Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233

    Post Vilka utrustningspaket på MC pre-facelift?

    Hej!
    Tänkte bara kolla ifall någon med koll på utrustning kan reda ut vad det är för paket på min MC från sent 2003. Har inte fått ihop det till något speciellt kryddpaket (Curry med extra allt månne?) utan föregående ägare verkar ha plockat lite här och var i utrustningslistan.

    Belysnings-/förvaringspaket, exteriör krom, klimatanläggning, läderratt, färddator, larm, ASC-T. Sportstolar i tyg (något jag aldrig sett tidigare), sportchassie/-ljuddämpare samt S-spoke 17" fälgar.

    Att det dessutom sitter runflat-däck på två av fälgarna gör att man får det sämsta av två världar. Får söka igenom vad för däck som rekommenderas av de allsmäktiga och hoppas att man lyckas sladda sig igenom Halmstad-träffen på ett någurlunda värdigt sätt!

    /David

  2. #2
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Kommer du till Halmstadsträffen ???

    //Arrangör
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  3. #3
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Det låter precis som du säger som att första ägaren plockat hipp som happ.

    Du verkar ha allt från Curry, förutom halvläder och boost stereo.

    Däcktips finns det ju en del av i teknikdelen

  4. #4
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Åh, Boosten har jag så klart, missade nämna detta. Alltså halvlädret som saknades - gubben från Kullavik kanske var djurrättsaktivist

    Måste bara koppla in en AUX-kabeln så man får igång ipodden. Helt ok ljudkvalitét även för en gammal hifi-nörd i Boostpaketet, kanske blir en montering av MDS magnesiumbasar dock. Ingen som har bilder på orginal frontelement i Boostpaketet? Fungerar det att byta rakt av till h/k-elementen?

    För er i Göteborgsområdet kan jag verkligen rekommendera turen kring sjön Lygnern. Körde norrsidan från Sätila till Fjärås igår kväll. Skall det verkligen gå fortare i kurvorna än rakt fram. Beroendeframkallande! Man får kanske passa på innan alla hojåkare kommer ut...

    /David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på

  5. #5
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av arcamone Visa inlägg

    För er i Göteborgsområdet kan jag verkligen rekommendera turen kring sjön Lygnern. Körde norrsidan från Sätila till Fjärås igår kväll. Skall det verkligen gå fortare i kurvorna än rakt fram. Beroendeframkallande! Man får kanske passa på innan alla hojåkare kommer ut...

    /David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på
    låter som om man har hittat en lämplig körstrecka inför nästa göteborgsmeeting

    ps. välkomnar härmed alla göteborgare till halmstadträffen i separat tråd ds.
    http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5097
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  6. #6
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av arcamone Visa inlägg
    Helt ok ljudkvalitét även för en gammal hifi-nörd i Boostpaketet, kanske blir en montering av MDS magnesiumbasar dock. Ingen som har bilder på orginal frontelement i Boostpaketet? Fungerar det att byta rakt av till h/k-elementen?

    /David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på
    Varför byta ut Infinity högtalarna? (det är det som sitter som orginal vid boost)
    Stereon är utvecklad av Alpine....
    Kanske inte så konstigt att det är bra ljud i "boost"...
    (jag är också nöjd meed boost)
    /Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  7. #7
    Bronto
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av arcamone Visa inlägg
    Åh, Boosten har jag så klart, missade nämna detta. Alltså halvlädret som saknades - gubben från Kullavik kanske var djurrättsaktivist

    Måste bara koppla in en AUX-kabeln så man får igång ipodden. Helt ok ljudkvalitét även för en gammal hifi-nörd i Boostpaketet, kanske blir en montering av MDS magnesiumbasar dock. Ingen som har bilder på orginal frontelement i Boostpaketet? Fungerar det att byta rakt av till h/k-elementen?

    För er i Göteborgsområdet kan jag verkligen rekommendera turen kring sjön Lygnern. Körde norrsidan från Sätila till Fjärås igår kväll. Skall det verkligen gå fortare i kurvorna än rakt fram. Beroendeframkallande! Man får kanske passa på innan alla hojåkare kommer ut...

    /David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på
    Köpte du den av en gubbe i k-vik? Borde sett den susa runt där..

  8. #8
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Nja, utav en bilfirma i Västra Göteborg men fd. ägare var skriven därnere. Jag bor också i väster så vi kanske svischar förbi varandra.

    Ang. Boosthögtalarna: Visste att det var Alpine som gjort stereon men ej att Infinity gjort högtalarna - trevligt. Det är väl dessutom samma ägare på harman/kardon och Infinity? H/k har väl oftast stått för elektroniken och Infinity högtalarna, lite OT men ändå...

    /David, nu något klokare och nöjdare

  9. #9
    Bronto
    Guest
    David: körde du förbi Hovås norrut på 158an idag? Måste nästan varit du som kom på motorvägen, körde på lilla vägen vid hovåsboden

  10. #10
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Citat Ursprungligen postat av Bronto Visa inlägg
    David: körde du förbi Hovås norrut på 158an idag? Måste nästan varit du som kom på motorvägen, körde på lilla vägen vid hovåsboden
    Nope, idag har det jobbats! Dock gott att höra att det finns fler med bra smak gällande färgvalet på Minin Något för Cooperspottingtråden kanske?

    /David

  11. #11
    Forum-nybörjare B-mans avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    12

    ...........

    David, var det du som köpte mina S-spoke fälgar i somras eller yrar jag som vanligt?? Jag hade en röd Cooper då.
    Peugeot 407 SW med 19", Mini Cooper S med 18", KTM 950 SM med 17", Brio Nova med 10"

  12. #12
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Citat Ursprungligen postat av B-man Visa inlägg
    David, var det du som köpte mina S-spoke fälgar i somras eller yrar jag som vanligt?? Jag hade en röd Cooper då.

    Nej du! Är nybliven Miniägare sedan några veckor och de satt på vid köpet. Så jag har ingen aning hur länge de suttit på/funnits till bilen. 18" ser snyggt ut på din. Tycker dock att 17" är skumpigt men det kanske beror på runflatsen. Någon som har koll på hur det är att blanda runflats med vanliga däck? Har tyvärr två av varje och alla har bra mönster.

    /David

  13. #13
    Forum-nybörjare B-mans avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    12

    stötigt

    Kan ju säga att det är mindre stötigt än man tror.
    18 tums ej runflat är nog i vilket fall som helst mindre stötigt än 17 runflat.
    Bytte från 17" runflat till 17" icke runflat i somras (då jag sålde mina s-spoke) och det är en jäkla skillnad.

    Så du borde ha två mer stötiga däck än dom två andra kan man säga....
    Peugeot 407 SW med 19", Mini Cooper S med 18", KTM 950 SM med 17", Brio Nova med 10"

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 104
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 16:30
  2. Nya bromsbelägg. Vilka?
    Av Ace i forum Teknik
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 22:44
  3. Utrustningspaket, tillval mm?
    Av Miscal i forum Teknik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 11:36
  4. Facelift
    Av Schassen i forum Teknik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 15:32
  5. R53 facelift och inte?
    Av Ace i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 16:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •