Sidan 6 av 11 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 214
  1. #101
    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Husse Erik hade en riktigt kul dag också. Först Linda Bengtzing på kvällen innan. Sedan Pucko och kanelbullar på dagen och god middag på kvällen i trevligt sällskap av två NMCS'are samt mina gamla Audi Club Sport-kompisar (som inte alltid är helt diskreta)...
    Haha, den sista kommentaren inom parentes var "the understatement of the year" - jag säger bara "ABSINTH"
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  2. #102
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Jag har ett filmklipp från kvällen när en viss dam är uppe på bordet och skall bli fotad av sin man. Törs jag lägga upp den på sidan? Vem var damen ifråga? Är hennes man farlig? Han kanske inte vill se sin fru i det skicket?
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  3. #103
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    lägg in filmen i mobilen o mmsa till de som var med från nmcs

    en anledning till att vara betalande medlem och aktiv på träffar

    edit: tror inte hennes man är så farlig
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  4. #104
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av powernap Visa inlägg
    lägg in filmen i mobilen o mmsa till de som var med från nmcs

    en anledning till att vara betalande medlem och aktiv på träffar

    edit: tror inte hennes man är så farlig
    Den är så lång så den inte får plats.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  5. #105
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Inte riktigt rätt ställe men om jag inte är helt fel ute så noterade jag clabbes något motorstarkare bror på tappströmsbron i mötande körfält runt 22:30 idag. ville egentligen bara ge lite beröm till en fin bil, framförallt LJUDET

  6. #106
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av andersson_csi Visa inlägg
    Inte riktigt rätt ställe men om jag inte är helt fel ute så noterade jag clabbes något motorstarkare bror på tappströmsbron i mötande körfält runt 22:30 idag. ville egentligen bara ge lite beröm till en fin bil, framförallt LJUDET
    Ahh, du menar min flickvän: Lambolina!
    Jo, hon har en röst som överröstar det mesta! En fantastisk sångare! Dessutom är hon jäkligt snygg. Har precis varit och lämnat in henne för översyn hos Von Braun i Arlandastad...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  7. #107
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Har du fått på vinterfälgarna? Vill se bilder hur det blir

  8. #108
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Idag fick jag nöjet att ligga bakom och därmed kunna studera en mycket snygg MINI mellan brommaplan-tappström. Du verkade inte haja vem det var som vinkade (vilket jag förstår) men nu har jag givit mig till känna


    MINI Cooper D Clubman 2009 PepperWhite/Black

    Sagan om Egon finner du här.

  9. #109
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av Kongo Visa inlägg
    Har du fått på vinterfälgarna? Vill se bilder hur det blir
    Nej, vilken jäkla strulfirma. Det är nu tre veckor sedan jag beställde vinterhjulen, och jag har fortfarande inte fått dem. Har suttit i telefonkö i flera tillfällen och väntat i en timma, men ändå inte fått tag i någon. Har skickat flera email och i bästa fall får man svar några dagar senare med nya undanflykter plus att de inte svarar på alla mina frågor. Börjar bli riktigt jäkla förbannad på dem!

    Förra veckan kom jag inte iväg hemifrån, när det var snö på Ekerö. Jag har två riktigt stora backar precis vid mitt bostadsområde. Och eftersom jag bor på en udde ute i vattnet så finns det inga alternativa vägar. När det kom snö så kom jag halvvägs upp för den största backen -sedan var det ingen chans att komma längre med R-däcken. Och när jag sedan fick backa tillbaka ner och skulle ta mig upp för den andra backen för att komma tillbaka hem till mig -då kom jag inte upp för den heller. Så Clabbe fick stå parkerad i några dagar längs gatan i kvarteret nedanför där jag bor. För jag kunde vare sig komma hem eller bort. Fick vänta till snön hade smält innan jag kunde hämta hem honom igen...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  10. #110
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av andersson_csi Visa inlägg
    Idag fick jag nöjet att ligga bakom och därmed kunna studera en mycket snygg MINI mellan brommaplan-tappström. Du verkade inte haja vem det var som vinkade (vilket jag förstår) men nu har jag givit mig till känna
    Jodå, när du väl kom upp bredvid, så förstod jag att det var du. Men jag kanske hade lite lång betänketid innan jag hajade...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  11. #111
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Nej, vilken jäkla strulfirma. Det är nu tre veckor sedan jag beställde vinterhjulen, och jag har fortfarande inte fått dem. Har suttit i telefonkö i flera tillfällen och väntat i en timma, men ändå inte fått tag i någon. Har skickat flera email och i bästa fall får man svar några dagar senare med nya undanflykter plus att de inte svarar på alla mina frågor. Börjar bli riktigt jäkla förbannad på dem!

    Förra veckan kom jag inte iväg hemifrån, när det var snö på Ekerö. Jag har två riktigt stora backar precis vid mitt bostadsområde. Och eftersom jag bor på en udde ute i vattnet så finns det inga alternativa vägar. När det kom snö så kom jag halvvägs upp för den största backen -sedan var det ingen chans att komma längre med R-däcken. Och när jag sedan fick backa tillbaka ner och skulle ta mig upp för den andra backen för att komma tillbaka hem till mig -då kom jag inte upp för den heller. Så Clabbe fick stå parkerad i några dagar längs gatan i kvarteret nedanför där jag bor. För jag kunde vare sig komma hem eller bort. Fick vänta till snön hade smält innan jag kunde hämta hem honom igen...
    Ajdå tråkigt att höra, men det kanske inte är meningen att du ska ha dedär fälgarna

  12. #112
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Efter exakt fem veckor(!!), så fick jag igår ÄNTLIGEN Clabbes nya vinterhjul levererade! Riktigt fina faktiskt, måste jag säga...

    MEN,

    1: De idioterna på däcksfirman har skickat två navkapslar (eller vad det heter, de små grejerna som man ska täcka hålet i mittten med...) med rätt dimension och två stycken med fel dimension. De felaktiga har ca 5-6 mm för stor diameter, och kan omöjligtvis få plats i hålet...

    2: Jag kan inte få loss sommarhjulen! De vanliga bultarna är inga problem att lossa, men låsbultarna behöver ju någon sorts nyckel/adapter och hur jag än försöker så bara kuggar den runt och bultarna lossnar inte...

    Så nu får jag först vänta på att jag får nya kapslar, och sedan får jag ta hjälp av någon däcksverkstad och hoppas att de har bättre möjlighet att lossa sommarbultarna...

    Bifogade bilder Bifogade bilder
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  13. #113
    MINI-galning andreasss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    291
    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Efter exakt fem veckor(!!), så fick jag igår ÄNTLIGEN Clabbes nya vinterhjul levererade! Riktigt fina faktiskt, måste jag säga...

    MEN,

    1: De idioterna på däcksfirman har skickat två navkapslar (eller vad det heter, de små grejerna som man ska täcka hålet i mittten med...) med rätt dimension och två stycken med fel dimension. De felaktiga har ca 5-6 mm för stor diameter, och kan omöjligtvis få plats i hålet...

    2: Jag kan inte få loss sommarhjulen! De vanliga bultarna är inga problem att lossa, men låsbultarna behöver ju någon sorts nyckel/adapter och hur jag än försöker så bara kuggar den runt och bultarna lossnar inte...

    Så nu får jag först vänta på att jag får nya kapslar, och sedan får jag ta hjälp av någon däcksverkstad och hoppas att de har bättre möjlighet att lossa sommarbultarna...

    Använder du inte hylsan i bagaget??
    Nissan GT-R MY2011

  14. #114
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av andreass Visa inlägg
    Använder du inte hylsan i bagaget??
    Jodå, men jag får den inte att greppa!
    Jag trycker dit hylsan för hand så att den verkar sitta OK, men när jag sedan tar i med spärrskaftet så hoppar hylsan av, även om jag försöker trycka in den allt vad jag kan med ena handen...

    De som monterade sommarhjulen måste ha dragit åt dem alldeles för hårt...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  15. #115
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Eller så har bultarna smält fast efter allt bankörande...
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  16. #116
    MINI-galning andreasss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    291
    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Jodå, men jag får den inte att greppa!
    Jag trycker dit hylsan för hand så att den verkar sitta OK, men när jag sedan tar i med spärrskaftet så hoppar hylsan av, även om jag försöker trycka in den allt vad jag kan med ena handen...

    De som monterade sommarhjulen måste ha dragit åt dem alldeles för hårt...
    Det låter ju helt befängt mtp att du får loss resten. Har du ingen kraft i armen pojk?
    Nissan GT-R MY2011

  17. #117
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Jo tack, däckfirmor brukar vara bra på att dra dit hjulbultar med alldeles för högt moment.

    Själv drar jag bara för hand. Det är helt hopplöst när de fastnat pga för hårt dragning.

  18. #118
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089

    Thumbs down Förbannade skit...

    Idag körde jag till en däckfirma i förhoppning om att de galant skulle kunna montera bort sommarhjulen och ersätta dem med vinterhjulen...

    Men inte. Inte heller de lyckades få bort någon av låsmuttrarna, trots att de var flera som försökte med diverse olika hjälpmedel. De konstaterade att min hylsa för låsmuttrarna hade blivit sned och vind och att den inte gick att använda...

    Åkte då vidare till BMW Solna för att se om det går att få tag i en ny hylsa. Det visar sig att de har ett kit med en av varje av de olika modeller som finns. MINI Jens var snäll och lovade att lösa så att de kunde ta in min bil på verkstaden med en gång och montera bort de fastnade muttrarna.

    Men inte. Efter mycket möda och stort besvär så hade de lyckats få bort tre av fyra. Men när de skulle försöka få bort den fjärde så gick deras hylsa sönder också...

    Så nu står Clabbe kvar på verkstaden och väntar på att de ska borra bort den fjärde trilskande muttern...

    Stackaren. Jag som inte gillar när tandläkaren plockar fram sin lilla borr. Och här snackar vi stora borren...

    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  19. #119
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Läser du inte alla trådar på forumet?

    http://www.coopersweden.se/showpost....67&postcount=2
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  20. #120
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Läser du inte alla trådar på forumet?

    http://www.coopersweden.se/showpost....67&postcount=2
    Nej, det har jag inte tid till!
    Fast jag vet inte om det hade hjälpt i detta fallet?

    Men det bekräftar ju min teori om att de där låsbultarna är skit. MINI Jens berättade också att jag inte var den första som hade kommit in med samma problem...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 8 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 8 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 15:18
  2. FEED ME birthday cake !
    Av Hobbe i forum Off-topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 17:37
  3. Cooper D och Clubman ägare
    Av KPKalle i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 20:21
  4. MINI Cooper S Clubman review
    Av Hobbe i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •