Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 137
  1. #81
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Nu har Race 1 i MINI Challenge körts på Nürburgring. Det blev en försenad start p g a tät dimma (!), men till slut släpptes fältet iväg trots det. Lestrup gick ut från ruta 3 och Haglöf från ruta 6.

    Har nyss pratat med Fredde och han berättade att dimman var så tät, att man knappast såg flaggvakterna! Det var endast med god bankännedom som man vågade gasa på, men på sina ställen var dimman så tät att man knappt såg asfalten framför sig.

    Efter starten, då han tog en placering, så lade han sig på andra plats gott och väl halva racet, men blev sedan passerad och höll tredjeplatsen ända in på sista varvet, då han tvärr blev omkörd och slutade som fyra. Detta kändes ändå som en framgång, eftersom det hittills under säsongen, trots ständiga framskjutna placeringar i kvalen (med ett undantag topp 4 eller bättre), inte blivit några bra placeringar i racen. "Nu har det släppt i huvudet och jag känner att jag är snabb även i race" som Fredde sade på telefon. Och för att riktigt värma upp inför racet hade han tidigare på dagen åkt till Michael Schumachers Gokartbana i Kerpen och där satt månadens snabbaste tid! Kanske ett bra sätt att tagga upp!

    Haglöf slutade längre bak i fältet men f n har jag ingen uppgift om den exakta placeringen.

    I morgon står Fredde återigen i tredje ruta när det är dags för Race 2. Månne det till slut ändå blir en pallplats nu? Vi håller en tumme!

    I all hast
    /Ruggige Ragge

  2. #82
    Kör på nu Fredrik så bjuder jag på lunch närhelst du har möjlighet
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  3. #83
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Kungen av Kungsan bjuder???

    Hell has frozen over
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  4. #84
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Kungen av Kungsan bjuder???

    Hell has frozen over
    Hur kommer det sig att du vet det, känner du till platsen månne

    Topic nu, Fredriks framgångar i MINI Challenge
    Senast redigerat av Fredrik den 2009-08-09 klockan 11:41.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  5. #85
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Nu äntligen har jag fått resultatet från MINI Challenge Race 2 på Nürburgring.

    Lestrup slutade 7:a efter start från 3:e ruta. Tappade sin position på första varvet men höll sedan 7:e-platsen ända in i mål. För tätt i racet för att attackera och ta tillbaka positioner.

    Haglöf slutade 6:a efter start från 7:e ruta.

    /Ruggige Ragge

  6. #86
    Efter att ha sett hur tighta racen är bland tätbilarna när jag var på Silverstone och MINI United så är det mycket bra kört av Fredrik, klokt att inte göra något överilat utan ligga och bevaka sin position om man inser att det inte går att ta sig förbi gänget framför just denna gång.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  7. #87
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Bara en komplettering:

    Fredde berättar nu att han krokade ihop (= blev påkörd) två gånger i starten så att han tappade positioner i Race 2. Därefter var bilen kraftigt understyrd och det var lönlöst att attackera. Bättre att hålla positionen i mål och säkra några poäng i alla fall.

    /Ruggige Ragge

  8. #88
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Senast redigerat av Christian den 2009-08-10 klockan 08:47.
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  9. #89
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Hallå där MINI-racingdiggare!

    Dags för 6:e omgången i MINI Challenge den kommande helgen, nu tillsammans med bl a WTCC på banan i Oschersleben.

    MINI-kvalet körs i morgon fredag 4/9, Race 1 (11:e säsongracet) körs på lördag kl. 16.15 - 16.45 och Race 2 (12:e säsongracet) körs på söndag kl. 09.55 - 10.25.

    Danne Haglöf ligger just nu på 1:a plats i totalsammandraget med 190 poäng och Fredde Lestrup på 9:e plats med 118 poäng.

    Dannes team GIGAMOT leder teammästerskapet på 368 poäng och Freddes team (Schubert Motorsport) ligger just nu 3:a i teammästerskapet på 244 poäng.

    Jag rapporterar här från Oscersleben under helgen efter bästa förmåga, men jag gissar att man också denna gång kan läsa om resultaten på www.svartamasken.se/forum_start.asp?..., eftersom racingprofilen Lars "Generalen" Wiezell bland andra kommer att vara på plats för att kolla hur det går. Möjligen finns det också en chans att denna gång följa racen live genom live-timing som läggs ut på nätet, men för tillfället har jag inte adressen till länken tillgänglig. Återkommer ev. med adressen till denna live-timing.

    /Ruggige Ragge

  10. #90
    MINI-entusiast logins avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Ljungby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    96
    ÅÅÅ att se det live på nätet hade varit riktigt riktigt roligt. Hoppas det löser sig.
    Och lycka till nu i racen grappar!

  11. #91
    Kom igen nu Fredrik, visa bakljusen för medtävlarna - nu är det din tur

    Ska bli intressant att se vad som händer med "våra" båda förare - om nu Daniel placerar sig bra ligger han nog i pipeline för titeln - mycket skoj

    Edit: det ska bli skoj och se om någon av "våra" grabbar fått på NMCS-dekalerna - Lestrup har fått några tidigare av mig och jag sände upp några stycken till Haglöf för några veckor sedan - vem blir först med NMCS-dekal på sin Challengeracer?
    Senast redigerat av Fredrik den 2009-09-03 klockan 11:31.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  12. #92
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    MINI Challenge igen.

    Tyvärr hittar jag ingen nätadress för live-timing från Oschersleben denna helg. Men följ upp på Svartamasken.com enligt mitt föregående inlägg, så kommer det säkert rapporter från Hr. "Generalen" Lars Wiezell ganska snabbt efter resp träning, kval och race. Lasse lär f ö inte bara följa upp vad Hrr. Haglöf och Lestrup sysslar med utan även vad Rydell i WTCC och Hohentahl i Formel 2 sysslar med i Oschersleben denna helg.

    MINI Challenge har fri träning kl. 11.30 - 12.00 i dag och kvalet går kl 16.15 - 16.45. Race 1 går i morgon kl 16.15 - 16.45 och Race 2 går på söndag kl. 09.55 - 10.25.

    WTCC visas på Eurosport eller Eurosport 2 (olika för träning, kval och de båda racen). Kolla i TV-tablåerna efter de exakta tiderna, ni som har tillgång till Eurosport.

    Vi håller en eller annan tumme för ett bra svenskt utfall i alla tävlingsklasser denna helg.

    /Ruggige Ragge

  13. #93
    Citat Ursprungligen postat av Ruggige Ragge Visa inlägg
    MINI Challenge igen.

    Tyvärr hittar jag ingen nätadress för live-timing från Oschersleben denna helg. Men följ upp på Svartamasken.com enligt mitt föregående inlägg, så kommer det säkert rapporter från Hr. "Generalen" Lars Wiezell ganska snabbt efter resp träning, kval och race. Lasse lär f ö inte bara följa upp vad Hrr. Haglöf och Lestrup sysslar med utan även vad Rydell i WTCC och Hohentahl i Formel 2 sysslar med i Oschersleben denna helg.

    MINI Challenge har fri träning kl. 11.30 - 12.00 i dag och kvalet går kl 16.15 - 16.45. Race 1 går i morgon kl 16.15 - 16.45 och Race 2 går på söndag kl. 09.55 - 10.25.

    WTCC visas på Eurosport eller Eurosport 2 (olika för träning, kval och de båda racen). Kolla i TV-tablåerna efter de exakta tiderna, ni som har tillgång till Eurosport.

    Vi håller en eller annan tumme för ett bra svenskt utfall i alla tävlingsklasser denna helg.

    /Ruggige Ragge
    Rackarns att de inte har någon livetiming eller sändning från MINI Challenge

    Ragge, vet du om det kommer att släppas någon DVD med säsongens race?

    Jag har pratat med Fredrik om det tidigare och han har inte hört något, och jag har själv skickat mail till någon Challengeansvarig i Tyskland utan svar

    Jag tycker MINI missar en fantastisk marknadsföringsmöjlighet med att inte göra ett sammandrag från Challenge-säsongen som gått, är övertygad om att många MINIster skulle vilja ha en sådan DVD.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  14. #94
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Dokumentation av MINI Challenge?

    Ja, efter 2008 års säsong gjordes det en film om vad som hänt under säsongen. Filmen visades på den tyska kanalen DSF. Men filmen var totalt värdelös för den som är racingintresserad - jag vet för jag såg eländet. Filmen handlade mest om livet i depån, om hur deltagarna och deras team festade om på kvällarna, om alla mer eller mindre lättklädda brudar som hängde runt halsen på förarna etc. Bara några enstaka moment från själva racen visades och då var det mest fråga om hur man sprutade champagne på varandra, jublade och skrek osv.

    Möjligen finns det ett eller annat raceavsnitt att kolla på på YouTube, t ex Freddes vådliga krasch i Oschersleben när turbon pajade och han blev påkörd bakifrån och landade i räcket med sin rejält kvaddade bil. Men annars känner jag inte till någon annan dokumentation.

    Hur det blir i år vet jag inte, men jag kan ju göra ett litet försök att få något att hända.

    F ö så kör Sebbe Hohentahl Formula Masters i helgen och inget annat. Jag skrev fel i mitt förra inlägg.

    /Ruggige Ragge

  15. #95
    Ragge, det skulle vara kanon om du har möjlighet att rycka i några trådar för att få något att hända med detta

    Jag förstår inte att MINI som är rätt duktiga på marknadsföring helt missat detta guldkorn - att visa en video med Challengerace på en skärm hos MINI ÅF skulle vara fantastiskt och få folk att än mer inse bredden hos MINI
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  16. #96
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 005
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Ragge, det skulle vara kanon om du har möjlighet att rycka i några trådar för att få något att hända med detta

    Jag förstår inte att MINI som är rätt duktiga på marknadsföring helt missat detta guldkorn - att visa en video med Challengerace på en skärm hos MINI ÅF skulle vara fantastiskt och få folk att än mer inse bredden hos MINI
    Precis... många ser MINI som en gullig liten bil men fattar inte hur enormt körglad och snabb den är. Att visa racing skulle verkligen plocka fram denna bit.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  17. #97
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Hej - hopp!

    Nu tror jag att jag httat live-timing från Oschersleben:

    http://www.mstworld.com/timing/livet...s=wtcc-support

    Prova, så får ni se om det kommer upp något! Kom ihåg att det är en hel binge klasser som körs, så provet bör göras när det är dags för MINI-aktiviteter. Såvida ni inte också vill kolla de andra klasserna förstås.

    /Ruggige Ragge

  18. #98
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ruggige Ragge Visa inlägg
    Hej - hopp!

    Nu tror jag att jag httat live-timing från Oschersleben:

    http://www.mstworld.com/timing/livet...s=wtcc-support

    Prova, så får ni se om det kommer upp något! Kom ihåg att det är en hel binge klasser som körs, så provet bör göras när det är dags för MINI-aktiviteter. Såvida ni inte också vill kolla de andra klasserna förstås.

    /Ruggige Ragge
    Hälsa Fredrik att jag bjuder på mat nästa Mini-träff han dyker upp på om han vinner

    Nu jävlar blir det nog åka av
    //Motvallskärringen Konny

  19. #99
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Ni kanske redan såg det på live-timingen?

    Lestrup kvalade in som 3:a mindre än 5/100 från pole. Haglöf kvalade in som 8:a.

    Race 1 går i morgon lördag kl. 16.15,

    Nu var det väl som tusan också om det ändå till slut blir en pallplats!!

    /Ruggige Ragge

  20. #100
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Ragnar
    Ort
    Nöttesta
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    131
    Yes, där satt den!

    Fredde Lestrup slutade 2:a i dagens race på Oschersleben! Äntligen ett resultat i paritet med förmågan. Marginalen till 1:a plats var endast 4 tiondelars sekund, men sedan var det hela 6 skunder ned till 3:e plats. Så det måste ha varit en bra fajt om segern mellan vinnaren Landmann och Fredde. Fredde startade ju i ruta 3 och Landmann i pole.

    Haglöf slutade 6:a och står därmed i pole imorgon söndag. Fredde startar från ruta 5. Racet går kl. 09.55.

    /Ruggige Ragge

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 10:51
  2. Fredrik Lestrup i MINI Challenge 2008!
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:28
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 17:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •