Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933

    Question Clubman med barn i baksätet

    Är det någon som kör barn i baksätet i sin Clubman. Sitter det i så fall något barn bakom föraren i sin framåtvända barnstol i åldern 3-8 år?
    Hur är det med utrymme för barnas fötter? I och med att vi har 3-åriga tvillingar så behöver ni inte föreslå att sätta barnet bakom passagerarstolen.

    Jag är 182cm lång, så lite utrymme finns det oftast bakom mig.

    Bilder är välkomna.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  2. #2
    Framåtvänd stol borde ju ta bra mycket mindre plats än en bakåtvänd stol? Jag kör en IzI kid X2 bakvänd stol i min Clubman, dock bakom passageraren. Normallånga personer får plats framför (eller en till barnstol, Izi Sleep) utan problem.
    Benutrymmet bak tycker jag iaf motsvarar den BMW 3-serie jag hade innan (om inte bättre utrymme i clubmanen)

    Låna en bil hos handlare och testa?
    F60 JCW

  3. #3
    MINI-galning Maggys avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Kalix
    Län
    Norrbotten
    Inlägg
    118
    Har trillingar på snart 5 år och de sitter med fötterna "snett framåt" ännu så då blir det trångt.
    Har även tvillingar på snart 8 och de är längre så de har knäet på rätt ställe i fårhållande till sittdynan så för dem funkar det bättre.

    Kanske en Clubman har mer baksätesplats?
    /Maggy

  4. #4
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Jodå, va och testade i helgen. Tycker att det va lite på gränsen. Tanken är ju att de skall ha dessa stolar ett par år innan innan man plockar bort ryggdelen. Kan tänka mig att vintertiden blir lite jobbigare när kläder bygger lite också.

    Tog bilder på hur det såg ut i baksätet när frugan hade ställt in stolen. Lite mindre utrymme om jag sitter där. Har ni mer/mindre plats?

    Tanken är alltså att bara ha en bil.

    Lite "off topic" men alltså, tvillingar och trillingar!!?? Jag som tycker att det kan kännas som mycket ibland "bara" med tvillingar.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  5. #5
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Också OT: Tänkte ni "bara" skaffa en tredje och så kom tre? Du är en hjälte som kör MINI!!
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  6. #6
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Putte
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    130
    Har haft en clubman som lånebil nån vecka nu med både en 3åring och en 5åring bakom mig som förare. Jag är 183 lång. Funkar men är inte optimalt för långåka. Sen ska tilläggas att ( vet inte om är valbart ) men iom att det är 3 sittplatser i bak sitter bältes fästena väldigt tätt så det är svårt att få in en barnstol i mellan. Julas bälteskudde funkar kanon men alla andra jag testa va krångliga. Även isofix fästet hamnar över bältes in fästningen.
    Volvo XC90 2.5T -05 Mini cooper D -10

  7. #7
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Putte
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
    Har trillingar på snart 5 år och de sitter med fötterna "snett framåt" ännu så då blir det trångt.
    Har även tvillingar på snart 8 och de är längre så de har knäet på rätt ställe i fårhållande till sittdynan så för dem funkar det bättre.

    Kanske en Clubman har mer baksätesplats?
    trilligar och tvillingar? Tyckte jag hade det tufft med två barn

    Clubman har väl 12cm? mer i baksätet Har för mig den är 24cm längre som delats mellan baksäte och bagaget. Tyckte det funka ok i R56an med barn bakom även om man får sitta lite trångt. Men det är det ju värt
    Volvo XC90 2.5T -05 Mini cooper D -10

  8. #8
    MINI-galning Maggys avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Kalix
    Län
    Norrbotten
    Inlägg
    118
    Jo vi ville ha en till och det fick vi ju på sätt och vis... 2+1 blir ju 3!
    Och det är en av anledningarna till att vi har en Mini.
    Familjetransportören är en -07 VW Caravelle 2,5 TDI 4motion lång 174hk med KCR box (då blir det 210hk).
    Då barnen i stort sett alltid åker bubblabuss med en förälder kan den andra föräldern köra en bil som är "hur liten som helst".
    Nu är det ju så att vi har 2 kuddar bak i vår R53 (finns bara 2 bälten bak) så barnen kan åka med nån gång för det gillar dom! Förståeligt...
    Så därför kan jag bekräfta barn(o)vänligheten i baksätet på mini. Visst funkar det... men jämfört med en Caravelle... nja...
    /Maggy

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 19:31
  2. Hur mycket MINIst är ditt barn?
    Av KIT i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 18:05
  3. Ta ur baksätet?
    Av Ashra i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 09:09
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 16:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •