Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    MINI-entusiast Rexoars avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Förnamn
    José
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    80

    Question Mobil/mp3/handsfree? R53 hjälp!

    Halloj allihopa!

    Var svårt att komma på någon bra rubrik, men ska försöka va lite tydligare här..
    Jo, kan börja säga att min MINI har fabrikshandsfree (om jag inte är helt ute och cyklar..) och det ser ut att vara en Nokia Cark -91 http://www.criterioncellular.com/Res...RK9151-new.jpg (minus högtalaren (antar att bilhögtalarna används) och telefonen som finns på bilden, lådan antar jag finns nånstans, men jag kan bara se att micken sitter på taket vid klockan, och mobilhållaren för gamla mobiler, såsom Nokia 5110, sitter bredvid hanskfacket).

    Nu är frågan: Jag har en Nokia N95 och skulle gärna kunna använda det förberedda handsfree systemet, då jag antar att det även laddar mobilen och använder bilantennen? Dvs jag vill ta bort själva den gamla mobilhållaren och byta ut den till någon som passar Nokia N95, så man på så sätt kan utnyttja micken som finns, bilhögtalarna, och även laddare + antenn om det nu är så att det finns..

    Någon som har lite koll på sånt här? Ett annat alternativ skulle vara om man kan köpa något bluetooth kit som man kan koppla micken som finns till. Skulle ni isf kunna rekommendera något bluetoothkit? Får inte glömma säga att förutom att använda det som handsfree, så vill jag såklart kunna spela musik från mobilen genom bilen. Går det? Snälla gör mig glad i svåra tider som dessa!

    Kan passa på att fråga en annan grej :P Mitt hanskfack öppnas ofta när man åker på små höjdskillnader på motorvägen vilket börjar bli lite irriterande då hanskfacket inte verkar stängas ordentligt, eller det som hakar fast verkar inte trycka emot ordentligt, kan man fixa det på något sätt?


    Blev mycket text, så ledsen att ni får läsa mycket :P hehe men hoppas ni kan hjälpa till! Ska till MINI/BMW o höra med dom också idag, men tror att ni kan det här mycket bättre än dom!

    Tack på förhand /José

  2. #2
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    jag vet tyvärr inte om ngn bluetooth sats funkar direkt med det du har i din bil... men jag har en nokia bluetooth handsfree monterad i min bil, fungerar klockrent och ansluter automatiskt..

    jag tror att enda lösningen är att du köper en ny handsfree sats till din n95, jag hade dock satsat på en med bluetooth så att man kan använda vilken telefon som helst!
    -Filip #132
    Mini Cooper PS/AB 2003, Kia Ceed 1,6 CRD Ex 2008, Mercedes C Sportcoupe 180 Kompressor 2007Här är bilens tråd!

    Några av bilarna man kört: Nissan GTR -09 | Corvette Z06 -08 | Corvette C6 -09 | Porsche Boxter -03 | Honda NSX 380hk banmod -99 | Mercedes E55 AMG -06 | Mercedes C32 AMG -00 | Mercedes CL600 -02 | Mercedes SLK320 -06 | Mercedes SL500 -04 | Hummer H2 -09 | Hummer H3 -08 | Mitsubishi EVO VIII | Jaguar XJR -98 | Ford Mustang -05 |

  3. #3
    MINI-entusiast Rexoars avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Förnamn
    José
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    80
    Jag åkte till MINI/BMW, BRL, The Phone House och ringde Nokia.. Ingen av dem hade en lösning.. Så jag har funderat och det jag får göra är att skaffa ett AUX uttag, och kolla om någon iaf kan fixa så jag kan koppla den förmonterade micken till mobilen..

    Kollade upp bluetooth priset, BRL sa 3400 kr monterat och klart, men då är det endast handsfree och jag kan inte streama musik från mobilen, vilken jag vill. Men jag hoppas det går att fixa en sladd från micken iaf!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp med sommardäck
    Av JEA i forum Teknik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 23:38
  2. Favorit mobil
    Av Schassen i forum Off-topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 18:46
  3. röststyrning mobil/nav
    Av ptr i forum Teknik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:56
  4. Hjälp med modellval
    Av Chris i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 09:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •