Visa resultat för omröstning: Vill du med på turen 1 december?

Antal röster
17. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja, jag kommer med utan att tveka!

    2 11,76%
  • Jag tar mig en funderare, kanske.

    7 41,18%
  • Nej, kan ej delta i denna tur.

    8 47,06%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 56
  1. #1

    1st of december MINI mini run + lunch

    Jag vill ut och köra - föreslår lördag den 1 december som datum för en tur samt en lunch. Då det kan vara lite halt väglag kanske vi ska ta en kortare tur med en lunch på lämpligt ställe.

    SAMLING 10.00 BMW SOLNA, AVFÄRD CA 10.15 MOT NÄSTA UPPSAMLINGSPLATS - UTANFÖR BRA BIL (VOLVO) I UPPLANDS VÄSBY, DÄR VI BERÄKNAS ANLÄNDA CA 10.30.

    Ni som ställt av era bilar kan ju komma och åka med ändå, "the more the merrier"

    Deltagare (listan fylls på allteftersom deltagande bekräftas):
    Jeanette och Stefan, MINI Clubman D
    Roland, MINI Cooper
    Helan, MINI Cooper S
    Fredrik, MINI Cooper S
    Senast redigerat av Fredrik den 2007-11-27 klockan 14:04.

  2. #2
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Jag tar mig en funderare! Svärmor är på besök tror jag!
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  3. #3
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Citat Ursprungligen postat av Helan Visa inlägg
    Jag tar mig en funderare! Svärmor är på besök tror jag!
    More excuse to be out in the MINI

  4. #4
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Har jobbjour den helgen, en pryl som ska slås om.
    Vet inte om det sker på lördag eller söndag. Men antagligen blir det svårt att kunna hänga med på turen.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  5. #5
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Ingen Lucia-run i år?
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  6. #6
    Om det blir en Lucia-tur får någon annan ansvara för den - jag ska ut på firmafest den 13:e, och den 14:e far jag och hustrun med Ryanair till Dublin för en kortweekend - åter söndag 16/12 på kvällen.

  7. #7
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Pass ska försöka köra så lite som möjligt med bilen i detta skitväder.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  8. #8
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Får jag låna din bil när du är borta?

    Tänkte måla den med skäggskum och göra om den till jultomte. Om du ändå ska bort så.....?
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  9. #9
    Du får säkert låna Ashras bil eftersom han inte kör med den

  10. #10
    MINI-galning Darkfools avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Förnamn
    Paul
    Ort
    Önnestad
    Län
    Skåne
    Inlägg
    304
    hehe det skulle jag gärna se på bild..hehe Nice one RobertH!
    ---------------------------------------
    Mini Cooper D -08 Blå/vitt
    FD. Mini Cooper S -02 Blå/vitt
    FD. Mini Cooper -97 Brg
    FD. Jaguar XJ-R -96 Black

  11. #11
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Min bil e ju en snögubeb räcker inte det !
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  12. #12
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Lucia tåget tycker iaf jag är ett måste

    Kanske dags att börja planera det snart?

  13. #13
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Ångrar mig nu att jag inte för en vecka sen pushade lite för ett senhöst-run lördag 24 november - en perfekt slutpunkt på säsongen för mig innan bilen ställs in i vinteridet dan efter. Tyvärr stannade det vid en tanke - jag såg ju i ett inlägg efter Clubman-visningen att Fredrik var sugen på att ordna något.

    Vad jag egentligen vill säga med detta är att om jag hänger på den 1 december blir det utan bil. Återkommer.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  14. #14
    Som det ser ut nu Hans så blir det du och jag - det blir i så fall en mini MINI mini run, en kort karavan med bara en MINI

    Hursomhelst vill jag ut och köra min nya R56 S, så även om ingen kommer tar jag en tur ändå, och det finns ju plats i min bil, så om du inte har något för dig kan ju du och jag ta en tur och äta lunch på något trevligt ställe, Hans. Frugan har gett mig ledigt, så jag ska ut och rasta mig oavsett.

    Det är visserligen tid kvar, så några till borde väl dyka upp kan jag tycka (trummar irriterat med fingrarna och väntar på fler anmälningar).

    "Come on guys and gals, where´s the MINI spirit"???
    Senast redigerat av Fredrik den 2007-11-15 klockan 06:58.

  15. #15
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Två "tveksamma" har ju lagt sina röster, så vi kan väl alltid hoppas på att Helan (och Maria) och Ola till sist slår till. Blir väglaget bra är det väl inget att tveka om...

    Ser fram emot en tur i din nya ögonsten, Fredrik!

    Såg förresten på jobbet ikväll att nya Fiat 500 blivit Årets Bil. Kul, men samtidigt surt, att inte timingen var bättre när MINIn kom 2001.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  16. #16
    Eftersom jag (för det mesta) är en positiv person tror jag ändå att vi blir ett mindre gäng till slut den 1/12

    Om någon är intresserad att ta tag i en Lucia-run i år går det bra. Förra året var ju en lyckad tur genom vackra Stockholm och uppskattat av många, både av oss som körde men även av personer som besåg MINI-tåget, jäktandes mellan butiker och restauranter.

  17. #17
    MINI-galning TheEngineers avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Stockholms Innerstad
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    338

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Lucia tåget tycker iaf jag är ett måste

    Kanske dags att börja planera det snart?
    Jag tycker också att Lucia-tåget är ett måste! Det är roligt att köra omkring i stan och det var ju ett tag sedan vi gjorde det.

  18. #18
    MINI-entusiast Rolands avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Roland
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Skall försöka hänga på! Vore kul att träffa litet Mini-folk i stan. Om man nu _kan_ hänga på utan kompressor o jox

    Vad gör ni egentligen på era turer? Är det Slingerbulten fram och tillbaka, ett varv runt Rimbo eller finåkning på stan som gäller?!?

    /Roland

  19. #19
    Roland, oftast är det en tur på landet med lite roligare vägar än E4 som vi kör på. Någon gång ibland rullar vi genom stan, men då är det i kombination med en tur eller annat evenemang.

    Du hänger med i din Cooper, jag hade en Cooper-02 före min nya R56 S, och hade inga problem att hänga på de med S-bilar - det är inga race vi kör, trots Cooperns handikapp med färre hk tyckte jag det gick bra att hänga på. Allt har inte med hk att göra heller, bromsa mindre så har du bra flyt i svängarna

    Vi försöker givietvis också att hålla ihop gruppen, det blir mer skoj då när det är 15 MINI på rad än tre, sedan fem osv.

    Hoppas du kommer med den 1/12 Roland - ska klura ut färdväg samt lunchställe - återkommer under veckan med info.

  20. #20
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Jag tog upp det hela hemma lite försynt! och det ser nästan ut som jag kan få lite permision den helgen!

    Förövrigt tycker jag Lucia run låter skit kul! Finns det bilder från förra året? hur smyckar ni bilarna?

    Helan
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 53
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 00:12
  2. MINI + SMEG = Sant. MINI-kylskåp!
    Av Ace i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 18:33
  3. The MINI spirit / MINI livsstil..
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:10
  4. Svar: 59
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •