Sidan 72 av 74 FörstaFörsta ... 22627071727374 SistaSista
Resultat 1 421 till 1 440 av 1476
  1. #1421
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Scarved Visa inlägg
    Får väl passa på att presentera mig jag också! Hejsan! Rickard heter jag! Kommer från Hultsfred och jobbar som Operatör på en fabrik som heter Swedwood där vi tillverkar garderober till Ikea!

    Köpte en Mini Cooper S i färgen Eclipse Grey med svarta speglar och svart panoramatak från 2011 i förra veckan och är så långt supernöjd! Mini har vart drömbilen i flera år så det var kul att få uppfylla den drömmen genom att äntligen få äga en!

    Tänkte man skulle leta rätt på ett forum som kunde vara vettigt att tjöta lite Mini i och detta verkar ju helt klart vara det rätta valet!
    Välkommen... Kul att fler från Kalmar län hittar hit & köper MINI.
    Har du lust vore det kul om du kom ner till OSkarshamn någon onsdag kväll & visar upp bilen på fordonsträffarna... (Kl: 1830-2100)
    Men man behöver inte vara där hela tiden...
    Jag brukar själv ställa ut min MINI Countryman SD, kul när folk tittar och komenterar när man står brevid utan att dom vet vems bilen är...
    Kankse inte idag då jag fyller år... (ingen behöver gratta mig för det)
    Välkommen hit
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  2. #1422
    MINI-entusiast Scarveds avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Förnamn
    Rickard
    Ort
    Hultsfred
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Hagatorpet Visa inlägg
    Du har kommit rätt
    Välkommen
    Vilken tur Tackar!

    Citat Ursprungligen postat av filipp Visa inlägg
    Välkommen!

    Världen är liten, vi levererar växellådor till er (Swedwood) heh
    Tackar! Ja verkligen! Va trevligt Man har ju oftast ingen aning om vart alla grejor kommer ifrån! haha

    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Välkommen... Kul att fler från Kalmar län hittar hit & köper MINI.
    Har du lust vore det kul om du kom ner till OSkarshamn någon onsdag kväll & visar upp bilen på fordonsträffarna... (Kl: 1830-2100)
    Men man behöver inte vara där hela tiden...
    Jag brukar själv ställa ut min MINI Countryman SD, kul när folk tittar och komenterar när man står brevid utan att dom vet vems bilen är...
    Kankse inte idag då jag fyller år... (ingen behöver gratta mig för det)
    Välkommen hit
    Tack! Och grattis får man säga då
    Ja det låter faktiskt lite roligt! Det får man ta en funderare på! Pågår det hela sommaren? Har semester ett par veckor till så det kanske skulle gå att klämma in!

  3. #1423
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Scarved Visa inlägg
    Vilken tur Tackar!



    Tackar! Ja verkligen! Va trevligt Man har ju oftast ingen aning om vart alla grejor kommer ifrån! haha



    Tack! Och grattis får man säga då
    Ja det låter faktiskt lite roligt! Det får man ta en funderare på! Pågår det hela sommaren? Har semester ett par veckor till så det kanske skulle gå att klämma in!
    Det brukar pågå en bit in i augusti i ialla fall, skall kolla detta lite noggrannare när jag sitter vid datorn, skall bli kul att se din bil.

    Skickat via Tapatalk 2
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  4. #1424
    MINI-entusiast Scarveds avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Förnamn
    Rickard
    Ort
    Hultsfred
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Det brukar pågå en bit in i augusti i ialla fall, skall kolla detta lite noggrannare när jag sitter vid datorn, skall bli kul att se din bil.

    Skickat via Tapatalk 2
    Najs!! Ja då kan det ju hinnas med helt klart

  5. #1425
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2012
    Förnamn
    Christer
    Ort
    Helsingborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    7

    Ny på forumet.

    Hej.
    Jag har precis skaffat mig min första Mini och det är en Cooper S 2008. Jag jobbar med fälgar på heltid om det kan vara till nytta för någon på forumet.

  6. #1426
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Välkommen Christer
    Starta en biltråd och lägg gärna in lite bilder på din bil
    (Säljer du nya fälgar eller reparerar du?)
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  7. #1427
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2012
    Förnamn
    Christer
    Ort
    Helsingborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    7
    Hej.

    Vi säljer fälgar och däck också men vår huvudsakliga inkomst är reparation och renovering av fälgar. Bilder kommer.

  8. #1428
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2012
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    26
    Jag heter Johan är 23år och bor i Örebro, sålde min Saab 93ss Aero för
    några veckor sedan för att köpa en Mini cooper. Blev en 02a som har rullat 11000mil, har lite planer på G (och har även tjuvstartat lite).

    Vi hörs.

  9. #1429
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Varmt välkommen ekblom (och alla andra nya)!
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  10. #1430
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Bob___ Visa inlägg
    Hej.

    Vi säljer fälgar och däck också men vår huvudsakliga inkomst är reparation och renovering av fälgar. Bilder kommer.
    Vad kostar en renovering om fälgarna har lättare skrapmärken och behöver lackas om då dom har fastbränt bromsdamm?
    Pulverlackar ni dom eller?
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  11. #1431
    MINI-entusiast Jazzmans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Förnamn
    Tomas
    Ort
    Höganäs
    Län
    Skåne
    Inlägg
    47
    Då presenterar jag mig. Tomas heter jag, bor i Höganäs, köpte en Cooper S -04, av Häggenäs i Hörby, till mig själv i julklapp. Den är chippad, mindre pulley, öppet luftfilter, sportavgas, j-ligt stora bromsar fram. Går som en raket. Tyvärr har inget av detta gjorts av mig så därför har jag ingen aning om vad för chip, pulleys m.m det är. Bromsarna vet jag är Brembo, men inte exakt storlek. Bromskivor med nav är det i allafall. Vilket egentligen inte är så kul nu när det snart blir dags att byta skivorna, och naven ty de har börjat spricka. De är ju så fruktansvärt dyra. Billigare att köpa ett helt kit JCW bromsar.
    Nåja, kul att vara här.
    /Tomas

  12. #1432
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2012
    Förnamn
    Joakim
    Ort
    Köping
    Län
    Västmanland
    Inlägg
    3
    Hej!

    Jocke Karlsson från köping, har precis köpt en +08 clubman S, som jag är skitnöjd med.

    Vill också passa på att säga att ni har ett fantastiskt forum!!

    Ha det!!

  13. #1433
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Välkommen hit alla nya forumbesökare & alla ni som förstått att MINI är det som gäller...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  14. #1434
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469

    Sv: Ny här? Kom in och presentera dig!

    God morgon alla MINI fans.
    Uppdarera denna tråd ock välkomnar ev nya medlemmar.

    Skickat från min Samsung Note2 4G
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  15. #1435
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2013
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    10
    Tjena!

    Sitter här och längtar efter min första mini, är beställd och leveransen sker i början av mars. Är en countryman D 4all, vit med svart tak och svarta fälgar. Är det nån som har något att säga om 4 hjulsdriften, är den nått att hänga i granen? Hoppas på lite snö när man får hem den! ��

    Grymt forum!

  16. #1436
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469

    Sv: Ny här? Kom in och presentera dig!

    Citat Ursprungligen postat av Erba Visa inlägg
    Tjena!

    Sitter här och längtar efter min första mini, är beställd och leveransen sker i början av mars. Är en countryman D 4all, vit med svart tak och svarta fälgar. Är det nån som har något att säga om 4 hjulsdriften, är den nått att hänga i granen? Hoppas på lite snö när man får hem den! 😀

    Grymt forum!
    Har en Countryman SD All4 automat, tycker att fyrhjulsdriften är kanon. Lite besviken på motorn och inte heller helt nöjd med växellådan, växlar vid olika varvtal beroende på om motorn är varm eller kall.

    Skickat från min Samsung Note2 4G
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  17. #1437
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2013
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    10
    Okej, kul det med 4 hjulsdriften! Fanns ingen att testa när jag beställde. Tråkigt med motorn, vad drar den cirkus?...är det någorlunda nära det uppgivna? V60 vi har nu drar 35-40% mer, vilket är en besvikelse. Tack för svaret!

  18. #1438
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Erba Visa inlägg
    Okej, kul det med 4 hjulsdriften! Fanns ingen att testa när jag beställde. Tråkigt med motorn, vad drar den cirkus?...är det någorlunda nära det uppgivna? V60 vi har nu drar 35-40% mer, vilket är en besvikelse. Tack för svaret!
    Har haft bilen sedan den 15 april 2012 & kört ca 2400mil, en av "tripmätarna" som jag aldrig nollställt visar 0,71l/mil & jag tror det stämmer rätt bra. sen kör jag väll inte jättelungt om man nu säger så (hade en works tidigare)
    Tror att du får lägga på ca: 8-10% på dom siffror som uppges.
    Dock tycker jag det är ok då vi både har All4 & automatlåda... eller hur.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  19. #1439
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2013
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    10
    Det tycker jag låter helt okej, man vill ju inte hålla på med någon eco drivning! men längtar som sagt mycke efter nytillskottet! Kommer inte längre vara grannens california som får all uppmärksamhet! .....man blir glad när man ser den, vi valde mellan V40, 118d, nya ā-klass och ingen av dom får man samma känsla av

  20. #1440
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469

    Sv: Ny här? Kom in och presentera dig!

    Citat Ursprungligen postat av Erba Visa inlägg
    Det tycker jag låter helt okej, man vill ju inte hålla på med någon eco drivning! men längtar som sagt mycke efter nytillskottet! Kommer inte längre vara grannens california som får all uppmärksamhet! .....man blir glad när man ser den, vi valde mellan V40, 118d, nya ā-klass och ingen av dom får man samma känsla av
    Kul, du blir säkert nöjd

    Skickat från min Samsung Note2 4G
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •