Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 67
  1. #41
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    NUUUUUUUUUU har jag köpt mig en mini cooper works
    ville bara säga det

  2. #42
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Grattis!
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  3. #43
    MINI-galning yonasus avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    242
    Grattis! inte bara en s, bra val!

    vilken av dom på blocket blev det?

  4. #44
    MINI-entusiast LAHs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Förnamn
    Ludvig
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalandslän
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    NUUUUUUUUUU har jag köpt mig en mini cooper works
    ville bara säga det
    Gratulerar!

    Lägg upp lite bilder på den?
    MINI Cooper S - R53 - 2005


  5. #45
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38


    TACKAR TACKAR !!

    är super nöjd med bilen.
    fan va den går o hur stabil som helst

  6. #46
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    ursäkta bilden, tog den med mobil cameran nyss..
    det kommer finare bilder inom kort

  7. #47
    MINI-entusiast LAHs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Förnamn
    Ludvig
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalandslän
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg


    TACKAR TACKAR !!

    är super nöjd med bilen.
    fan va den går o hur stabil som helst
    Ja men fan va läckert! Synd att det har kommit snö nu bara, då man måste köra "lugnare". Ser att vi har samma vinterfälgar
    MINI Cooper S - R53 - 2005


  8. #48
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    aa verkligenen synd med snön. drog på lite på väg till jobbet idag,, det gick undan
    aa vinterfälgarna får duga, sommar fälgarna e mycket snyggare, det e vita spoke 17" , gillar de skarpt

  9. #49
    MINI-galning Haugthons avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Jönköping
    Län
    Småland
    Inlägg
    863
    Inte alls avundsjuk.................
    Mini Countryman F60 JCW - 17
    Mini Cooper R55 Clubman D - 08 - såld (CiGgY)
    Mini Cooper R53 S JCW - 06 - Såld
    Mini Cooper R56 - 07 (ADOlf) - såld

  10. #50
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Den ser fin ut
    Grattis
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  11. #51
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Fasen vad kul, grattis
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  12. #52
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    tackar!

    då får man se till o dyka upp på mini träffarna framöver

  13. #53
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Inom muskelbilsvärlden (samlarfordon) brukar vi gamlingar kalla ombyggda bilar för Clone (kopia). Det är alltså ingen äkta vara utan bara ser så ut med rätta delarna vilket går att kolla upp på partsnumbers, chassinummer etc. Tyvärr har det medfört lycksökare som angett dessa bilar vara äkta och tagit hutlöst betalt. Den som inte är insatt i modellerna och deras originala utföranden blir tyvärr lurad på en hel del pengar. Min muskelbil är dokumenterad till fabriken där den beställdes hösten 1971, jag har alla dess originalpapper och kan styrka att den är ovanlig (en av fem byggda med dess utrustning) och äkta vara.

    Jag tycker det är tråkigt att de har gjort en massa jobb och grejat med papper och så på din MINI och så är den inte reg-besiktad, varför snålade man då in den sista mindre kostnaden jämfört med vad resten har kostat för att trimma den? Kan vara att de lät det vara för att inte få dåligt rykte för att ha sålt en clone och inte uppgett det? Jag tror i alla fall att du kommer få många skojiga mil i din nya bil, huvudsaken man trivs och har roligt. =)
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  14. #54
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    ....massa text...
    Spännande
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  15. #55
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Inom muskelbilsvärlden (samlarfordon) brukar vi gamlingar kalla ombyggda bilar för Clone (kopia). Det är alltså ingen äkta vara utan bara ser så ut med rätta delarna vilket går att kolla upp på partsnumbers, chassinummer etc. Tyvärr har det medfört lycksökare som angett dessa bilar vara äkta och tagit hutlöst betalt. Den som inte är insatt i modellerna och deras originala utföranden blir tyvärr lurad på en hel del pengar. Min muskelbil är dokumenterad till fabriken där den beställdes hösten 1971, jag har alla dess originalpapper och kan styrka att den är ovanlig (en av fem byggda med dess utrustning) och äkta vara.

    Jag tycker det är tråkigt att de har gjort en massa jobb och grejat med papper och så på din MINI och så är den inte reg-besiktad, varför snålade man då in den sista mindre kostnaden jämfört med vad resten har kostat för att trimma den? Kan vara att de lät det vara för att inte få dåligt rykte för att ha sålt en clone och inte uppgett det? Jag tror i alla fall att du kommer få många skojiga mil i din nya bil, huvudsaken man trivs och har roligt. =)
    jag har ALLA papper från bmw sverige och bmw tyskland , och 3 certifikat och 2 papper till från john cooper works där de intygar att denna bil med detta chassinummer är en JCW cooper. sen har jag papper på att alla avgasvärden o muller o hc värden o prestanda och några till saker som har förändrats när bilen har blivit en JCW, med underskrifter både från münchen tyskland och general agent här i sverige som intygar att bilen är en äkta john cooper works.
    hon som köpte bilen hade visst bråttom med att få bilen och struntade i regbesiktningen o ville ha bilen så fort så möjligt, hon visste inte vad det riktigt va för nått när hon köpte bilen.

    bilen är en JCW till 100% från fabrik.
    ska iväg o regbesikta den bara. alla papper finns till det.


  16. #56
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Inom muskelbilsvärlden (samlarfordon) brukar vi gamlingar kalla ombyggda bilar för Clone (kopia). Det är alltså ingen äkta vara utan bara ser så ut med rätta delarna vilket går att kolla upp på partsnumbers, chassinummer etc. Tyvärr har det medfört lycksökare som angett dessa bilar vara äkta och tagit hutlöst betalt. Den som inte är insatt i modellerna och deras originala utföranden blir tyvärr lurad på en hel del pengar. Min muskelbil är dokumenterad till fabriken där den beställdes hösten 1971, jag har alla dess originalpapper och kan styrka att den är ovanlig (en av fem byggda med dess utrustning) och äkta vara.

    Jag tycker det är tråkigt att de har gjort en massa jobb och grejat med papper och så på din MINI och så är den inte reg-besiktad, varför snålade man då in den sista mindre kostnaden jämfört med vad resten har kostat för att trimma den? Kan vara att de lät det vara för att inte få dåligt rykte för att ha sålt en clone och inte uppgett det? Jag tror i alla fall att du kommer få många skojiga mil i din nya bil, huvudsaken man trivs och har roligt. =)
    om du får chassinummer eller JCW id number som står både på alla papper jag har och på motorn, kan du kolla upp om det är en äkta JCW?

  17. #57
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av powernap Visa inlägg
    Spännande
    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    jag har ALLA papper från bmw sverige och bmw tyskland , och 3 certifikat och 2 papper till från john cooper works där de intygar att denna bil med detta chassinummer är en JCW cooper. sen har jag papper på att alla avgasvärden o muller o hc värden o prestanda och några till saker som har förändrats när bilen har blivit en JCW, med underskrifter både från münchen tyskland och general agent här i sverige som intygar att bilen är en äkta john cooper works.
    hon som köpte bilen hade visst bråttom med att få bilen och struntade i regbesiktningen o ville ha bilen så fort så möjligt, hon visste inte vad det riktigt va för nått när hon köpte bilen.

    bilen är en JCW till 100% från fabrik.
    ska iväg o regbesikta den bara. alla papper finns till det.

    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    om du får chassinummer eller JCW id number som står både på alla papper jag har och på motorn, kan du kolla upp om det är en äkta JCW?
    Oj, det var inte meningen att det skulle bli några heta känslor, jag ber om ursäkt för det.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  18. #58
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Oj, det var inte meningen att det skulle bli några heta känslor, jag ber om ursäkt för det.
    haha ne da, inte alls .. tänkte om du kunde göra det, eftersom du verkar ha koll på det här?

    jag e bara nybörjare i mini världen
    kom ihåg att: De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.....

  19. #59
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Vad bra
    Min muskelbil är av annat märke (Dodge) och den har jag släktforskat på tills jag hittade originalpappren hos en återförsäljare som hade alla beställningspapper etc från fabriken. Kring detta bilmärke finns böcker i vilka man kan slå upp vad det är för toppar, motor, bakaxel, utväxling dito etc samt vilken bilmodell de ska sitta på och årsmodell samt chassinumret berättar vad alla bokstäver och siffror betyder i numret (modell + prisklass, årsmodell, fabrikens stad och serienr). Chassinumret sitter instansat på vissa ställen på bilarna så har nån bytt bricka i vindrutan så kan man kika på tre andra ställen varav ett sitter i motorutrymmet och spegelvänt, man måste veta var de sitter för att kunna kolla upp bilen och om det är rätt delar som sitter på den. Jag har flera handböcker fyllda med nummer och det mesta går att spåra på en Dodge. De är också bra att ha med sig om man letar delar på marknader och söker efter en viss del.

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din MINI, jag tror inte att de spar allt på samma sätt som Dodge har gjort sen tidiga åren. Däremot vet jag att du kommer ha väldigt skoj och praktiskt taget bo i bilen. =)
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  20. #60
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Med BMW/MINI:s VIN# kan du spåra allt, tex bilens urspungliga utrustning.
    För min gamla Z4 fick jag också fram en kod som sa att den hade blivit utvald som "sample" för en grundlig kvalitékontroll på fabriken.
    Det kändes rätt bra att veta.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. JohanN: MINI Cooper John Cooper Works - R56 -"Judy"
    Av JohanN i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 13:53
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:52
  3. Mini Cooper S John Cooper Works
    Av Andersson i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 07:23
  4. Mini Cooper S (John Cooper Works) -03
    Av Jocke i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 08:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •