Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    6

    ..luktar surt från AC:n

    Nån som har upplevt att det luktar skunk från AC:n?

    I min cooper -03:a har jag aldrig märkt nånting av detta förrän nu i somras. I en halv minut luktar det fruktansvärt, sen luktar det lite småsurt hela tiden.

    Jag har sett på andra forum att det antagligen är ett dräneringsrör som är igensatt. Nån som vet var man kan kolla det på en mini?

    Har 600 mil kvar till service.. ska nog be verkstan titta på AC:n samtidigt, men vet inte om jag står ut så länge...

  2. #2
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Norge
    Inlägg
    33
    Hvis det lukter surt, prøv å kjør AC på max varme et par minutter. Det hjelper på min bil.

  3. #3
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av ibsen
    Hvis det lukter surt, prøv å kjør AC på max varme et par minutter. Det hjelper på min bil.
    håller med ibsen.......får göra det nån gång per månad på min 2002......har även hör det här med nåt avluftningsrör som blir igensatt......så det stämmer nog, undrar lite hur dom "åtgärdar felet" vid en service....byts röret, eller kör dom den på hetluft några minuter, isåfall onödiga dineros......
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    6

    luktar surt från AC

    Tack Ibsen, gör jag som du skriver försvinner den värsta doften efter några minuter, dock inte allt. (..och tjejen har känsligt luktsinne!)
    Nästa gång jag sätter mig i bilen är det samma visa igen, om AC:n är på.
    ..inge skoj

    Hoppas på fler tips.

  5. #5
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Har också detta problem när AC:n inte körs på ett tag. Hur gick det för er, var det något som var igensatt eller körde ni den bara på max ett par minuter då och då?

    /Noel

  6. #6
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Har också detta problem när AC:n inte körs på ett tag. Hur gick det för er, var det något som var igensatt eller körde ni den bara på max ett par minuter då och då?

    /Noel

  7. #7
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Har också detta problem när AC:n inte körs på ett tag. Hur gick det för er, var det något som var igensatt eller körde ni den bara på max ett par minuter då och då?

    /Noel

  8. #8
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    6

    lukten försvann

    Jag hade bilen på service (Inspektion 1) i vintras, och då frågade jag om detta var något de kände till. Såklart hade de aldrig hört talas om det. Blev någon förvånad? ..nähä inte det.

    Ingen åtgärd på verkstaden. Som väl är försvann lukten efter hand och har ännu inte kommit tillbaka, i skrivande stund är det juli, mitt i värmeböljan och inte minsta tecken på sur AC.

    Peppar peppar, tar i trä och hoppas lukten inte kommer tillbaka i höst.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •