Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 95
  1. #61
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Ola, körde du ner förbi slottet idag vid 14.15 snåret? Isåf såg jag din fräcka omkörning efter Gallerian...

  2. #62
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ola, körde du ner förbi slottet idag vid 14.15 snåret? Isåf såg jag din fräcka omkörning efter Gallerian...
    stämmer nog det , men har redan glömt den omkörningen....

  3. #63
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Jag var hur nära som helst för en böter igår. Körde firma bilen rakt in i en polis kontroll. Visade sig att nån hade roat sig med att skrapa bort skattemärket. nyaste som satt på plats för från maj 06. De släppte mig med en varning dock

  4. #64
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag såg mrmarsupilami idag iaf!
    Värmdö marknad. Möttes precis i början av området, körde en blå dodge durango

  5. #65
    MINI-galning mrmarsupilamis avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Jens
    Ort
    Värmdö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag såg mrmarsupilami idag iaf!
    Värmdö marknad. Möttes precis i början av området, körde en blå dodge durango
    Synd att du inte hade MINI:n, då hade jag känt igen dig! Får hålla utkik efter en Durango också fr o m nu

    Jag kan inte ha sett vidare kry ut... Hela familjen ligger hemma i vinterkräksjuka och jag blev utsänd efter proviant. Jag som tänkt rekonda bilen och sätta på sommarhjulen i helgen
    mvh Jens

    Fd Pepper white MCS -05

  6. #66
    MINI-galning BlastBeats avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Karlskrona
    Län
    Blekinge
    Inlägg
    194
    Var ute och finkörde lite nu ikväll och just som jag höll på att smita före vid en väjningsplikt ser jag att det är en mini som kommer och ställer mig på bromsen och han gör samma sak. I god mini-anda höjde jag självfallet handen och lämnade företräde. Han vinkade glatt och spetade på som tusan. Jag ville såklart inte vara sämre och hakade på. Så körde vi så bakom varandra ett tag genom stan tills våra väger tyvärr skiljdes. Så bra som han drog på under 70-sträckan borde han helt klart vara en värdig CooperSweden-medlem Tråkigt att han inte hittat hit - ännu!

  7. #67
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Ajdå, men jag såg bara bilen, så det är lungt
    Fast kanske lika bra att du inte satte på sommardäcken, ska ju bli kallt igen nu

  8. #68
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Det e bara en myt. Det får inte bli kallt igen !

  9. #69
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Är det så att man får ha vilka däck som helst på vintern om väglaget tillåter det?(Torrt) Är det 1 April som gäller för sommardäck annars? Så man kan chansa och låta bilen stå om det mot all förmodan skulle bli minus eller komma snö.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  10. #70
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Yepp, vinterdäck krävs bara när det är vinterväglag mellan 1 december och 31 mars. Är det barmark och plusgrader och inte väntas bli halt får man köra med sommarsulor. Dubbat får man börja använda 1 oktober och sista dag det är tillåtet med dom är 30 april - om det inte är vinterväglag eller väntas bli det efter 30 april, för då är dubbade vinterdäck tillåtna dom dagarna.

    (Nu är det "bara fyra veckor kvar tills jag får hämta ut min pärla ur vinterförvaringen. Jisses vad tiden går sakta när man längtar...)

  11. #71
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Hagel o snö i vårruset här i Skåne ikväll....


    J*vla blåst!!!

    men men...
    snart dags för lackbehandling och sommarsulor.

  12. #72
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av chrille_nr6 Visa inlägg
    Hagel o snö i vårruset här i Skåne ikväll....


    J*vla blåst!!!

    men men...
    snart dags för lackbehandling och sommarsulor.

    Vad för slags lackbehandling hade du tänkt dig ?

    Är lite nyfiken eftersom jag själv lurar på att kanske ta en ditec behandling.
    Eller så blir det bara att tvätta och vaxa bilen,har inte bestämt mig om jag ska bränna månadens överskott på lackbehandling eller trim.


    Här är det pissväder med, har sett så mycket minis på senare, men jag har inte kört så mycket i helgen. Ska snart iväg till MAX och svulla lite burgare, kanske stöter på någon på vägen.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  13. #73
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Vad för slags lackbehandling hade du tänkt dig ?

    Är lite nyfiken eftersom jag själv lurar på att kanske ta en ditec behandling.
    Eller så blir det bara att tvätta och vaxa bilen,har inte bestämt mig om jag ska bränna månadens överskott på lackbehandling eller trim.


    Här är det pissväder med, har sett så mycket minis på senare, men jag har inte kört så mycket i helgen. Ska snart iväg till MAX och svulla lite burgare, kanske stöter på någon på vägen.
    Jag fick pris på Ditec i Kristianstad, lackbehandling 2900:- + ev höjning beroende på bilens nuvarande kondition.

    Men sen ville jag ha glastec och beklädnadsskyddet också, och då "sprang det iväg" sa han och "då blir det dyrt för en sån liten bil"

    "Idiot" tänkte jag! Tror du typ att pengar är ett problem???!

    4900 eller nått sånt skulle de ha för allt.

    Sen körde jag ju till Stockholm för någon vecka sen och på vägen hem så körde vi förbi Vittsjö, och där låg Diomondbrite Jewelultra,,,tror att det heter så..
    6 års garanti.

    Och så jag stannade vi utanför och detta va runt elva på kvällen, killen som bodde ovanför kom ner och vi snackade ett tag och så blev det pris på 3500 för allt, lack,glas,beklädnad, tvättning,städning inkl lagning av mitt lilla stenskott.

    Så jag beställde det för någon vecka sen och ska dit nästa vecka...

  14. #74
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Med eller utan moms?

  15. #75
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Med eller utan moms?
    Med.

    Kundpris.

  16. #76
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Riktigt bra isåf! Trevligt

  17. #77
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175

    Spotting!?

    hittade denna utanför huset
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  18. #78
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av chrille_nr6 Visa inlägg
    Jag fick pris på Ditec i Kristianstad, lackbehandling 2900:- + ev höjning beroende på bilens nuvarande kondition.

    Men sen ville jag ha glastec och beklädnadsskyddet också, och då "sprang det iväg" sa han och "då blir det dyrt för en sån liten bil"

    "Idiot" tänkte jag! Tror du typ att pengar är ett problem???!

    4900 eller nått sånt skulle de ha för allt.

    Sen körde jag ju till Stockholm för någon vecka sen och på vägen hem så körde vi förbi Vittsjö, och där låg Diomondbrite Jewelultra,,,tror att det heter så..
    6 års garanti.

    Och så jag stannade vi utanför och detta va runt elva på kvällen, killen som bodde ovanför kom ner och vi snackade ett tag och så blev det pris på 3500 för allt, lack,glas,beklädnad, tvättning,städning inkl lagning av mitt lilla stenskott.

    Så jag beställde det för någon vecka sen och ska dit nästa vecka...
    Off topic:

    Ringde till ditec i sthlm tidigare idag.. de skulle ha 4000 för behandlingen. Trodde de alla hade samma pris. Fast han kanske räknade med lite repor och stenskott eftersom det är en 03:a.

    Tror det blir den behandlingen iaf... kanske värt att slita bort stripesen och skaffa nya i samma veva. Alla roliga trim får vänta tills nästa månad


    On topic:

    Såg inte en enda cooper när jag vara ute och nöjeskörde tidigare ikväll.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  19. #79
    MINI-galning mrmarsupilamis avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Jens
    Ort
    Värmdö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Off topic:

    Ringde till ditec i sthlm tidigare idag.. de skulle ha 4000 för behandlingen. Trodde de alla hade samma pris. Fast han kanske räknade med lite repor och stenskott eftersom det är en 03:a.

    Tror det blir den behandlingen iaf... kanske värt att slita bort stripesen och skaffa nya i samma veva. Alla roliga trim får vänta tills nästa månad


    On topic:

    Såg inte en enda cooper när jag vara ute och nöjeskörde tidigare ikväll.
    Forts. off topic: Det är ganska stor skillnad mellan olika Ditec-center. Om du ska behandla i Stockholm så är det Jörgen på Stockholms bilvård som gäller. Inte billigast men han kan sin sak.

    On topic: Såg inte heller en enda Cooper när jag nöjeskörde igår kväll. Däremot blev jag provocerad av en gammal raggar-Volvo på bensinmacken, han ställde sig bredvid mig och började gasa frenetiskt så att det kom misstänksamma pysljud från hans motor. Tror det betyder "Vill du rejsa?" på raggarspråk
    mvh Jens

    Fd Pepper white MCS -05

  20. #80
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av mrmarsupilami Visa inlägg
    Forts. off topic: Det är ganska stor skillnad mellan olika Ditec-center. Om du ska behandla i Stockholm så är det Jörgen på Stockholms bilvård som gäller. Inte billigast men han kan sin sak.

    On topic: Såg inte heller en enda Cooper när jag nöjeskörde igår kväll. Däremot blev jag provocerad av en gammal raggar-Volvo på bensinmacken, han ställde sig bredvid mig och började gasa frenetiskt så att det kom misstänksamma pysljud från hans motor. Tror det betyder "Vill du rejsa?" på raggarspråk
    Jag håller med, Jörgen är grym!
    Om vi är flera som vill göra behandling hos honom så kanske vi kan få ihop en bra deal. Han brukar inte vara omöjlig!
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 16 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 16 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •