Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 76 av 76
  1. #61
    Urban Mini
    Guest

    Thumbs down Senaste nytt om vibrationerna!

    Senaste nytt är att jag har haft däcken på en däckfirma med en högteknologisk svindyr balanseringsmaskin som dessutom kontrollerar rundhet i både fälgar och däck även all form av skevhet upptäcks. Vi har alla haft rätt hela tiden, det är däcken, eller i alla fall ett av dem. Det är inte runt nog för att klara gränsvärdet som är 12 kg (säger mig ingenting så om någon kan förklara vore kul) Det landar på 14,5 kg och när det kom in så var det på 16,5 kg. Alla andra däck är ok och fälgarna var enligt dem nästan oförskämt runda .

    Dem sa även att MINI är en känslig bil och värdet bör ned till 10 kg. Har nu kontaktat Vianor så får jag reklamera ett däck. Är dock ganska besviken då jag var där tre gånger och fick det ombalanserat. Enligt Vianor så skulle det lilla inte ha någon betydelse. Klart man litar på dem eftersom detta är det enda som de sysslar med. Kommer förmodligen flytta mina däckärenden till MINI om jag inte får en kompensation för de 834 kr jag har betalat för kontrollen av däcken på MINI. Jag fick bra rabatt av MINI och betalade inget för varken skifte och felsökning vilket säkert uppgick till 4 timmar totalt. Inte heller fick jag betala något för de splitter nya däck med fälg som de satte på min bil så jag skulle slippa lånebil. Har kört på dessa i 3v.

    Återkommer med mer info om hur det blir skött på Vianor!

    Nu tar vi julledigt med bilbestyr (kanske)

  2. #62
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Skönt att du faktiskt fått svar på vad det var!
    Synd Att det tagit sådan tid bara , men snart ett nytt gott bil år
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  3. #63
    Tess
    Guest
    Oj vilket strul! Hoppas Vianor sköter det snyggt nu bara.

  4. #64
    Urban Mini
    Guest
    Om Vianor sköter det bra blir jag väldigt nöjd. Det jag faktiskt är mest glad för är att MINI Trollhättan har en så pass schysst och bra attityd. Överträffar faktiskt mina förväntningar. Det är ju inte så att bilen skakar sönder, men förbannat irriterande. Får strunta i att ligga i 96km / h bara tills jag får nytt däck

  5. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  6. #65
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Skönt att du hittade problemet!
    Dags att boka en kaffe i mellandagarna.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  7. #66
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av MrCooper Visa inlägg
    Skönt att du hittade problemet!
    Dags att boka en kaffe i mellandagarna.
    Ja en kaffe måste det ju bli. Jag är helt ledig fram tills den 6e januari ringer dem så är det nattjobb, så kör på bara.

  8. #67
    Urban Mini
    Guest
    Funderar på att byta adaptern i armstödet men vet inte om det har släppts till Iphone 5s ännu. Någon som har koll?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  9. #68
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Finns, men ej för media. Den har ej släppts ännu. Y-kablen finns däremot som stödjer allt (telefon, gps och media) har BMW art nummer hemma, kan försöka komma ihåg att lägga in det här i eftermiddag.
    Y-kabel för media: 61 12 2 354 490
    USB-kabel: 61 12 2 354 478

    Sent from my GT-kabel iphone 5.pngN7105 using Tapatalk
    Senast redigerat av Luc!fear den 2013-12-30 klockan 20:15. Anledning: Lagt in bild med nummer
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  10. #69
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Finns, men ej för media. Den har ej släppts ännu. Y-kablen finns däremot som stödjer allt (telefon, gps och media) har BMW art nummer hemma, kan försöka komma ihåg att lägga in det här i eftermiddag.

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
    Jag vill helst ha telefonen i armstödet men lägg gärna upp artikel nummer utifall man får för sig att ändra sig

  11. #70
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Urban Mini Visa inlägg
    Jag vill helst ha telefonen i armstödet men lägg gärna upp artikel nummer utifall man får för sig att ändra sig
    Se inlägg nr: 68 & bifogad bild.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  12. #71
    Urban Mini
    Guest
    Vianor kommer att byta däcket som ansågs vara mindre runt. Han nämnde även någon form av kompensation för de 830 kr jag fick betala för att komma fram till det. Skall dit i morgon så jag hoppas vara vibrationsfri i morgon eftermiddag. Har vart mycket irriterande. Så ett råd är att kolla upp att ni har era däck hos någon med en megamaskin som är übernoga så ni slipper samma problem. MINI är tydligen i känsligaste laget. Varför vet jag inte, kanske storleken?

  13. #72
    Urban Mini
    Guest
    ÄNTLIGEN är vibrationerna borta och allt var däcken. Vianor skötte sig utmärkt och gav mig ersättning för de utlägg jag haft i samband med felsökning på MINI. Nu återstår att kolla upp sommardäcken också, hade ju vibrationer i dem också. Skönt att få det åtgärdat iaf.

  14. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  15. #73
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Skönt att det ordnade upp sig till slut. Ut och gasa nu då!
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  16. #74
    Urban Mini
    Guest
    Ja det var väldigt skönt att bli av med detta. Märklig karaktär på vibrationerna men men då vet man om det skulle hända någon annan.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  17. #75
    Urban Mini
    Guest

    Kliar det i fingrarna Fredrik?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  18. #76
    Urban Mini
    Guest
    Jag låser den här tråden då jag har bytt in bilen mot en roadster. Lite ledsamt var det att lämna ifrån sig den men tyvärr så var det tvunget då ekonomi till två bilar inte finns.

    Hoppas att du hittar en ägare som älskar dig lika mycket (om möjligt mer) som mig!!

    Tack för 10528 underbara km jag minns alla

  19. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 11:54
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 21:37
  3. Bronto: Mini Cooper D - R56 - Lightning Blue
    Av Bronto i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 08:06
  4. Conny - Mini Cooper S - R56 - Hyper blue
    Av conny i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 16:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •