Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    MINI-galning JockeOs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Joakim
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    568

    Tips till er med elfel.

    Hej på er.
    Jag har läst en massa trådar här om att många har konstiga elfel som kommer och går...

    För en tid sedan läste jag en tråd på ett amerikanskt(?) mini-forum, om just sådana oförklarliga elfel... Någon hade tips om lösning, som efter att folk har anammat detta försvann de flestas konstigheter..

    Lösningen låg i att då man vrider om startnyckeln till tändningsläge, låta bilens testprogram gå helt klart innan man startar upp motorn. Programmet har gått klart då låg-nivå-bränsle-strecket går från rött till orange vid uppstart... (om man har hyfsat med bränsle vill säga).

    Kanske värt för er med strulande elhissar, vindrutetorkare, stereo, centrallås etc att testa... Om ni ej redan följer detta uppstartsförfarande vill säga.

    Fyll gärna på i denna tråd med resultat.

    /Jocke O
    Senast redigerat av JockeO den 2007-08-03 klockan 08:19.

  2. #2
    MINI-galning JockeOs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Joakim
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    568
    Nu har jag äntligen hittat den ursprungliga tråden på NAM om det jag nämnde i föregående post.

    Post nr 131 i denna tråd och där efter följer en hel del respons från andra som tycks ha löst sina problem:

    MINI COOPER :: North American Motoring - Things You Didn't Know About Your MINI

    Om ni ej läst hela denna NAM tråd från början, kan jag VARMT rekommendera det! Den heter "Things You Didn't Know About Your MINI" Och det var verkligen en hel del kul finesser jag inte kände till.

    / M v h, Jocke O

  3. #3
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av JockeO Visa inlägg
    Nu har jag äntligen hittat den ursprungliga tråden på NAM om det jag nämnde i föregående post.

    Post nr 131 i denna tråd och där efter följer en hel del respons från andra som tycks ha löst sina problem:

    http://www.northamericanmotoring.com...ad.php?t=61035

    Om ni ej läst hela denna NAM tråd från början, kan jag VARMT rekommendera det! Den heter "Things You Didn't Know About Your MINI" Och det var verkligen en hel del kul finesser jag inte kände till.

    / M v h, Jocke O

    Skriv gärna ner finesserna här ifall du kommer ihåg dem..

  4. #4
    MINI-galning JockeOs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Joakim
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    568
    Citat Ursprungligen postat av chrille_nr6 Visa inlägg
    Skriv gärna ner finesserna här ifall du kommer ihåg dem..
    Hmmm... Har du öppnat tråden och läst lite från början?
    Det är kanske tusen små tips, finesser och hemligheter i dessa minis.
    Tråden ÄR just vad du nu bad mig göra... en nedskriven lista med finesserna...
    Visst, en hel del upprepas av olika medlemmar... men redan de 4-5 första redovisar väldigt många småkul saker....

    En finess jag haft mycket nytta av är att på fjärrnyckeln hålla lås-upp-knappen nedtryckt några sekunder, så öppnas båda fönster och takluckan helt..... vädra ut den värsta solvärmen innan man kommer fram till bilen... (På cabben gör det att bilen cabbas av helt på distans)
    Eller att samma långtryckning på lås-knappen tänder all innerbelysning utan att bilen är avlarmad... (Fråga mig ej vad man skall ha det till)

    Viiste ej att de små skårorna på insidan av handskfacksluckan var mynthållare... alldeles nära en inbyggd glasögonhållare...

    Mycket nöje med läsningen!
    Kanske en ny svensk tråd med favoritfinesserna...?

    / M v h, Jocke O
    Senast redigerat av JockeO den 2007-08-02 klockan 23:01.

  5. #5
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    48
    Kan någon översätta nedan. Verkar va ett himlans bra tips men fattar inte vad dom menar...

    "The rear parcel shelf is designed to rest right behind the front seats upside down when it is removed from it's normal place."

  6. #6
    MINI-galning JockeOs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Joakim
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    568
    Citat Ursprungligen postat av minipower Visa inlägg
    Kan någon översätta nedan. Verkar va ett himlans bra tips men fattar inte vad dom menar...

    "The rear parcel shelf is designed to rest right behind the front seats upside down when it is removed from it's normal place."
    Hatthyllan bak är utformad så att den del som skall passa mot bakutetorkarmotorn passar lika bra mot uppbuktningen (motsv kardantunneln) om du placerar den lutande mot baksidan på framstolarna. Ett smart sätta att förvara hatthyllan då du har nedfällda baksäten m a o.
    Har använt detta flitigt då båten skulle vårrustas.

    / M v h, Jocke O

    PS Försökte döpa om titeln på denna tråd. Funkade ej...
    Senast redigerat av JockeO den 2007-08-03 klockan 08:20.

  7. #7
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    När man skall låsa upp bilen med fjärrkontrollen från långt håll, så kan man förlänga avståndet genom att röra metallnycklen (som går in i låset) för bättre räckvidd. Fungerar typ som en radioantenn.

  8. #8
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av JockeO Visa inlägg
    Hatthyllan bak är utformad så att den del som skall passa mot bakutetorkarmotorn passar lika bra mot uppbuktningen (motsv kardantunneln) om du placerar den lutande mot baksidan på framstolarna. Ett smart sätta att förvara hatthyllan då du har nedfällda baksäten m a o.
    Har använt detta flitigt då båten skulle vårrustas.

    / M v h, Jocke O

    PS Försökte döpa om titeln på denna tråd. Funkade ej...

    Fungerar dåligt tycker jag, eftersom den glider lite då...

    Lägger den i källaren hemma istället.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tips och råd inför köp av Cooper S?
    Av Rasmus i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 20:57
  2. Tips på bra lackfirma i Stockholm/norrort?
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 12:08
  3. Tips på att vinter förvara bilen
    Av Mr_Varre i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 20:36
  4. Mini Cooper S Köp tips
    Av dannyboy i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 10:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •