Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 149
  1. #61
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Citat Ursprungligen postat av KPKalle Visa inlägg
    LOL Well knowing my luck MABI will end up giving me a Fiat Panda or something

    Du får en Megane - det är deras substitutbil för Mini, eller en Skoda Octavia eller Volvo C30...

    /Johan
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  2. #62
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    sommardäck på fredag kan inte vänta!!! 18" here i come ! snart redo för träffen måste bara skruva fast alla stereo prylar i bilen och tvätta !
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  3. #63
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Red face

    Nu tänker jag (som vanligt) vara lite torr, tråkig och besvärlig...

    Förhoppningsvis blir vi många, dvs helst fler än dom som anmält att dom kommer, och då uppstår den delikata frågan: Får vi plats på Hembygdsgårdens parkering, om vi nu stannar där? Är det dåligt väder kanske det inte är nåt problem, men om även några andra tänkt sig att gästa stället...?

    Efter vad det ser ut så finns 20, kanske max 24 platser på ställets parkering. Och som det verkar om man kollar bilden är det också knappt med plats intill. Dessutom kan man räkna med att en del jobbar på sina båtar och att de tar upp plats för sina bilar.

    Ute vid Lövhagen är parkeringsplatsen betydligt större - knappast risk för "fullsatt" ens om vädret är bra (och det har väl Fredrik beställt?).

    Vi behöver ju inte avgöra frågan förrän vi är där och ser hur läget är, men jag tänkte bara ta upp tanken. Och så gillar jag Lövholmen. Att en (1) person funderat över om vi kanske skulle byta ställe behöver ju inte betyda att alla andra instämmer. Med all respekt till Magnus (The Engineer).

    Nu har jag varit besvärlig färdigt. Hittar ni några ruttna tomater eller ägg så kan ni ju kasta dom på mig när vi ses - alternativt köra ifrån mig.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  4. #64
    En bra synpunkt Hans, om vi blir många kanske det blir lite ont om plats, men ute vid Lövhagen kan man ju få in alla på den stora parkeringen utan problem

    Vi kan ju ta ett beslut om detta när det börjar närma sig, samt om det droppar in fler anmälningar.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  5. #65
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    13x på rad kan bli tungt kanske.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  6. #66
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    But there should be no problem with us blocking each other in ..... or? If we go ahead with Hembygsg then maybe someone should ring them and book. So they know to expect a large group

  7. #67
    Ska vi för säkerhets skull inte ta Lövhagen då, lite trist om vi måste mickla med parkeringarna vid hembygdsgården - Lövhagen är ett bra ställe med hyfsat mycket valmöjligheter på menyn och om vädret är bra har vi ju deras härliga trädgård också.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  8. #68
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    fredrik du som är event ansvarig ska ju ta sådana här beslut =P
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  9. #69
    Jag är van att min fru säger till mig vad jag ska göra, måste ringa henne först

    Då beslutar jag att vi kör Lövhagen, blir lite trist om vi sagt till hembygdsgården om parkering och så har det inte funkat det kanske blir så här: "om vi sju parkerar här sa kan ni andra ställa er hundra meter längre bort". Inte roligt om vi blir alla som kommer (och några till).
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  10. #70
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Har du kollat om lövhagen är öppen då? Eller ska frugan fixa det också.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  11. #71
    Det har jag redan gjort och de har öppet mellan 11-16, även om det är snö, hagel och drivis runt knuten (då misstänker jag dock att jag sitter där själv )
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  12. #72
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Det är ju bra när man vet vad man argumenterar för. Lövholmen...

    Det verkar ju nästan läge för ägg- och tomatkastning efter det. Jag får skylla på den sena timme som inlägget skrevs, även om det är en dålig ursäkt för en nattarbetare.
    Annars är jag nöjd med att The Event General tar till sig synpunkter.
    Lövhagen - here we come!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  13. #73
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    fredrik jag håller dig sällskap !
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  14. #74
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Halmstads träffen verkar slå Stockhoms/Södertörn Run i antal deltagare med hästlängder! Hela västkusten och några till verkar ställa upp denna dag för Halmstad!
    Vad kan vi göra för att jämna ut detta? Det borde finnas massor av MINI i och kring Stockholm som kan följa med. Skall vi bjuda in BMW Solna?

    Jag drar mitt strå till stacken och tar med Bonus bilen! Se bilderna nedan! Så Fredrik ändra i vår deltagar lista nu!!!

    Helan
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  15. #75
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    If I was living in Uppsala or Västerås or Enköping for instance, I'd make the trip. Damn I'm coming all the way from England!!

  16. #76
    Citat Ursprungligen postat av Helan Visa inlägg
    Halmstads träffen verkar slå Stockhoms/Södertörn Run i antal deltagare med hästlängder! Hela västkusten och några till verkar ställa upp denna dag för Halmstad!
    Vad kan vi göra för att jämna ut detta? Det borde finnas massor av MINI i och kring Stockholm som kan följa med. Skall vi bjuda in BMW Solna?

    Jag drar mitt strå till stacken och tar med Bonus bilen! Se bilderna nedan! Så Fredrik ändra i vår deltagar lista nu!!!

    Helan
    Jag har redan diskuterat saken med Jens i Solna, och de var uppbokade av jobb samt en privat angelägenhet men de hade gärna närvarat om möjlighet funnits. När det gäller konbanan 25/5 skulle Jens kolla med Niclas om han hade möjlighet att närvara (Jens jobbhelg).

    Vad gäller antal deltagare så är det svårt att tvinga med folk, Bara tills för något år sedan var det klar dominans på Stockholmsträffarna och MINIster i övriga delar av landet hade lite svårt att samla sig - nu är det tvärtom, kan bero på att våra medlemmar ute i landet blivit mer engagerade i detta, vilket är vad vi önskat från första början (kändes lite grand som en Stockholmsklubb ett tag, vilket nu bevisats att det inte är).

    Sedan ser vi ju på eventet i sig, vi ska köra en run och västkustgänget ha en konbana - mer rättvist i så fall att bedöma vår konbana 25/5 mot deras.

    Om du tar med bonusbilen blir vi ju en till den 19/4 - om jag tar med alla mina MINI modellbilar så blir det ca 30 deltagare till
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  17. #77
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Jag har redan diskuterat saken med Jens i Solna, och de var uppbokade av jobb samt en privat angelägenhet men de hade gärna närvarat om möjlighet funnits. När det gäller konbanan 25/5 skulle Jens kolla med Niclas om han hade möjlighet att närvara (Jens jobbhelg).

    Vad gäller antal deltagare så är det svårt att tvinga med folk, Bara tills för något år sedan var det klar dominans på Stockholmsträffarna och MINIster i övriga delar av landet hade lite svårt att samla sig - nu är det tvärtom, kan bero på att våra medlemmar ute i landet blivit mer engagerade i detta, vilket är vad vi önskat från första början (kändes lite grand som en Stockholmsklubb ett tag, vilket nu bevisats att det inte är).

    Sedan ser vi ju på eventet i sig, vi ska köra en run och västkustgänget ha en konbana - mer rättvist i så fall att bedöma vår konbana 25/5 mot deras.

    Om du tar med bonusbilen blir vi ju en till den 19/4 - om jag tar med alla mina MINI modellbilar så blir det ca 30 deltagare till
    .....visste inte det var en tävling......då hade vi lagt manken till
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av powernap Visa inlägg
    .....visste inte det var en tävling......då hade vi lagt manken till
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  19. #79
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    ska vi tolka detta som om vi ska lägga manken till??
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  20. #80
    Ja, 40 bilar är väl lite klent - på MINImötet på Zandvoort förra året var de ju 3000 ca
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Södertörn run 6/10
    Av Fredrik i forum Evenemang
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 09:58
  2. Intresse för södertörn den 19:e?
    Av Ashra i forum Evenemang
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 08:00
  3. Bilder: Kul Tur Södertörn 15/4
    Av Scootie i forum Evenemang
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 22:12
  4. Eftersnack: Kul på södertörn 15e april.
    Av Marcus i forum Evenemang
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 23:33
  5. Kul Tur på Södertörn II 2:a okt 2005
    Av KPKalle i forum Evenemang
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 10:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •