyvärr hade de lagt enorm energi på att den inte skulle gå att fota. Med stroboskopblixtar, små små kikhål och ett mörkt rum fick man stå och glo. "For your eyes only" stod det på ingången.

    Okej, nu ska jag försöka ta tag i lite bilder, postar om en minut!

    /R
    Senast redigerat av RobertH den 2007-06-23 klockan 14:27.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  20. #20
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357

    På väg mot Amsterdam!




    Syns det vilket land vi är i?



    Framme på MINI United!



    Många har smyckat ut sina bilar på roliga sätt...




    MINI Challenge depå...


    Mini D...



    Challengebilar!



    En riktigt grym kille kör gocart. Kom dessutom tvåa efter Jocke Mangs (eller nåt)



    Midsommarbuffé



    Fler tappra besökare..



    Hela Challengekåren. Upptäckte att jag vid ett tillfälle tidigare varit hemma hos en av dessa i Tyskland. Sammanträffande! (gamla gubben uppe till höger med röda solbrillor) För övrigt en greve med över 30-40 supersportbilar i sitt slott.



    Ingen kommentar.



    En glimt av nya challengebilen.



    Mattsvart MINI!



    MilitärMINI!



    Lineup inför bankörningen..



    Just det, håll till höger.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MINI United 2007 i Nederländerna!
    Av KIT i forum Evenemang
    Svar: 396
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 23:55
  2. Dekaler till Mini United
    Av RobertH i forum Evenemang
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 10:38
  3. Russian Convoy and MINI United
    Av KPKalle i forum Evenemang
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 17:00
  4. Samåkning till MINI UNITED onsdag 20/6
    Av RobertH i forum Evenemang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 22:34
  5. Bro eller färja till MINI United?
    Av Hans-G i forum Evenemang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •