Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 172
  1. #81
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    rajapruk
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    586
    lol

  2. #82
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Haha - imponerande att du hinner jobba också...
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  3. #83
    Tess
    Guest
    Man måste ju få in pengarna för att kunna bränna dem!

  4. #84
    Citat Ursprungligen postat av Tess Visa inlägg
    Haha! Jag trodde ni hade tröttnat på mitt spammande, men jag får väl komma med en liten uppdatering då. Jag har faktiskt lite godis som ligger och väntar, men jag har haft så oerhört mycket jobb så jag har inte hunnit dra på det än. Bland annat så ligger ett Forge fjäderbenstag samt ett paket kromdetaljer till interiören och väntar på montering. En headshield till scoopet är på väg för att förhindra warping sen jag tog bort pluggen. Så nu har jag faktiskt ett funktionellt scoop! Fick även köpa en catch can av min polare som skulle ha det till sin AMG, men som tydligen redan hade en utan att han visste. Men det ska vi ta när jag åker ner till GBG för att montera mitt big brake kit från D2 som kommer i början på mars.

    Och sist men inte minst...

    *trumvirvel*

    Ett rear seat delete kit fraktas från USA nu! Jag stör mig på det begränsade lastutrymmet, så nästa vecka har jag förhoppningsvis en tvåsitsig rallymini!


    Sen så väntar jag på att få komma in och lägga dekalerna med, på Wrapzone här i stockholm. Men de skulle ringa när de hade fixat nya.
    Övrigt som står på schemat är faktiskt lite hederligt underhåll. Jag har fått tid den 25 februari för att komma in och byta vattenpump, så lilla Dunder inte ska fatta eld när vi är ute på äventyr. Sedan har jag en uppsättning med Redline D4 ATF, då jag faktiskt ska byta automatlådeolja vid nästa service, samt fått hem 25 liter Castrol Edge FST 0W-30 för att kunna utföra egen service med tightare intervaller. Planerar att halvera tiden och köra var 700:e mil.

    Så ja, nog händer det saker fortfarande.

    Visstja, mina 17" Rota Grid har äntligen kommit från återföräljaren nu så har dem att hämta nu till veckan med.


    Nu tror jag det var allt.
    Det var lite fnuttigt för bara två dagar, förväntade mig faktiskt lite mer
    Otroligt kul Therese - kör hårt och fortsätt rapportera om ditt bygge
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  5. #85
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Hahah, helt galen fart på den här tråden och byggandet på minin! Kul läsning 👍
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  6. #86
    Tess
    Guest
    Tack! Nu är det mer godis på väg, by the way... Blir till att byta ut det kromade grilltrimmet mot svart istället. Kommer behålla kromet runt lyktorna, då jag annars skulle behöva byta ut hela lykthuset till svart. Och jag älskar de ljusa ögonen, tycker om kontrasten. Så det blir en symfoni i rött, svart och krom!

    Kan någon ringa lyxfällan btw? Be dem ta med en sax till mitt visakort och en tvångströja.

    (Till mitt försvar så umgås jag dock en del med bilbyggare och performancefolk, så det här är heeelt normalt beteende. )

  7. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  8. #87
    Tess
    Guest
    Glömde, ett par FIA-godkända Adidas Feroza Elite kommer med... Nu tror jag jag har allt med. I think.


  9. #88
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Ha ha underbar tråd som ger glädje i detta gråa väder! Viktigt att veta är ju att man inte får några pengar med sig till himlen

  10. #89
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    snart får du börja om från början..... blir urläckert det här
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  11. #90
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    rajapruk
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    586
    Vad gillar du automatlådan? Är den rolig att köra? Jag funderar själv på automat, eftersom min fru helst kör det.
    Vet du hur mycket vrid (vid trimning) automatlådan tål? Jag har letat, men hittar ingen spec på det.

  12. #91
    Tess
    Guest
    Tack hörni! Ja, snart vet jag faktiskt inte vad jag ska göra mer på den. Å andra sidan börjar jag snart känna mig nöjd med. Kommer nog inte byta turbo osv, för rent effektmässigt känns den jättebra. Den är stark och pigg och känns inom gränserna för vad lådan klarar. Det jag nog kommer göra är att förbättra den där jag kan. Dvs kanske fixa en bättre oljekylare eller fläkt, lägga in krängningshämmare osv. Sen är ju en stor dröm att få på ett JCW body kit. Just nu är det ganska avlägset dock, pga priset.

    Rajapruk, jag gillar inte automat så. Det är tyvärr något jag hade valt annorlunda om jag kunde. Jag tycker lådan är lite trög att reagera ibland, och man får ofta peta till den med en paddel för den tar för lång tid på sig att tänka. Bilen blir lite egensinning ibland och du tappar mycket kontakt och kontroll när den ska gå in och lägga sig i. För det "manuella" sportläget är inte helt manuellt. Har frågat BMW efter programvaruuppdateringar men det fanns inte till Aisinlådan. Jag vet inte vad den klarar i vrid, men jag kan säga att min känns lite på gränsen nu. Hit men inte längre. Jag vet inte vad vridet ligger på för den är inte bänkad iomed att jag har dubbdäck. Men min ligger nog någonstans runt 300 nm. Vissa säger att de klarar 350. Min känns rimlig nu i alla fall. Laddet är ökat till 1,1 bar. Jag kan som sagt rekommendera Claus på Turbocenter, han mappar in bilen efter riktig fingertoppskänsla. Min går som en dröm med riktigt jämn och fin effektkurva. Men den är inte övertrimmad. För sånt rekommenderar jag nog en annan bil helt enkelt. En mini kommer inte slå några rekord på strippen utan kolossala investeringar och risker för låda och motor. Den har helt enkelt för liten slagvolym för att kunna mäta sig med annat där ute. Men 0-100 är överskattat. Då är det nog bättre att försöka få ner effekten på marken istället, sänka tyngdpunkten och styva upp chassit för att få den riktigt tight och samlad. Så jag personligen har valt att inte jaga varenda häst som går att hitta med tanke på riskerna.

    Min gör just nu 0-100 på ca 6,8 sekunder. (6.8, 6.6, 6.8 ) Då är den klockad med torque pro. Dock värt att nämnas att denna tid är satt på blöt asfalt, med dubbdäck, med DSC på. Jag siktar på låga 6 eller kanske t.o.m under med bra däck, torr asfalt och strypande DSC urkopplad.
    Senast redigerat av Tess den 2014-02-12 klockan 13:01.

  13. #92
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    rajapruk
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    586
    Tack för det svaret. Hoppas jag kan testa F56:ans automat innan specen fryses för mig.

  14. #93
    Tess
    Guest
    Ja, gör vad du kan för att testa innan de bygger din bil. Jag älskar min bil och ångrar absolut ingenting, men hade jag kunnat ändra hade jag gjort det.

  15. #94
    Tess
    Guest
    kom två stora paket idag!




  16. #95
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Vad ska du med bara 2 fälgar till...
    Skoj att se hur mycket jobb du lägger på bilen, nu fattas bara en sväng på banan så du kan börja shoppa "på riktigt"...
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  17. #96
    Tess
    Guest
    Tack! Jo nog har det blivit lite pyssel på bilen. Och mer ska det bli!

    Imorgon blir det långresa, ska åka ner till Skåne och tänkte då ta den vackra vägen ner från Stockholm. Så det blir ner längs kusten genom Västervik, Oskarshamn, Karlskrona och sen till Lund. Måste ju motionera älsklingen med, kan ju inte bara bygga på den!

  18. Gilla - gillade detta inlägg
  19. #97
    Tess
    Guest
    Nu har det hänt lite saker! Igår var Dunder inne för byte av vattenpump och heatshield på Bavaria i Solna. Bilen blev lyssnad på då jag anade ett missljud. Var livrädd att det skulle vara någon skit med kamkedjan, då en sån historia hade slutat dyrt för mig utan några garantier. Och nog var det ett missljud, men från vakumpumpen. Det var dock vanligt och inget jag behövde oroa mig för. PHU!

    Fick äntligen lite tid över för att montera fjäderbenstaget från Forge samt riva ut baksätet. Så nöjd!!





  20. #98
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    rajapruk
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    586
    Hur mycket väger baksätet?

  21. #99
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av rajapruk Visa inlägg
    Hur mycket väger baksätet?
    Jag gissar lite..
    Baksätets vikt = Magnus vikt - Tess vikt
    Så Magnus, du hade behövt ta bort två baksäten för att få samma slutresultat
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  22. Tack rajapruk tackade för detta inlägg
    Gilla MrCooper, Mange249 gillade detta inlägg
  23. #100
    Tess
    Guest
    Oj jag vet faktiskt inte vad det väger, utan jag gjorde det mest för att få lite mer packyta om man ska åka bort. Men nog sparar jag mycket vikt på detta med, har läst att man ska spara 16 kg typ. Jag är supernöjd!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mini Cooper S :: 2002 MINI Cooper S R53
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  2. MINI Cooper S R56 :: 2007 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  3. MINI Cooper S R53 :: 2004 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •