Visa resultat för omröstning: Classic Spring Run Södertörn 16 eller 17 april

Antal röster
10. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jag anmäler mig till en Södertörnsrunda lördag 16 april

    0 0%
  • Jag anmäler mig till en Södertörnsrunda söndag 17 april

    6 60,00%
  • Jag anmäler mig till en Södertörnsrunda och kan delta både lördag 16 och söndag 17 april

    4 40,00%
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 106
  1. #81
    MINI-galning Gards avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Jönköping
    Län
    Jönköpings Län
    Inlägg
    135
    Som det ser ut nu kommer även jag att delta. Så jag flyttar min medverkan från Väst till Öst.
    En liten fråga bara: När är beräknad sluttid?

    MCS -04 Live life like you mean it!

  2. #82
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Citat Ursprungligen postat av Björn P Visa inlägg
    Inte heller denna gång vill Lina följa med på ett NMCS-event (hon finns - jag lovar). Så shotgun är ledig i GPn för den som är MINIlös och ändå vill följa med. Upphämtning någonstans mellan söder och MINI Solna ingår.
    Säg till henne att min "donna" tänker komma. Så det finns fler groupies.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  3. #83
    Citat Ursprungligen postat av TheGard Visa inlägg
    Som det ser ut nu kommer även jag att delta. Så jag flyttar min medverkan från Väst till Öst.
    En liten fråga bara: När är beräknad sluttid?
    Kul att du kommer med, David
    Räkna med att vi är åter i Stockholm på seneftermiddagen, gissningsvis någon gång runt 17.00-17.30 ca.
    Om du ska söderöver kan du ju avvika från Nynäshamn, eller åka med oss upp till Västerhaninge och skippa sista biten till Stockholm för att på så vis få lite närmare hem.

    Citat Ursprungligen postat av Gustav2000 Visa inlägg
    Säg till henne att min "donna" tänker komma. Så det finns fler groupies.
    Jag ska se om jag kan lura med mig Mr Bean då hustrun är upptagen med barnen!
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  4. #84
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Björn P Visa inlägg
    Ska vi tippa på vem som hamnar i diket i år? Jag sätter mina pengar på Gustav.
    Kommer det gå så undan??
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  5. #85
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Kommer det gå så undan??
    Nja, det ska det inte göra men Gustav har tung högerfot

    Värt att notera är att det verkar bli en större karavan och då måste vi styra upp det med lite enkla regler:
    - Håll koll bakåt - tappar du kontakten med bakomvarande MINI sänk farten och vänta in lite grand. På så sätt skapas en kedjeeffekt och vi får med oss allihop ("alla ska med" som Björn P brukar säga).
    - Omkörning ej tillåten såvida inte framförvarande MINIst visar detta tydligt för att släppa förbi bakomvarande.

    Mer tar vi på plats, men vi ska inte ägna oss åt racing på allmän väg - det kan generera irritation bland de vi passerar och det är onödigt.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  6. #86
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Nja, det ska det inte göra men Gustav har tung högerfot

    Värt att notera är att det verkar bli en större karavan och då måste vi styra upp det med lite enkla regler:
    - Håll koll bakåt - tappar du kontakten med bakomvarande MINI sänk farten och vänta in lite grand. På så sätt skapas en kedjeeffekt och vi får med oss allihop ("alla ska med" som Björn P brukar säga).
    - Omkörning ej tillåten såvida inte framförvarande MINIst visar detta tydligt för att släppa förbi bakomvarande.

    Mer tar vi på plats, men vi ska inte ägna oss åt racing på allmän väg - det kan generera irritation bland de vi passerar och det är onödigt.
    Som evenemangsansvarig kan jag bara instämma. Tjälskadeläget kan dessutom motivera lite lättare gasfot

    Och givetvis vill jag också hälsa David (The Gard) välkommen. För min del gissar jag att vi återkommer till Västerhaninge på hemvägen vid 16-tiden.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  7. #87
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Jag ska ta på mig lätta skor. Det kanske kan hjälpa? Sen har jag ju Helena med mig, om hon nu vill. Så då brukar det gå lugnare. Men det är ju så svårt att köra långsamt med Minin.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  8. #88
    MINI-entusiast JohanNs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Förhoppningsvis hänger jag också på! Kan dock hända att jag blir lite sen och kör ikapp er på vägen ner...
    -09 MC JCW
    Fd. -03 MC S

  9. #89
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Pust, vad bra. Såg nämligen en svart JCW med spyor i framför mig. Dottern kan bli åksjuk, ibland går det hur bra som helst att följa med i bilen och andra gånger mindre bra fast hon har inte kräkts än men går det undan så lär jag få ta med ett antal påsar.
    Ja slingerbulten körde jag hoj på i lördags, det var… skumpigt. Plus ett dike tvärs över vägbanan mot Rosenhillhållet. Men de kanske har asfalterat igen det nu.

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Nja, det ska det inte göra men Gustav har tung högerfot

    Värt att notera är att det verkar bli en större karavan och då måste vi styra upp det med lite enkla regler:
    - Håll koll bakåt - tappar du kontakten med bakomvarande MINI sänk farten och vänta in lite grand. På så sätt skapas en kedjeeffekt och vi får med oss allihop ("alla ska med" som Björn P brukar säga).
    - Omkörning ej tillåten såvida inte framförvarande MINIst visar detta tydligt för att släppa förbi bakomvarande.

    Mer tar vi på plats, men vi ska inte ägna oss åt racing på allmän väg - det kan generera irritation bland de vi passerar och det är onödigt.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  10. #90
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Pust, vad bra. Såg nämligen en svart JCW med spyor i framför mig. Dottern kan bli åksjuk, ibland går det hur bra som helst att följa med i bilen och andra gånger mindre bra fast hon har inte kräkts än men går det undan så lär jag få ta med ett antal påsar.
    Ja slingerbulten körde jag hoj på i lördags, det var… skumpigt. Plus ett dike tvärs över vägbanan mot Rosenhillhållet. Men de kanske har asfalterat igen det nu.
    Härligt Nina - det kommer ju förvisso ändå att gå lite upp och ner, så någon påse kan ju vara bra just in case
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  11. #91
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av JohanN Visa inlägg
    Förhoppningsvis hänger jag också på! Kan dock hända att jag blir lite sen och kör ikapp er på vägen ner...
    Välkommen Johan! Beroende på var du bor kan det ju finnas genvägar till Västerhaninge, så att du kan ansluta där. Alternativt ringa någon av oss för att få aktuellt läge tidsmässigt och geografiskt för att ansluta längs vägen.

    Nedanstående mobilnummer kan f.ö. vara bra för alla deltagare att notera: Hans-G 0705-691070, Fredrik 0709-770775.

    Väl mött imorgon! Och hav tålamod med att det kan vara rejäl kö på fiket i Lövhagen.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  12. #92
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Finns det några som har videokameror modell GoPro HD Hero monterade i morgon? Jag har monterat en i min bil så jag tänkte filma färden ner mot Nynäs. Tänkte det kan vara skoj med lite film på själva åkturen? =)
    Om fler har den typen av kamera med sig och gärna monterade så vore det skoj att själv bli filmad (kanske man lär sig köra bil till slut hö hö).

    Förresten, det jobbiga för mig med en åksjuk dotter är att man får stanna lite oftare alt köra med rutorna nere.
    Senast redigerat av Nina den 2011-04-16 klockan 17:32.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  13. #93
    Wohoo - femton timmar kvar
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  14. #94
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Märsta
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    51
    Städat bilen! Kanske ska jag lägga in tygmattorna också

  15. #95
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Finns det några som har videokameror modell GoPro HD Hero monterade i morgon? Jag har monterat en i min bil så jag tänkte filma färden ner mot Nynäs. Tänkte det kan vara skoj med lite film på själva åkturen? =)
    Om fler har den typen av kamera med sig och gärna monterade så vore det skoj att själv bli filmad (kanske man lär sig köra bil till slut hö hö).

    Förresten, det jobbiga för mig med en åksjuk dotter är att man får stanna lite oftare alt köra med rutorna nere.
    Har en GoPro, får försöka ladda den då

  16. #96
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Citat Ursprungligen postat av Johan W Visa inlägg
    Har en GoPro, får försöka ladda den då
    Jag tar gärna lite material av er som filmat. Sen klipper jag ihop något roligt av det. Ska också försöka filma.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  17. #97
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Johan W Visa inlägg
    Har en GoPro, får försöka ladda den då
    Citat Ursprungligen postat av Gustav2000 Visa inlägg
    Jag tar gärna lite material av er som filmat. Sen klipper jag ihop något roligt av det. Ska också försöka filma.
    Kul! Tummen upp! =)
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  18. #98
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Nu blir det äntligen premiär för vårrundan. Jag kommer imorgon!

  19. #99
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Citat Ursprungligen postat av olwil Visa inlägg
    Nu blir det äntligen premiär för vårrundan. Jag kommer imorgon!
    Kul, välkommen!
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  20. #100
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av olwil Visa inlägg
    Nu blir det äntligen premiär för vårrundan. Jag kommer imorgon!
    Yes! En till som vågar bryta sig in i vårt slutna sällskap! Välkommen Ola!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 5 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 5 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 17:51
  2. Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 15:46
  3. Eftersnack Spring Premiere Run Stockholm
    Av Fredrik i forum Evenemang
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 07:04
  4. NMCS Spring Premiere Run 18/4 - Stockholm
    Av Fredrik i forum Evenemang
    Svar: 161
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 18:03
  5. NMCS pre-Spring Premiere Run- Stockholm
    Av Hobbe i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 22:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •