Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 172
  1. #121
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!

    Värme och Mini är ett tråkigt problem. Läste på ett engelskt forum där en kille kör rally och tävlar med sin mini! Han testade 3 olika intercoolers och dom gav en liten upplevde effekt. Framförallt mattades inte effekten av vid hård körning på samma sätt.
    Men han valde faktisk att köra med original intercooler då motortemperaturen blev för hög. Men det är vi hård körning ”tävling”.
    Har läst i ett amerikanskt forum om att det är en annan termostat i just GP. Som har lite annat gradantal?? Kanske någon vet mer?
    Ps
    Underbart att läsa om projektet och vi kör en tidig morgon när det är hög luftfuktighet så alla turbomotorer kurrar av vällust.

    Ds
    Feed me var nog lite väl extrem då Mini ” is all about handling”

  2. #122
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!
    Här är länken jag yrar om

    http://www.trackmini.com/index.php/t...-and-feedback/

  3. #123
    Tess
    Guest
    Grym läsning, tack! Ska grotta ner mig i det forumet känner jag. Min bil kommer aldrig bli en banbil, men jag vill ändå att den ska bli rejält vass. Och just nu så får jag inte ut mer än 220 hästar, och det kör ihop sig pga temperatur. Ska kika om det går att få tag på annan termostat, men det är ju även styrd datormässigt så får se hur det går att lösa och om det ens är en fördel. Den jag har nu kastar som sagt ner vattnet vid belastning och det är ju bra.

    Beställde ett AEM intake med ett AEM-stag, det kommer om ca 2-3 veckor. Det har fått grymt bra betyg och ska bli kul att testa det.

  4. #124
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!
    Ja läs det men du kan ju ställa frågor i detta forum .... Mycket kunnigt folk!

    http://www.minitorque.com/forum/f13/


    Här står det en massa om ditt nya inköp;
    http://www.minitorque.com/forum/f13/...-issues-39667/


    PS 220 + hk borde inte vara nått värmeproblem för dom JCW med ca 250 + verkar fungera i England

  5. #125
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Värmeproblemen beror oftast på att turbon jobbar utanför sitt tänkta intervall. Den jobbar hårdare och pumpar bara värme när man höjer laddet. Bättre luftfilter och intecooler hjälper en del.

    Jag tror att Therese kommer att få 235 och 355 i vrid när Claus gått på lite mer med tändningen

    Med JCW-turbon som är större(mindre liten) går det att kräma ur mer. De som kör mycket effekt har inte så mycket mer i ladd, utan kallare luft, mindre avgastryck och därmed vassare tändning.

    Däremot står en sak tydligt klar. Jag SAKNAR min röda MINI
    Citat Ursprungligen postat av Fräsen Visa inlägg
    Hej!
    Ja läs det men du kan ju ställa frågor i detta forum .... Mycket kunnigt folk!

    http://www.minitorque.com/forum/f13/


    Här står det en massa om ditt nya inköp;
    http://www.minitorque.com/forum/f13/...-issues-39667/


    PS 220 + hk borde inte vara nått värmeproblem för dom JCW med ca 250 + verkar fungera i England
    Senast redigerat av Mange249 den 2014-04-02 klockan 12:05.
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  6. #126
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Tess Visa inlägg
    Grym läsning, tack! Ska grotta ner mig i det forumet känner jag. Min bil kommer aldrig bli en banbil, men jag vill ändå att den ska bli rejält vass. Och just nu så får jag inte ut mer än 220 hästar, och det kör ihop sig pga temperatur. Ska kika om det går att få tag på annan termostat, men det är ju även styrd datormässigt så får se hur det går att lösa och om det ens är en fördel. Den jag har nu kastar som sagt ner vattnet vid belastning och det är ju bra.

    Beställde ett AEM intake med ett AEM-stag, det kommer om ca 2-3 veckor. Det har fått grymt bra betyg och ska bli kul att testa det.
    Spännande. Skall bli kul att höra vad du har att säga om AEM intake. Jag har också lurat lite på det.
    Hoppas att det löser sim med värmeutvecklingen.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  7. #127
    Tess
    Guest
    Ja värmeproblemet finns pga att turbon fullkomligt spyr ut varmluft nu när den laddar 1,35 bar. Problemet är att den här luften ligger till stor del kvar under huven och bilen suger i sig varm, expanderad luft. Jag behöver ett mer raffinerat filter som är mer slutet och kan få in kallare luft som kan komprimeras bättre. Claus sa att det är sista anhalten för mig nu, innan turbobyte då. Programvaran är redan satt för att jag ska ha kallare luft, men motorn justerar ju själv mycket och just nu så kan jag inte få ut det jag ska i ren hästkraft. Det märker jag även själv, att bilen tappar mycket ork efter ett par repor och blir trött och oengagerad.

    Så, bättre luft måste fixas!

    Och Mange för sjutton... KÖP EN MINI! Och om du inte kan nu så vet du att min bildörr alltid är öppen för dig, om du vill med på träffar och runs.

  8. #128
    MINI-entusiast ThomasWs avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Förnamn
    Thomas
    Ort
    Borås, Sweden, Sweden
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    59
    Riktigt grym bil du har!

  9. #129
    Tess
    Guest
    Tack!

  10. #130
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Då detta är vårens glädjeämne och så kul att någon börjar "go extreme" Så kanske du skulle skapa en ” crowdfund” då det inte finns några genvägar till det perfekta ljudet … Förlåt snabbaste minin.

  11. #131
    Tess
    Guest
    Lite välbehövligt sponsorskap hade inte skadat! Men ja, tänk om man var rik eller hade haft lite ekonomisk uppbackning, då hade det hänt grejer på riktigt. Nu får man göra det man kan med det man har.

  12. #132
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    rajapruk
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    586
    Vad är din drömride, om du hade haft obegränsad budget?

    Jag hade velat ha en kompressorkonverterad Cayman.

  13. #133
    Tess
    Guest
    Hade jag haft mycket pengar hade jag först köpt en GP2. Sen hade jag byggt vidare på Dunder. Större turbo, borrat upp cylindrarna, bytt kolvar och stakar, fixat methanol/vatten-injektion. Bytt till Öhlins coilovers. Fixat bättre bromsar bak. Fixat racebussningar. Bytt body-kit. Hade försökt värmesäkra motorn med. En riktigt vass låda. Bara lite sånt. (sen massa pengar på ett konto som kan betala allt som kommer gå sönder)

    En countryman WRC hade inte varit fel heller! https://www.youtube.com/watch?v=9zqit-z-zAg

  14. #134
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Märsta
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    51
    Är det OK att kära helt original? Har dock bytt ventilhattarna till union jack. Det tyckte jag var rätt coolt

  15. Gilla ThomasW gillade detta inlägg
  16. #135
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Mr Clubman Visa inlägg
    Är det OK att kära helt original? Har dock bytt ventilhattarna till union jack. Det tyckte jag var rätt coolt
    ALLT är ok så länge du själv är nöjd med ditt åk

  17. Gilla Mr Clubman, Hagatorpet gillade detta inlägg
  18. #136
    Tess
    Guest
    Inte hänt så jättemycket, njuter mest av min fantastiska bilkompis nu. Efter bassning pga värmen så har jag nu fått hem ett AEM-system. Väntar bara på en MAF-adapter så jag kan få på allt, tänkte meka i vårsolen nu i helgen. Sen kan jag räkna med 230 bromsade pållar. Sen har jag även monterat en spårsändare med larm så ingen ska få för sig att stjäla det röda guldet.

    Måste varna framtida trimmare att förbrukningen gått upp så in i helskotta. Den sänker numera en tank bensin som om det vore en kall öl en varm sommardag. Och då kör jag väldigt lugnt med. :/ Minsta gas och den sticker iväg och dricker därefter...

  19. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  20. #137
    Tess
    Guest
    Så blev det!


  21. Gilla - gillade detta inlägg
  22. #138
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    sep 2011
    Förnamn
    David
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    74
    Snyggt! Tänkte bara tipsa om att läsa detta http://m.northamericanmotoring.com/f...4767&styleid=9 kanske kan vara bra att hålla kolla på.

  23. #139
    Tess
    Guest
    Bra tips! Då slänger jag den, tack! Dock måste jag säga att själva luftintaget verkligen är tokbra.

  24. #140
    Tess
    Guest
    Fast... Då kommer jag nog smälta intake-kanalen. Jag kanske låter den vara på. Jag kommer aldrig ta bilen på bana ändå, och försöker köra snällt i vardagen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mini Cooper S :: 2002 MINI Cooper S R53
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  2. MINI Cooper S R56 :: 2007 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  3. MINI Cooper S R53 :: 2004 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •