Sidan 71 av 74 FörstaFörsta ... 21616970717273 ... SistaSista
Resultat 1 401 till 1 420 av 1476
  1. #1401
    Forum-nybörjare Kaktus Galaxuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Tim
    Ort
    Norrköping
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    20
    Hej!

    Tim heter jag, 23 år från Norrköping. Jag har precis köpt min första alldeles nya bil, nämligen en Mini Cooper D Clubman '12. Peppervit med svart tak, speglar och fälgar samt en del kul utrustning

    Har bara haft gamla skrotbilar tidigare (Focus '99, Audi 100 '94, Saab 9-3 '00 osv osv) så det är JÄKLIGT skönt att få något helt nytt nu kan jag lova

    Jobbar på Siemens Finspång som materialhanterare och har stor intresse för teknik, musik (spelar i band) och såklart motor.

    Hoppas på att kunna delta i några Mini-träffar i sommar!

    /T
    Mini Cooper D Clubman '12
    http://www.garaget.org/?car=296263

  2. #1402
    MINI-galning filipps avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Förnamn
    filip
    Ort
    Norrköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    158
    Grattis Grattis!

    nästan likadana bilar och även f.d ägare av skrotbilar hehe

    när är det leverans av bilen?

  3. #1403
    Forum-nybörjare Kaktus Galaxuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Tim
    Ort
    Norrköping
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    20
    Tack!

    Nästa torsdag har jag fått veta, men det är nog inte helt spikat. Sällan har man längtat så mycket...

    /T
    Mini Cooper D Clubman '12
    http://www.garaget.org/?car=296263

  4. #1404
    MINI-galning filipps avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Förnamn
    filip
    Ort
    Norrköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Kaktus Galaxus Visa inlägg
    Tack!

    Nästa torsdag har jag fått veta, men det är nog inte helt spikat. Sällan har man längtat så mycket...

    /T
    Härligt!

    känner igen det! fixade en liten nedräkning på datorn haha

    skapa gärna en tråd i "Vi och våra Bilar" med lite bilder och annat kul!

  5. #1405
    Forum-nybörjare Kaktus Galaxuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Tim
    Ort
    Norrköping
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    20
    Det kommer så fort jag får tummen ur, lita på det

    /T
    Mini Cooper D Clubman '12
    http://www.garaget.org/?car=296263

  6. #1406
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    sep 2011
    Förnamn
    David
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    74
    Hej, jag har inte presenterat mig tidigare tror jag, David heter jag, bor i örebro och kör runt i en clubman jcw (känd i klubben som JohanW:s förra bil), jag har tidigare haft en r53:a.

  7. #1407
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Välkomen
    palla dig ner till Hagatorpet i sommar
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  8. #1408
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2012
    Förnamn
    Niclas
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2
    Hejsan!

    Jag har inte heller presenterat mig... Niclas heter jag och har nyligen införskaffat mig en Cooper S R56 -07. Är mycket nöjd med bilköpet förutom kamkedjan men det ska nog lösa sig det med!!!

    Ska försöka följa med på lite happenings framöver, så vi ses säkert då!

  9. #1409
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Niclas Visa inlägg
    Hejsan!

    Jag har inte heller presenterat mig... Niclas heter jag och har nyligen införskaffat mig en Cooper S R56 -07. Är mycket nöjd med bilköpet förutom kamkedjan men det ska nog lösa sig det med!!!

    Ska försöka följa med på lite happenings framöver, så vi ses säkert då!
    Välkommen till forumet Niclas... & grattis till din bil.
    Kom gärna förbi mig & visa upp bilen...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  10. #1410
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Välkommen & grattis Niklas
    Häng på Dan med familj till Hagatorpet i sommar
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  11. #1411
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2012
    Förnamn
    Niclas
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2
    Tusen tack för det!

    Jag åker tyvärr utomlands lördag 14/7 så jag kan inte följa med till Hagatorpet, typiskt! Annars hade det varit mycket trevligt! Jag hoppas att det kanske är någon annan träff inom en snar framtid, för då hänger jag absolut på!

    Jag kan komma förbi dig i helgen Dan, om du är hemma!?

  12. #1412
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Michel
    Ort
    Halmstad
    Län
    Halland
    Inlägg
    104
    Hejsan alla glada mini förare!
    Ny här jag med.
    Heter Michel och är 25år gammal, bor i Halmstad och jobbar som bilmekaniker.
    Kört Saab hela mitt körkortsliv och rätt aktiv på Saab klubben men har numer köpt mig en mini cooper S -04 (R53).
    Sjukt nöjd och lycklig då bilen är en dröm sedan körkortet var nytaget och jag fick äran att ratta en sådan kärra!
    Hittade en ljusblå metallic med vitt tak och rutiga backspeglar som är rikligt utrustad med bl.a., regnsensor, backsensor, navigation, farthållaren och panoramaglaslucka!

    Sitter nu och skall beställa kompressor drev och annat smågodis till den
    Mini Cooper S - 03
    www.garaget.org/MicEE

  13. #1413
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Citat Ursprungligen postat av MicEE Visa inlägg
    Hejsan alla glada mini förare!
    Ny här jag med.
    Heter Michel och är 25år gammal, bor i Halmstad och jobbar som bilmekaniker.
    Kört Saab hela mitt körkortsliv och rätt aktiv på Saab klubben men har numer köpt mig en mini cooper S -04 (R53).
    Sjukt nöjd och lycklig då bilen är en dröm sedan körkortet var nytaget och jag fick äran att ratta en sådan kärra!
    Hittade en ljusblå metallic med vitt tak och rutiga backspeglar som är rikligt utrustad med bl.a., regnsensor, backsensor, navigation, farthållaren och panoramaglaslucka!

    Sitter nu och skall beställa kompressor drev och annat smågodis till den
    Välkommen!
    Man saknar vridet och effekten hos Saabarna, men väghållningen är nåt annat. Har kört ett par Saabar och skrivit en del på saabforumet. Sist en og9-3 med 9-5 aeromotor och steg 3 + massa extra på chassi och driv. Grym bil på en hel del sätt(finns inte många bilar med 290hk som drar 0.64 långkörning Men som sagt Mini är nåt annat och bara man får in lite effekt så blir det oslagbart!
    Senast redigerat av Mange249 den 2012-06-15 klockan 21:24.

  14. #1414
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Michel
    Ort
    Halmstad
    Län
    Halland
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Välkommen!
    Man saknar vridet och effekten hos Saabarna, men väghållningen är nåt annat. Har kört ett par Saabar och skrivit en del på saabforumet. Sist en og9-3 med 9-5 aeromotor och steg 3 + massa extra på chassi och driv. Grym bil på en hel del sätt(finns inte många bilar med 290hk som drar 0.64 långkörning Men som sagt Mini är nåt annat och bara man får in lite effekt så blir det oslagbart!
    Jotack, hade så sen som till idag en 9-5a med 280hk 444nm samt en 9000 med ca 330hk och 500nm.. Man saknar vridet litegrann men känslan överlag är så sjukt mycket bättre i mini så det är typ ok ändå
    Mini Cooper S - 03
    www.garaget.org/MicEE

  15. #1415
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    maj 2012
    Förnamn
    Håkan
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    9
    Jag vet att den inte är så ball som en "riktig" Mini men min Countryman SD automat är helt enkelt den bil som är roligast att köra i trafiken (bana är väl en annan sak) som jag någonsin suttit i. Peka och kör. Inget att oroa sig över. Inget som strular. Och folk kommer fram och undrar vad i helvete för bil det är jag har.

    Kort sagt - jag är sjukt nöjd. Kan bli en till Mini framöver, men nu är vi tre bilar på två pers och det är minst en för mycket!

  16. #1416
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av LGH Visa inlägg
    Jag vet att den inte är så ball som en "riktig" Mini men min Countryman SD automat är helt enkelt den bil som är roligast att köra i trafiken (bana är väl en annan sak) som jag någonsin suttit i. Peka och kör. Inget att oroa sig över. Inget som strular. Och folk kommer fram och undrar vad i helvete för bil det är jag har.

    Kort sagt - jag är sjukt nöjd. Kan bli en till Mini framöver, men nu är vi tre bilar på två pers och det är minst en för mycket!
    Jag har också en Countryman SD automat, kul bil men som jag tidigare sagt så var min R53:a roligare...
    Välkomna alla nya MINISTRAR...
    Senast redigerat av Luc!fear den 2012-06-16 klockan 21:59.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  17. #1417
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Citat Ursprungligen postat av Granqvist Visa inlägg
    Vem är denna ......Oj! det är ju jag!! Nu ÄR jag ägare till den underbara skapelsen vid namn #0806 (som min hustru kallar skokartong )
    Bifogad fil 9829

    Ps. Tack för det varma välkomnandet Björn P Ds.
    Kul att du hade vägarna förbi Kinnekulle Ring Tomas! Vi var lite mitt uppe i körandet när du var framme och hälsade. Jag hann ju inte ens kolla vilken bil du hade med dig. Njut av kulbilen i sommar så hörs vi!
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  18. #1418
    MINI-entusiast Scarveds avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Förnamn
    Rickard
    Ort
    Hultsfred
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    33
    Får väl passa på att presentera mig jag också! Hejsan! Rickard heter jag! Kommer från Hultsfred och jobbar som Operatör på en fabrik som heter Swedwood där vi tillverkar garderober till Ikea!

    Köpte en Mini Cooper S i färgen Eclipse Grey med svarta speglar och svart panoramatak från 2011 i förra veckan och är så långt supernöjd! Mini har vart drömbilen i flera år så det var kul att få uppfylla den drömmen genom att äntligen få äga en!

    Tänkte man skulle leta rätt på ett forum som kunde vara vettigt att tjöta lite Mini i och detta verkar ju helt klart vara det rätta valet!

  19. #1419
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Du har kommit rätt
    Välkommen
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  20. #1420
    MINI-galning filipps avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Förnamn
    filip
    Ort
    Norrköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Scarved Visa inlägg
    Får väl passa på att presentera mig jag också! Hejsan! Rickard heter jag! Kommer från Hultsfred och jobbar som Operatör på en fabrik som heter Swedwood där vi tillverkar garderober till Ikea!

    Köpte en Mini Cooper S i färgen Eclipse Grey med svarta speglar och svart panoramatak från 2011 i förra veckan och är så långt supernöjd! Mini har vart drömbilen i flera år så det var kul att få uppfylla den drömmen genom att äntligen få äga en!

    Tänkte man skulle leta rätt på ett forum som kunde vara vettigt att tjöta lite Mini i och detta verkar ju helt klart vara det rätta valet!

    Välkommen!

    Världen är liten, vi levererar växellådor till er (Swedwood) heh
    Mini Cooper D '12 "Stabbe" "Såld"

    Renault Megane R.S 265 -12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •