Visa resultat för omröstning: SVERIGETRÄFFEN 2009 - Visst ska jag med!! (bindande anmälan)

Antal röster
29. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja, jag kommer

    8 27,59%
  • Ja , jag kommer och tar med mig en till (jag + 1)

    10 34,48%
  • Ja, jag kommer och tar med mig två till (jag + 2)

    0 0%
  • Ja, jag kommer och tar med mig tre till (jag + 3)

    0 0%
  • Nej, jag kan dessvärre inte komma

    10 34,48%
  • Ja, jag kommer men behöver inget boende

    1 3,45%
Sidan 1 av 14 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 276
  1. #1
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478

    NMCS SVERIGETRÄFF 2009 (29-30 augusti)

    Vad? NMCS SVERIGETRÄFF 2009 - ett måste för en sann MINIst

    När? 29-30 augusti 2009. Start kl 12.00 (kom i tid!!!!) på lördagen med avrundning söndag lunch.

    Var? Kinnekulle - En stint på 3h 15 min från Sthlm, 2 h från Gbg, 3 h från Dalarna och 3-4 h från Skåne. Dvs, mitt i smeten.

    Hur? Följande program gäller:

    Lördag:

    12.00 - startklara för MINI-run (i familjetempo) med start från Kinnekulle Camping http://www.kinnekullecamping.com/ där vi alla anlänt under förmiddagen och lämnat av vår packning. Karavanen kör på en av Sveriges slingrigaste vägar till Läckö slott.

    13.30 - lunch intas på Café Stallet vid Läckö Slott. Färskrökt vänerlax med örter från slottsträdgården är beställd för 135:-/person inkl dryck och kaffe. OBS! Hör av er om ni inte tål fisk eller om ni inte vill ha någon lunch. Vi har glädjande nog fått tillstånd att parkera MINIsarna ståndsmässigt precis utanför restaurangen. Härligt! Mer info: http://www.lackoslott.se/

    15.00 - MINI-run (givetvis även denna i familjetempo) tillbaka på småvägar kring Kinnekulle (ev över Källby om tid finns) med slutdestination Kinnekulle Ring (http://www.kinnekulle-ring.se/category.php?categoryID=5).

    16.00 - Vi tar en titt på pågående långlopp i serien Nordic Six Hours Cup. Sveriges äldsta långloppserie. Kan vara särskilt intressant för oss här på forumet som smider planer på att en dag få med en MINI i ett långlopp. Jag har lyckats få tävlingsledaren för NSHC att ta emot oss och göra en kort presentation om deras arbete. Tävlingen slutar 16.30 - så vi får nöjet att bevittna målgången. Mer info om NSHC på: http://www.nshc.nu/

    17.00 - De med banvirus får möjlighet att delta i NMCS MINI GOKART CHALLENGE 2009 på Gokartanläggningen intill Kinnekulle Ring: http://www.hyrgokart.nu//index.php?o...24&Itemi Gokartbanan är bokad för "Racet" mellan 17.00 och 18.30 och följande har hittills anmält sig till detta: Björn P, Kongo, dvorak, RobertH, karina@skyshop.se + 1, sancho + 1, ScitzO +1, Wazp + 1, ace666, FEED ME, andersson_csi, powernap + Eva samt Emely&Robert. Ladies and gentlemen, start your engines!

    18.30 - MINI-run tillbaka till Kinnekulle Camping där vi dukar upp för fin och väldigt prisvärd cateringmat från Köttex. Exotisk planka med diverse kallskuret (tre sorters kallskuret kött, potatissallad/potatisgratäng och en massa grönsaker och exotiska frukter). Kostnad endast ca 100:-/person. OBS! Vänligen meddela mig om ni inte vill ha mat. Det finns möjlighet att sitta inomhus finns vid dåligt väder. OBS! Medtag egen dryck av valfri alkoholhalt.

    Söndag:

    09.00 Frukost på Kinnekulle Camping och urstädning av stugorna.

    10.30 MINI-run i familjetempo till nytt smultronställe i trakterna för lunch och avslutning.

    ca 12.00-13.00 - Lunch för dem som vill vid Spiken. Bord EJ bokat då deltagarantalet och exakt tidpunkt är svårt att fastställa. Mer info: http://spiken.se/

    Boende? Boende på Kinnekulle camping natten lördag-söndag i fräscha fyrbäddsstugor. 150 kr per bädd och natt inklusive god frukost. Kudde och täcke finns, men vi MINIster får själva ta med oss lakan och handduk samt städa ur stugorna vid avfärd. Kinnekulle camping ligger oerhört fint till: http://www.kinnekullecamping.com/

    Anmälan? Rösta i pollen i denna tråd (JA= bindande anmälan medförande en kostnad á 150 kr per person) när ni har bestämt er.

    Anmälda? Följande har anmält sig i pollen (eller till mig) för boende:

    - Björn P
    - Fredrik
    - Kongo
    - Dvorak
    - FEED ME
    - andersson_csi
    - Hans-G
    - RobertH
    - sancho + 1
    - Wazp + 1
    - ace666 + 1 (hel stuga bokad)
    - Scitz0 + 1
    - powernap + 3 (hel stuga bokad) (bebissäng bokad)
    - Emely&Robert (Emely&Sofia denna gången)
    - Luc!fear + 3 (hel stuga bokad)

    - Elias och MaryJay (hel stuga bokad - är dock endast med på söndagens aktivitet)

    Följande har anmält att de kommer, men att de ordnar eget boende:

    - Green Meanie
    - LJN598 +1
    - shs41@mac.com + 1 (Norrmannen Sverre och hans kone)
    - Ström + 1 (Henrik och fruga)
    - karina@skyshop.se + 1

    Summerar alltså i dagsläget till 37 MINIster!!!

    Vad gäller boende är alla 32 boendeplatser uppbokade. Ev ytterligare anmälda får ordna boende och frukost på egen hand.

    Vad ska man ta med?

    Medtag:

    - sängkläder och handduk
    - pengar till boende och frukost (150 kr/person) - endast för dem som anmält boende genom mig, lunch på Café Stallet (135 kr/person), gokart (370 kr/person - endast för dem som är anmälda till det - kortbetalning ok för gokart) samt cateringmat lördag kväll (100 kr/person). Gärna så jämna pengar som möjligt.
    - egen dryck till middagen lördag kväll

    /Styrelsen gm Björn P
    Senast redigerat av Björn P den 2009-08-28 klockan 12:38. Anledning: Uppdaterad info om studiebesök på Kinnekulle Ring + lunch söndag
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  2. #2
    MINI-galning David Ss avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Förnamn
    David
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    204
    Var och körde gokart på just den gokartanläggningen förra veckan. Ägaren är lite väl seriös, låter mer som han håller i ett F1-lopp än en liten gokart-slinga. Dock mkt trevligt.

  3. #3
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Hej alla,

    Nu är det möjligt att anmäla sig till NMCS Sverigeträff 2009! Förhoppningsvis ett event som passar alla och där alla som vill kan ta med sig sin familj. Läs igenom upplägget och rösta sedan i denna bindande poll. För frågor eller synpunkter, ställ dem här i tråden eller skicka ett PM till mig.

    /Björn P
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  4. #4
    Härligt Björn, bra jobbat

    Nu ser vi fram emot MINIster från hela Sverige då detta ligger relativt i mitten av Sverige, jag tror det blir kanonbra
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  5. #5
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    Då kan Classic cars på Rosersbergs slott plockas bort då..
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ola Visa inlägg
    Då kan Classic cars på Rosersbergs slott plockas bort då..
    Om man är kvar i stan och inte har möjlighet att åka med på sommarträffen kan man ju självklart rulla dit ändå, det möter inget hinder.

    Huvudspåret denna helg är dock den hett efterlängtade sommarträffen.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  7. #7
    MINI-galning
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    102
    Förstod jag rätt i att det inte är någon körning på Kinnekulle?

  8. #8
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Förstod jag rätt i att det inte är någon körning på Kinnekulle?
    Ja, det stämmer. Att boka Kinnekulle Ring en helgdag är otroligt kostsamt och den budgeten har inte NMCS (ännu). Vi får nöja oss med trevliga MINI-runs, full fart på gokartbanan och ett litet studiebesök på Kinnekulle Ring. Men det är inte fel det heller.

    /Björn P
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  9. #9
    MINI-galning
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Björn P Visa inlägg
    Ja, det stämmer. Att boka Kinnekulle Ring en helgdag är otroligt kostsamt och den budgeten har inte NMCS (ännu). Vi får nöja oss med trevliga MINI-runs, full fart på gokartbanan och ett litet studiebesök på Kinnekulle Ring. Men det är inte fel det heller.

    /Björn P
    Jag måste säga att jag inte är lika intresserad av detta upplägg, dock så är jag (privat) mer intresserad av att köra på bana än att fika!
    Stertman Motorsport skulle kanske kunna tänka sig ett sponsor paket där vi går in och bidrar lätt till en ekonomisk uppbakning vid ett evenemang!

  10. #10
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Jag måste säga att jag inte är lika intresserad av detta upplägg, dock så är jag (privat) mer intresserad av att köra på bana än att fika!
    Stertman Motorsport skulle kanske kunna tänka sig ett sponsor paket där vi går in och bidrar lätt till en ekonomisk uppbakning vid ett evenemang!
    Det finns ett stort intresse av MINI-runs i lagom snabbt takt och att bara umgås i all enkelhet, och det är det intresset vi tänkte möta på årets Sverigeträff.

    Säkerligen kan dock ett upplägg enligt ditt förslag vara aktuellt någon gång framöver!

    /Björn P
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  11. #11
    MINI-entusiast Eliass avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Elias
    Ort
    Alingsås
    Län
    Älvsborgs län
    Inlägg
    101
    Jag skall försöka ta mig dit på söndagen åtminstonde, är på bröllop (just i Kinnekulle) på lördagen så ska väl lösa sig på nått jäkla vis!!

  12. #12
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Citat Ursprungligen postat av Elias Visa inlägg
    Jag skall försöka ta mig dit på söndagen åtminstonde, är på bröllop (just i Kinnekulle) på lördagen så ska väl lösa sig på nått jäkla vis!!
    Alla vägar bär till Kinnekulle.

    Kul om du kommer förbi.

    /Björn P
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  13. #13
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Jag är inne på samma linje som Särås. Utan bankörning så blir inte prioriteten lika hög. Nog för att det kan vara kul att sparka lite däck och äta lite gott, samt träffa andra trevliga Minister. Men bankörningen är ju det som man längtar mest efter!
    Kanske det går att hitta ett litet flygfält eller liknande där man kan köra lite konbana??

    Jag röstar ett KANSKE tills vidare.
    Vi får se när det kompletta programmet är klart och hur många övriga deltagare som kommer...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  14. #14
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 005
    Är också inne lite på FEEDME/Särås spår med någon sorts aktiv körning med sin mini. Konbana är ju ett billigt alternativ jämfört med att hyra en bana. Sen förstår jag givetvis att vissa inte gillar detta men det borde inte vara omöjligt att möta allas intressen med olika aktiviteter planerade samtidigt.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  15. #15
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Särås/FEED ME/ScitzO,

    Det är ju toppen att ni kommer med idéer om vad vi ska göra på Sverigeträffen! Förutom att det inte blir något banmöte på racingbana har vi väl egentligen inte stängt några dörrar. Jag ger därför er i uppdrag att återkomma med förslag på lämplig plats för exempelvis en konbana (inkl kostnad). Möjligen kan också KIT komma med förslag då hans föräldrar bor i trakterna.

    De som sedan är intresserade av att köra konbana kommer att få betala en särskild avgift för detta om det blir av.

    Tanken är fortfarande, vilket tål att upprepas, att man ska kunna vara med på Sverigeträffen för endast 150 spänn!

    /Björn P
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  16. #16
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Tacksam för fler synpunkter på föreslaget upplägg!

    /Björn P
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  17. #17
    Då många efterfrågat sommarträffen borde det i mina ögon finnas fler med intresse av detta evenemang - det är nu ni har chansen att komma med förslag och påverka lite.

    Visst vill just du också komma med och umgås med MINIster från hela Sveriges avlånga land.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  18. #18
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Jag har inte röstat ännu då jag och frugan inte styrt upp våra semesterplaner riktigt ännu. Blir lite förvånad när jag läser i tråden att det är så många som verkar tveksamma då det inte erbjuds någon bankörning.
    Jag tycker också det är kul att köra på bana men att träffa ett stort MINI-gäng från klubben kommer garanterat också bli trevligt. Hoppas att ni "banrävar" skulle kunna tänka er att komma även om det inte blir någon körning på bana.
    För övrigt tycker jag programmet verkar toppen. Bra jobbat alla inblandade.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  19. #19
    MINI-galning Green Meanies avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Stephen
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    325
    Tyvärr faller detta samma helg som tjejmilen som jag lovat vara med på som "support". Synd!

  20. #20
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 005
    Citat Ursprungligen postat av ace666 Visa inlägg
    Jag har inte röstat ännu då jag och frugan inte styrt upp våra semesterplaner riktigt ännu. Blir lite förvånad när jag läser i tråden att det är så många som verkar tveksamma då det inte erbjuds någon bankörning.
    Jag tycker också det är kul att köra på bana men att träffa ett stort MINI-gäng från klubben kommer garanterat också bli trevligt. Hoppas att ni "banrävar" skulle kunna tänka er att komma även om det inte blir någon körning på bana.
    För övrigt tycker jag programmet verkar toppen. Bra jobbat alla inblandade.
    Jag kan tänka mig att komma även utan ban/konkörning men tänkte bara meddela mitt intresse för att det kunde vara kul med tex lite konkörning. Jag har inte heller röstat av ungefär samma anledning som dig, får bli lite närmre inpå för min del.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •