Sidan 60 av 74 FörstaFörsta ... 1050585960616270 ... SistaSista
Resultat 1 181 till 1 200 av 1476
  1. #1181
    Kul - välkommen i gänget yonasu
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  2. #1182
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Jim
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Hej! Tänkte passa på att presentera mig här, det borde ju vara det första man gör men nu blir det som inlägg #2.

    Jim, 23.999999 år och boendes i Bromma / Stockholm. Arbetar som tekniker, mindre intresserad utav att meka och avskyr när sakerna inte fungerar, jag är 100% för att köra. Helst väldigt fort också

    Jag äger själv ingen Mini men har alltid gillat bilarna, även den äldre. Det är dags för nytt bilköp snart och då såg jag att att någon har dragit igång Mini Cup. Passar ju jättebra att förena nytta med ännu mer nöje så nu letar jag efter en MCS och planerar att anmäla mig för att köra lite bana

  3. #1183
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2009
    Förnamn
    Marie
    Ort
    Lidköping
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    461
    Välkommen i gänget Jim! Skoj!!

    Marie Johansson

    Miniholic

    Matte till Måns -MINI Countryman D ALL4

    Ex-Matte till Bruno -MINI Cooper D Mayfair
    Ex-Matte till Pelle -MINI Cooper Clubman D

  4. #1184
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Välkommen Jim! Här finns många trevliga människor och en skön stämning. Hoppas du hittar "din" MINI.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  5. #1185
    Citat Ursprungligen postat av Jim Visa inlägg
    Hej! Tänkte passa på att presentera mig här, det borde ju vara det första man gör men nu blir det som inlägg #2.

    Jim, 23.999999 år och boendes i Bromma / Stockholm. Arbetar som tekniker, mindre intresserad utav att meka och avskyr när sakerna inte fungerar, jag är 100% för att köra. Helst väldigt fort också

    Jag äger själv ingen Mini men har alltid gillat bilarna, även den äldre. Det är dags för nytt bilköp snart och då såg jag att att någon har dragit igång Mini Cup. Passar ju jättebra att förena nytta med ännu mer nöje så nu letar jag efter en MCS och planerar att anmäla mig för att köra lite bana
    Välkommen Börjar bli Mini-tätt i Bromma nu
    F60 JCW

  6. #1186
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Jim
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Tack alla

    Det är ju bara bra att det är många Hoppas på lite karavan ute i västerort när bilen är köpt!

  7. #1187
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Välkommen till Brommamaffian!
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  8. #1188
    Forum-nybörjare linoiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Mattias
    Ort
    Borensberg
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    8
    Hejsan allihopa!

    Är ny här och sedan igår nybliven Cooper S ägare. Har letat andrabil sedan maj och tittat på allt som Opel Astra, Santa Fe, MB ML, V40, Mondeo osv.

    En dag satt min hustru o kikade på Blocket och sa -En sån kanske? Jag kollade vad det var, det var en Cooper....Kikade vidare hittade en som verkade vara ok. Ringde killen som ägde den och frågade lite allmänt om bilen. Samma dag åkte vi till en återförsäljare av Mini (Autopartner Linköping)bara för att provsitta och se om det skulle funka för oss. Jo det skulle det nog göra.

    På kvällen googlade jag efter Mini och hittade den här sidan med massor med info. Hittade även annonshörnan med allt möjligt bråte till Mini och några bilar också.....o där var den...bilen som jag nu äger.

    Efter några dagars mejlande och telefonkontakt åkte jag ner och köpte en bil utan att provköra. Hade aldrig innan ens kört en Cooper överhuvudtaget.
    Dumt kan tyckas men bilen var mkt fin och säljaren var väldigt seriös.

    Så nu efter ca 50 mil i en Cooper kan jag säga att det kommer bli svårt att låta bli att bara ta en sväng eller ta en omväg till och från jobbet.

    Vem är jag då? Biltokig snart 40 år, gift, 3 barn, bor i Borensberg/Östergötland, egen företagare i bussbranschen.
    Gillar att köra och vårda bilarna. Är inget för att skruva.

    Några planer för bilen? Har inte hunnit tänka så mycket än men är sugen på några feta fälgar. Någon som har något bra tips?

    Mvh Mattias

  9. #1189
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Välkommen Mattias!
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  10. #1190
    Välkommen i gänget linois
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  11. #1191
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Välkommen till oss
    Skapa gärna en tråd om din bil under Vi och våra bilar
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  12. #1192
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Solna
    Län
    Solna
    Inlägg
    46
    Är ju inte helny - har skrivit en del inlägg sedan jag blev med Mini - men missat att presentera mig förut. Johan heter jag som kanske förstått, är 28 år gammal och verksam inom finansieringsbranschen. Är en exilnorrlänning på plats i Solna, som kör en -04 Cooper S sedan i Februari. Är mycket nöjd på alla punkter utom möjligtvis bensinförbrukningen

    Minin är min tredje bil. Fick en Peugeot 605 Turbodiesel när jag tog körkort vid 18 års ålder, kändes nästan mer som straff än som belöning för den var mer trasig än hel. Något år senare byttes den mot en Audi 100 2,3E (samma kaross som första A6:an) och den rullade finfint till 2006 då jag lämnade den i Jämtland för att flytta till huvudstaden. Därefter har jag varit förnuftig och skippat bilägandet då kollektivtrafiken funkar bra här. Dock blev suget efter något roligt att köra alltför stort så jag var tvungen att köpa mig någon rolig bil.

    Andledningen till att det blev en Mini var att det var en optimal bil om man ser till förhållandet mellan rolig att köra/praktisk och ekonomisk att äga/tidlös design. Innan S:en seglade upp i mitt medvetande har jag varit inne på bilar som Honda S2000, BMW Z4, Porsche 911 996, Opel GT osv men aldrig tagit steget och verkligen skaffat någon, helt enkelt eftersom alla kriterier inte fyllts upp. Men Minin är jäkligt rolig att köra, den är praktisk så länge man bara åker 2 i bilen, den är ekonomisk på så vis att försäkring och servicekostnader osv inte drar iväg och jag har planerat att behålla den som "busbil" även i framtiden då jag kanske måste skaffa mig något mer praktiskt så att designen inte kommer att se föråldrad ut tror jag inte blir några problem med Minin.

    Kommer att ställa av den under vintern, då jag tycker det är mer krångel än nytta att ha den igång under vinterhalvåret (testade förra vintern) när jag ändå inte behöver bil egentligen, och vill inte riskera att den blir ful av att stå parkerad på gatan. Nästa säsong planerar jag att göra något åt motorn, inget avancerat men något steg 1-trim så den blir ännu roligare. Sedan får vi se hur det slutar när man väl har börjat...

  13. #1193
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Välkommen igen då Johan
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  14. #1194
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2009
    Förnamn
    Marie
    Ort
    Lidköping
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    461
    Välkommen Johan! Alltid kul med en liten presentation

    Marie Johansson

    Miniholic

    Matte till Måns -MINI Countryman D ALL4

    Ex-Matte till Bruno -MINI Cooper D Mayfair
    Ex-Matte till Pelle -MINI Cooper Clubman D

  15. #1195
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Hej!
    Madeleine heter jag, reggade mig igår, men har tittat lite i forumet då och då senaste månaderna. Bor i Stockholm och jobbar i webbranschen.

    Jag har nog spanat på Minis sen tidigt 90-tal när jag pluggade i Frankrike och en kompis körde en Mini av äldre snitt. Nya minin har jag väl spanat på sen den kom antar jag. Ett ha-begär infann sig på allvar för ett par år sen när en kompis skaffade en Mini Clubman S. Jag började sent omsider ta lite körlektioner i april och fick mitt körkort för tre veckor sen. Frågan från kollegor och vänner när jag höll på med körkortet, "jaha ska du skaffa bil sen då?" hade ett ganska enkelt svar: "Jag ska inte skaffa en bil, jag ska skaffa en Mini Cooper!"

    Förhoppningsvis blir jag Miniägare inom väldigt kort. Först drömde jag om en MCS, kanske röd, grön eller blå med vitt tak, och gärna utrustad precis efter mina önskemål. Lite pricy dock och jag tror jag blir rätt nöjd med en begagnad R56 som första bil. Återkommer i det ämnet...

    Det verkade ju passande att gå med här eftersom jag har en tendens att snöa in lite på saker, och kanske inte har så många Mini-intresserade i min omgivning

  16. #1196
    MINI-galning yonasus avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    242
    Välkommen Madeleine, skönt att man inte är ensam om att skaffa körkort bara för att kunna köpa en mini

    Ps. Sikta på en r56 MCS om det inte är heeelt omöjligt. Stor risk att man ångrar sig...

  17. #1197
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Tack Jonas! Mini är definitivt ett starkt skäl till körkort
    Förblindad kärlek har nu uppstått till den mest alldagliga och oansenliga Mini Cooper.
    Du har dock troligen rätt i S-frågan, din ser väldigt fin ut btw! :P
    Gissar att det blir bil nr 2, vi får se!

  18. #1198
    Madeleine, många äro vi som börjat med en Cooper och sedan skaffat en S - gör som du känner för. Cooper är också mycket trevliga MINIs
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  19. #1199
    Forum-nybörjare stigs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    stig
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    1
    Hej!
    Köpte nyss en beg Mini Cooper -02 och tänkte att detta kunde vara ett bra ställe att registrera sig om man har några frågor ang bilen.

    Min första bil var en gammal hundkoja. En Austin 850cc -65, rostig och lite trött, som jag övertog från min mor då oljetryckslampan tändes en morgon. Jag var då 16 och började ambitiöst att skruva isär bilen totalt. Det tog en vecka. Sen lagade jag rost och primade karossen, renoverade motorn mm vilket tog två år. Lagom till 18-årsdagen var den nymålad och fin, vältrimmad i alla detaljer och dess 36(?) hästar ryckte i tömmarna av att få sträcka på benen. En rolig detalj från renoveringen var att när jag startade motorn första gången efter renoveringen så lös oljelampan fortfarande. Det var givaren som var trasig.

    Underbart rolig bil att köra men usel kvalitet.

    När jag nu i mogen ålder behövde en andrabil så ville jag återuppleva känslan av hundkojans körglädje. Insåg dock att jag inte kände för en "riktig" koja så det blev denna istället. Man blir lat med åren...

    Oj! vad rolig den är att köra. Testade även Copper S men den var lite för sportig för mig, faktiskt. Denna duger bra. Och jag får ställa mig i kö om jag ska få köra den då den är familjens nya kelgris.

  20. #1200
    Trevligt, och skoj detalj att oljelampan fortfarande lyste efter renoveringen på den klassiska Minin

    Välkommen i gänget Stig
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •