Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 103 av 103
  1. #101
    MINI-galning PÄRONs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Förnamn
    Pär
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    216
    David och Hans-G, för ett år sedan satt vi på Hotel Regina och drack en av de godaste öl jag druckit. Det är sjukt vad tiden går fort,en av de roligaste resor jag gjort. MASSA GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN Hans-G.

  2. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  3. #102
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Jag säger "Grattis Hans-G" jag med
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  4. #103
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tack till er båda för hälsningarna!

    Håller med om att det var en himla trevlig resa vi gjorde ner till United föf precis ett år sen. Och ölen på Hotel Reginas lite bedagade uteplats på kvällen 10 maj smakade verkligen ljuvligt!

    Jag har just bläddrat tillbaka lite i den här tråden för att friska upp minnet och fått klart för mig att jag ju tappade sugen totalt redan efter andra reserapporten skriven just på Hotel Regina i utkanten av Lyon, som kändes lite som ett kråkslott, men hade fräscha rum. Frukosten var, när personalen behagade duka fram den, inte mycket att yvas över, däremot.

    Men min tystnad resten av tiden när vi var på Hotel Bel Azur alldeles intill Medelhavets strand och på United på Paul Ricard-banan uppe i bergen berodde inte på leda eller vantrivsel - tvärtom! Bortsett från de franska United-medarbetarnas vanvett i planering för parkering och entré var det ju en fest att trivas på. Och helt osannolikt att det skulle bli så varmt lagom till det var dags. Och det var nog värmen som tog så hårt på mina krafter att skrivlusten kom av sig...

    Sen hade ju även jag en hel radda trevliga dagar på min hemresa. Sen vi skilts åt efter en extra övernattning på Rivieran fortsatte jag till Verona (en natt), vidare över bergen norröver på snöfri väg, men med massor av snö bredvid vägen, inte minst där jag pausade på 2.200 meters höjd i snöstorm. Och vilka vyer på vägen ner från höjderna - in i allt frodigare grönska! Nercabbat förstås!

    Fortsatte därefter upp till München, där det var lite för kallt för att inta den obligatoriska ölen på uteservering, men där jag ändå stannade i två nätter. Kom efter omväxlande Autobahn- och småvägskörning till Berlin, där sommarn slog till och bjöd på varma, sköna dagar med solstekning av blek kropp i gräset i Tiergarten. Tre dagar/nätter i Berlin var inte fel - hotellet var billigt (€45/natt) men bra. Tyska huvudstan har en alldeles speciell atmosfär som jag verkligen gillar!

    Och så till sist en avrundande dag och natt i Köpenhamn (med en supergod burgare m tbh på ett litet hak på södra kajen på kvällen i 25 graders värme) innan det blev bron över till Malmö runt lunch. Lögade mig på "Ribban" med bastu och bad i havet innan det blev svensk bullrig motorväg (E6/E4) hem till Stockholm med ankomst frampå småtimmarna.

    Sådärja... Bättre sent än aldrig min redogörelse för europatrippens fortsättning efter ölstunden på Regina.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  5. Gilla Hagatorpet, Björn P gillade detta inlägg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Inställt? MINI United...
    Av Fredrik i forum Evenemang
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 13:11
  2. Det är en i "gänget" som syndar!
    Av Ace i forum Allmänt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 18:30
  3. Film från Mini United
    Av RobertH i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 17:26
  4. Blogg från Mini United
    Av RobertH i forum Evenemang
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 07:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •