Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 73
  1. #41
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Miche_N Visa inlägg
    Tack så mycket! Haha då måste ju bilarna vara syskon
    Mvh
    Ja de måste ha blivit inreggade samtidigt, inte omöjligt alls.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  2. #42
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Hej!
    Blev tyvärr inget avgas-bygge i helgen...Firmafest i fredags resulterade i att större delen av gårdagen spenderades horisontellt i sängen,tillsammans med Treo-röret och några liter vatten,och idag har det enbart stått shopping av diverse dyra måsten inför kommande helgs bröllop på schemat
    Nu ikväll gjorde jag dock bedömningen att jag var i skick att köra bil igen,så det fick bli en liten söndagstur på diverse ensliga,krokiga vägar häromkring.Kameran låg i bilen,så det fick bli några halvmörka,regniga,men ack så mysiga bilder!





    Funderar på lite nya stripes..Byta ut dom på huven emot en bred med två väldigt smala bredvid,samt några smala,vita dubbla linjer längst ner på dörrarna/skärmarna...Ska sätta mej och nätshoppa lite nu tror jag,så får vi se var det slutar
    Tänkte även pilla lite med min "Mood-light-mod" någon kväll i veckan,fick hem ett knippe orangea dioder och motstånd förra veckan.
    Trevlig söndagskväll på er!
    Mvh

  3. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  4. #43
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Oj så fin den är!
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  5. #44
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Tack så mycket!

  6. #45
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Har inte hänt något alls med bilen den sista veckan pga bröllop osv.Har iaf beställt den nedersta bakdelen av stötfångaren till en Cooper s på Autogruppen i Kalmar idag,kom på att det vore kul att ha avgassystemet i mitten istället när det ändå ska byggas om Beställde även 4st sidomarkeringsljus som sitter i skärmbreddarna på Usa-modellen.Har alltid varit extremt svag för Us-spec-delar till nästan alla bilmodeller... Kommer dock inte hända något med bilen denna veckan heller pga att jag reser till Frankrike med familjen på onsdag.Med lite flyt så ligger iaf delarna och väntar när jag kommer hem igen!
    Mvh

  7. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  8. #46
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Miche_N Visa inlägg
    Har inte hänt något alls med bilen den sista veckan pga bröllop osv. ...
    Mvh
    Är det du som gift dig? Grattis i så fall...
    Och det var väl dig jag hälsade på idag va?
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  9. #47
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Japp,blev gift i lördags Tackar!
    Det stämmer att det var jag som vinkade också,åkte från jobbet några minuter tidigare idag haha!

  10. #48
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Citat Ursprungligen postat av Miche_N Visa inlägg
    Japp,blev gift i lördags Tackar!
    Det stämmer att det var jag som vinkade också,åkte från jobbet några minuter tidigare idag haha!
    Grattis
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  11. #49
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Grattis!
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  12. #50
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Tackar!!
    Nu är jag hemma igen efter några dagars semester i Frankrike.Mini Cooper är uppenbarligen en uppskattad bil av Fransoserna,tappade räkningen ganska snabbt...Kul att se iaf!
    På måndag så åker jag till Autogruppen och hämtar ut mina sidomarkeringsljus och S-spoiler till bakstötfångaren,sen ska jag försöka få lite fart på mekandet igen
    Mvh/Miche

  13. #51
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Har fortfarande inte fått något direkt vettigt gjort med bilen....Har lackat plasten på A-B-C-stolparna invändigt mattsvart,samt fällt in orangea dioder i facken på sidorna i baksätet samt 2 st i "klumpen" i innertaket över baksätet för att få samma effekt som dioderna fram över växelspaken ger.Blev skitbra! Ska bygga in dioder i kartfacken fram samt i öppningshandtagen för lite mer mys-känsla
    S-spoilern till bakstötfångaren samt sidomarkeringsljusen ligger hemma nu iaf,kommer förhoppningsvis pilla med det på torsdag kväll. Sugen på att polera bilen en gång till snart också då jag köpte en ny polermaskin förra veckan som jag är sugen på att prova
    Mvh

  14. #52
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Just det,kanske det vettigaste jag gjort med bilen...Har fixat öppningsknappen till bakluckan,har pga glapp eller något i någon kabel där bak inte kunnat öppna kofferten sedan i mars-april någon gång,men efter att ha plockat isär och rengjort lite kontakter så funkar nu allt klockrent igen!

  15. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  16. #53
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Här händer det inte mycket...Ytterligare några smådelar beställda för att kunna bygga om avgassystemet.Nederdelen på bakstötfångare var tydligen lite djupare på S-modellen,så har beställt den bakre delen av skärmbreddarna också för att allt ska lira snyggt ihop.
    Bilen har även åkt ut på Blocket då jag,som någon förutspådde tidigare,blivit sugen på något lite snabbare...
    Jag varken tror,och egentligen inte heller hoppas,att jag får bilen såld...Är den inte såld inom någon vecka så kommer annonsen tas bort igen,men hursom så kommer småpillandet med bilen att fortsätta! Tänkte testa en ide´jag funderat på ett tag senare under eftermiddagen,så med lite tur kan det kanske komma upp lite bilder senare ikväll,och av egen erfarenhet så vet jag att man aldrig kan få nog av bilder!
    Mvh

  17. #54
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Skall ni inte med till Hagatorpet?
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  18. #55
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Tål helt klart att tänkas på Lucifear! Ska kolla hur,eller om,damen jobbar den helgen.
    Har gjort mej av med lite kromad plast ikväll... Lackat hela grillen,listerna runt framljusen och öppningshandtaget på bakluckan mattsvart,tycker det såg mycket bättre ut!Jag är av den uppfattningen att kromade prylar ska vara i stål och sitta på 50/60-talsbilar...Har dörrhandtagen samt den lilla kromade listen under rutorna kvar,tar det någon kväll nu i veckan.Tänkte försöka fixa någon smal,svart vinyltejp att sätta över den kromade listen under rutorna,tror det blir väldigt pilligt att få den bra annars med massa slip och maskering där....




    Ber om ursäkt för skitig bil och mobilbilder,men det är inte ofta den är skitig!
    Mvh

  19. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  20. #56
    MINI-galning mopacks avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    264
    Hejsan,

    Det blev riktigt snyggt med det svarta. Hur har du målat detta, är det vanlig sprayburk eller är det Plastidip? Gillar bilen skarpt,

    Mvh / Alex
    Alex S
    2003 Mini Cooper S

  21. #57
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Tackar Alex!
    Det är lackat med "riktig" 2k färg och spruta.Är man noga och mattar ner grejerna så funkar det säkert lika bra med sprayburk,men jag hade ändå färg och allt ståendes i garaget,därför det fick bli på detta sättet Plastidip verkar också fungera riktigt bra,har varit sugen på att testa det,men har inte kommit dit än
    Mvh

  22. #58
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Tjoho,la på nya framdäck och ställde in framvagnen idag (inte gjort det efter sänkningen) och nu är vibrationerna vid acceleration helt borta!Trodde som sagt innan att dessa berodde på bottnade drivknutar eller något som verkar vara väldigt vanligt på dessa vid sänkning,men så var turligt nog inte fallet! Börjar bli sugen på coilovers och ännu mer sänkning nu,och kanske nya fälgar...Alltid är det något..
    Mvh

  23. #59
    MINI-galning mopacks avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    264
    Hej igen,

    måste bara fråga, plockade du av ringarna på ljusen när du lackade dessa? Isåfall hur fick du av dessa?

    Mvh / Alex
    Alex S
    2003 Mini Cooper S

  24. #60
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Hej!
    Jag plockade bort strålkastarna,sedan maskerade jag glaset och baksidan. Lyckades inte komma på hur man får bort bara ringarna utan att förstöra dom...
    Mvh

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Miche_N: Mini Cooper R50 2005
    Av Miche_N i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 12:41
  2. Rajapruk: Mini Cooper S JCW - R53 - Chiliröd
    Av rajapruk i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 10:44
  3. Svar: 61
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 09:39
  4. Daniel: Mini Cooper - R56 - Chiliröd
    Av Red cooper i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 11:44
  5. Zinne: Mini Cooper S - R53 - Chiliröd
    Av Zinne i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 07:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •