Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Köpa Mini?

  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    William
    Ort
    Boras
    Län
    VastraGotaland
    Inlägg
    4

    Köpa Mini?

    Hej,

    Jag har hittat en Mini på Blocket. Har försökt leta efter erfarenheter som involverar många mil. Har tyvärr inte hittat det och därför tänkte jag försöka här, bland alla entusiaster.

    Bilen finns på länken: blocket.se/vi/14055502.htm?ca=16_s

    Gått många mil, så jag funderar på om det kan vara värt det, håller bilen, hur lätt är den att sälja IGEN?

    Tack för all hjälp jag kan få, det här gäller nämligen min första bil.

    Hälsningar,
    William

  2. #2
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Hallo, just den bilen är uppe på diskussion här:
    http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=4502

    Sen finns det ännu mer att läsa här:
    http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=4354

    Kanske kan bli lite följdfrågor från den läsningen?

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    William
    Ort
    Boras
    Län
    VastraGotaland
    Inlägg
    4
    Nu hittade jag inte mycket information om långmilare. Men det verkar som om det allmänt föraktas. Har vänner och bekanta som är bilkunniga men ingen av dem har någon erfarenhet av MC. Har dessutom tittat lite på MCS men de är oftast för dyra.

    Ingår det något mer än något starkare motor i MCS vs MC?

    Om man tittar på importerade bilar så går det att ta hem MCS för under 13000 - 14000 euro, är detta en vettig idé?

    Som sagt, första bil så man behöver ju inte vara värst i stan. Även om man avundas era skönheter.

  4. #4
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    MCS brukar ha lite mer utrustning. Tex så är det många MC som inte har chili (halvskinn, antisladd, boost-stereo o lite till) medans det nästan är standard på MCS.

    Karina i andra tråden köpte tillslut en MC med chilipaket som gått 14 000mil för 80-85 000 nånting, jag tycker nästan att du ska fundera på att gå upp lite i pris för att få lite fräshare bil.

    Om du går upp så långt som 110 000kr så kanske det är värt att börja titta på MCS istället.

    Vet inte om det finns någon här med mycket erfarenhet av långmilare, tror inte att det finns så många MINI som rullat så där mycket.

  5. #5
    MINI-galning MiKEs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Oskarström
    Län
    Halland
    Inlägg
    150
    Ta det lugnt! Jag läste på innan jag gav mig in i MINI världen. OJ, vad mycket det finns att få i en bil, om man bara vet lite mer om utrustning, och tillbehör som folk köpte på sig när bilen såldes ny.

    Mitt första "Objekt" var en med halvskinn, och AC. rätt "normal" utrustning. Den jag köpte efter att ha studerat, och studerat, läst och läst, Är rätt mycket gott i. fast den var lite dyrare än en med basicutrustning.

    En sak skall du vara uppmärksam på, och det är när säljaren skriver "Fullutrustad" det stämmer Oftast Inte!

    Nedan ser du tex exempel på två typer av stolar tex. Standard, och "Sport":

    Sen finns det AC och ACC m.m.m. Listan kan göras Låååång! Olika typer av rattmodeller....... ....


    http://www.blocket.se/vi/13851436.htm?ca=20_s

    http://www.blocket.se/vi/13350079.htm?ca=20_s


    //MiKE
    Senast redigerat av MiKE den 2007-11-10 klockan 19:21.

  6. #6
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Ett enkelt sätt att se om Coopern (ej S) är faceliftad är att den nyare saknar dom två "kromkorvarna" fram och den långa "kromkorven" bak på kofångarna. Tidiga modeller har även tvåekrad ratt och nyare har treekrad Finns dock undantag på nyare modeller har jag sett. Vet ej varför, kan ha med multifunktionsratt att göra. Man kan även titta om det är en 5-delad instrumentbräda eller 3-delad. Den femdelade har texten "airbag" på passargerarsidan och är den som är pre-facelift.
    Ni andra kan väl kompletera med mer olikheter! Det är en del har jag hört.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  7. #7
    MINI-galning MiKEs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Oskarström
    Län
    Halland
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av ace666 Visa inlägg
    Ett enkelt sätt att se om Coopern (ej S) är faceliftad är att den nyare saknar dom två "kromkorvarna" fram och den långa "kromkorven" bak på kofångarna. Tidiga modeller har även tvåekrad ratt och nyare har treekrad Finns dock undantag på nyare modeller har jag sett. Vet ej varför, kan ha med multifunktionsratt att göra. Man kan även titta om det är en 5-delad instrumentbräda eller 3-delad. Den femdelade har texten "airbag" på passargerarsidan och är den som är pre-facelift.
    Ni andra kan väl kompletera med mer olikheter! Det är en del har jag hört.


    Facelift kom la på 7/-04: orna. Min -04:a har den nya kofångaren bak, men den "gamla" fronten och den 5-delade instrumentpanelen. Nyare modell av bakljus oxå från -04:a Backljuset har flyttat från kofångaren upp till lyktorna bl.a

    Sen skriver en del att de har harman/kardon högtalare i bilen, se nedan tex:

    http://www.blocket.se/vi/13612084.htm?ca=20_s ( vilket denna bil inte har, men det skriver hon att det sitter i den )

    Så här ser de ut:




    Har H/K i min egna! Grymt ljud!
    Senast redigerat av MiKE den 2008-07-20 klockan 16:05.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. köpa prylar...
    Av mini master i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 21:56
  2. Funderar på att köpa gammal Mini.
    Av AndyKidden i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 05:48
  3. Köpa begagnad Cooper S
    Av fj0 i forum Allmänt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2004-11-10, 21:13
  4. Köpa Mini Cooper!
    Av Cooper-S-ugen i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-09-17, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •