Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 72
  1. #41
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Nu träffades vi ju knappast för att köra fort. Var ju middagen och ölen innan som var det centrala, samt fikat i Gränna. Självklart är körningen alltid medräknad när man kör MINI.

  2. #42
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Men tills nästa gång så ska det bli riktig bankörning ifall intresset är tillräkligt stort så alla kan testa sina bilar under säkra förhållanden.

  3. #43
    MINI-galning Zagato1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Åsenhöga
    Inlägg
    108
    Till Frejkan: Har fortfarande lite svårt att förstå syftet med dina inlägg.
    Vad jag förstått så har samtliga som deltog i helgens sommarträff varit lika positiva och entusiastiska som jag i sina kommentarer. Eftersom jag rekat rundan och körde först (samt att detta var första gången jag deltog i en Cooper Sweden aktivitet) frågade jag runt för att förhöra mig om vilket tempo man ville köra i. Den allmänna meningen var att man ville köra aktivt i ett ganska högt tempo. Detta går dock inte alls att jämföra med bankörning, som är något helt annat (har kört aktivt på bana med Alfa Romeo klubben i 15 år!) där många frestas att köra på gränsen (och över) sin förmåga och där dessutom inga försäkringar gäller (som regel). I ljuset av ovanstående finner jag det därför mycket märkligt att någon (som inte var med) i sann Svenskt kommunalgrå anda känner sig manad att kritisera såväl aktiviteter såväl som boende och förtäring.

    /Johan
    BRG/Svart MCS med JCW utrustning (stolar, kjolpaket, instegslister, avgassystem) samt effektjusterad av Kelleners

  4. #44
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av Zagato1 Visa inlägg
    Till Frejkan: Har fortfarande lite svårt att förstå syftet med dina inlägg.
    Vad jag förstått så har samtliga som deltog i helgens sommarträff varit lika positiva och entusiastiska som jag i sina kommentarer. Eftersom jag rekat rundan och körde först (samt att detta var första gången jag deltog i en Cooper Sweden aktivitet) frågade jag runt för att förhöra mig om vilket tempo man ville köra i. Den allmänna meningen var att man ville köra aktivt i ett ganska högt tempo. Detta går dock inte alls att jämföra med bankörning, som är något helt annat (har kört aktivt på bana med Alfa Romeo klubben i 15 år!) där många frestas att köra på gränsen (och över) sin förmåga och där dessutom inga försäkringar gäller (som regel). I ljuset av ovanstående finner jag det därför mycket märkligt att någon (som inte var med) i sann Svenskt kommunalgrå anda känner sig manad att kritisera såväl aktiviteter såväl som boende och förtäring.

    /Johan
    Tumme upp på Johan, tror bestämt han är ett riktigt stort tillskott till vår skara....
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  5. #45
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av Zagato1 Visa inlägg
    Till Frejkan: Har fortfarande lite svårt att förstå syftet med dina inlägg.
    Vad jag förstått så har samtliga som deltog i helgens sommarträff varit lika positiva och entusiastiska som jag i sina kommentarer. Eftersom jag rekat rundan och körde först (samt att detta var första gången jag deltog i en Cooper Sweden aktivitet) frågade jag runt för att förhöra mig om vilket tempo man ville köra i. Den allmänna meningen var att man ville köra aktivt i ett ganska högt tempo. Detta går dock inte alls att jämföra med bankörning, som är något helt annat (har kört aktivt på bana med Alfa Romeo klubben i 15 år!) där många frestas att köra på gränsen (och över) sin förmåga och där dessutom inga försäkringar gäller (som regel). I ljuset av ovanstående finner jag det därför mycket märkligt att någon (som inte var med) i sann Svenskt kommunalgrå anda känner sig manad att kritisera såväl aktiviteter såväl som boende och förtäring.

    /Johan
    Den här tråden handlar om varför en del valde att inte följa med och då har jag svarat på det. Jag har inte kritiserat förtäring eller boendet i sig, det vet jag inte vad du har fått ifrån. Tråkigt att man startar en tråd där en sak ska diskuteras och när jag sedan ger ett ärligt svar på det så får jag skit för att jag gör det som tanken med tråden var.
    Nej, jag var inte med i helgen. Däremot har jag varit med på det som på forumet kallas runs här i Stockholm och efter några kilometer så fick jag nog.
    Till skillnad från Alfa Romeo-klubben så är vi i BMWSC försäkrade på banan om vi har Original Försäkring, utan några extra premier eller höjd självrisk. I övrigt vill jag inte recensera Alfa Romeo-klubben jämfört med BMWSC.
    Hoppas vi förstår varandra nu!
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  6. #46
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    mer konstruktivt och mindre pajkastning.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  7. #47
    MINI-galning Zagato1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Åsenhöga
    Inlägg
    108
    Känns inte meningsfullt att fortsätta den här dialogen eftersom du inte vill (eller kan) ta till dig andemeningen i mina kommentarer. Tråden handlar om förslag på vad som ska finnas med på våra träffar för att fler ska välja att vara med. Ditt ursprungliga inlägg handlade enbart om att kritisera det upplägg som man valt för årets sommarträff. (för snabb körning på allmänn väg och för fint boende enligt dig). Jag (och alla andra) har förstått att du inte är intresserad av att köra fort på allmänn väg och bo på "fina" hotell. OK, men var är de kreativa förslagen på vad vi ska göra istället? Min slutsats av årets sommarträff var att det flesta som deltog tyckte att det aktuella upplägget var alldeles utmärkt och vill ha fler träffar på samma tema (läs kommentarerna i olika trådar). Slutligen; eftersom Mini Coopern är en utpräglat körglad bil kan man väl anta att den tilltalar människor som gillar att KÖRA bil aktivt både på allmänn väg och bana, då bör väl också träffarna innehålla sådana moment?

    /Johan
    BRG/Svart MCS med JCW utrustning (stolar, kjolpaket, instegslister, avgassystem) samt effektjusterad av Kelleners

  8. #48
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av Zagato1 Visa inlägg
    Känns inte meningsfullt att fortsätta den här dialogen eftersom du inte vill (eller kan) ta till dig andemeningen i mina kommentarer. Tråden handlar om förslag på vad som ska finnas med på våra träffar för att fler ska välja att vara med. Ditt ursprungliga inlägg handlade enbart om att kritisera det upplägg som man valt för årets sommarträff. (för snabb körning på allmänn väg och för fint boende enligt dig). Jag (och alla andra) har förstått att du inte är intresserad av att köra fort på allmänn väg och bo på "fina" hotell. OK, men var är de kreativa förslagen på vad vi ska göra istället? Min slutsats av årets sommarträff var att det flesta som deltog tyckte att det aktuella upplägget var alldeles utmärkt och vill ha fler träffar på samma tema (läs kommentarerna i olika trådar). Slutligen; eftersom Mini Coopern är en utpräglat körglad bil kan man väl anta att den tilltalar människor som gillar att KÖRA bil aktivt både på allmänn väg och bana, då bör väl också träffarna innehålla sådana moment?

    /Johan
    Tråkigt, jag håller inte riktigt med om att det var det mina inlägg handlar om. Men jag vill inte starta något bråk. Så jag hoppas att vi skulle förstått varandra bättre om vi pratat eller så. Huvudsaken är att vi gillar en kul och körglad bil. Det kan vi absolut enas om!
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  9. #49
    MINI-galning Zagato1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Åsenhöga
    Inlägg
    108
    OK, case closed. Vi är helt överrens om att vi gillar en kul och körglad bil!

    /Johan
    BRG/Svart MCS med JCW utrustning (stolar, kjolpaket, instegslister, avgassystem) samt effektjusterad av Kelleners

  10. #50
    MINI-galning GTs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Förnamn
    paul
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 744
    Never mind the bollocks here comes the minis
    Fastest Mo-Fo in town !
    R53 or R56 ? The GP is still the undisputed MINI champion !
    Rocking the roads since 2006.


    Cars:
    MCS R56 "GENERAL LEE"
    MCS R53 "CHASER"
    MCS JCW GP Never sell it !for sale
    MCS 03 SOLD
    MC R56 SOLD
    MINI one SOLD
    MINI COOPER S 1969 SOLD sniff!
    DODGE NITRO 4X4 4.0L R/T the wifes SOLD

  11. #51
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Grr jag vill köra Min bil står nerplockad i garaget. Dags att dra dit om en timma och plocka ihop allt igen =P
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  12. #52
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Ashra Visa inlägg
    Grr jag vill köra Min bil står nerplockad i garaget. Dags att dra dit om en timma och plocka ihop allt igen =P

    Har jag missat något?

    P.S Sen undrar jag hur jag skall kunna göra sådanna stora fina färgglada bokstäver som "GT"? Jag är faktiskt betalande medlem och vill kunna ha tillgång till alla funktioner! Läste i en annan tråd där Hans-G förklarade hur man skapar en Poll. Det kan inte jag heller göra. Marcus hjälp mig!

    Så här är min inställd:
    vB-kod är på
    Smilies är på
    [IMG]-kod är på
    HTML-kod är av
    Har det något med HTML-kod att göra.
    Hur ändrar man det i så fall?
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  13. #53
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    fixat bromsarna. Lackat bromsoken. Bytt hjullager. bytt bromsvätska och monterat galler för servo fläkten. Sen nästa vecka ska den isär igen för bakre krängningshämmare och främre stag. och förra veckan var det högtalar montering mycket slita i bilen har det blivit. snart dags att dra upp och plocka ihop den igen.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  14. #54
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    intressant topic.............
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  15. #55
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85

    Jag var inte med, detta är min mening...

    1, Det var inte fel på datumen = mitt i semestern =) Super!
    2, Informationen var fullt tillräckligt, till och med så att en 1-åring hade förstått den. All heder till den.
    3, Hela upplägget var super.


    Varför var då jag inte med? Jag gör lumpen och hade annat för mig där, som det alltid är i det militära, ovisshet och beredskap.

    Alla kan inte alltid, det är bara att inse det. jag hade mer än gärna kommit men fick förhinder.

    Samtidigt fårstår jag din tanke. Många medlemmar på forumet men inte lika många som dyker upp tyvärr. Varför? Det undrar jag med...

  16. #56
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Man borde RENSA bland medlammarna!!! HÄDA!!

    Ta bort medlemmar som inte varit aktiva i ..xx.. månader.

    Men såklart är det upp till styrelsen att avgöra detta. Men det är ett kanonförslag inför föreningsbildande.

    Vi har ju inte 674 medlemmar aktiva precis...
    Och vill de komma tillbaka så gör de det. Och om de vill skriva något så är det ju bara att reg. sig igen.

    Allt detta upp till webmaster och ev styrelse.
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  17. #57
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Trådlyft....
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  18. #58
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Försöka att planerar i sommarträffen när det INTE är några bandagar från någon större klubb....vill hemskt gärna komma men prioriterar faktiskt track days. Kanske i kombination med en trackday och de som vill köra kan göra det....

  19. #59
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    bra sunpunkt gunnar...håller lite med dig, vore ju synd om sommarträffen (årsträffen) skulle krocka med någon dag som redan ligger officiellt ute som ban/slalom-träff...men en komb. kanske vore det bästa. Det verkar som om relativt få härifrån är aktiva på bana (läs 3-8 st) och att få med dessa på en sommarträff kanske bara är möjligt om man kombinerar med aktiv körning på avspärrat område....

    fortsätt fundera och skriv ner hur ni tänker här....

    jag personligen ser gärna större uppslutning på nästa träff....
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  20. #60
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Årets träff kommer att bli på Gotland, oavsett datum. I såna fall i samband med en allmänhetens körning. Så om vi bara hittar ett bra datum då det inte är någon stor körning på annan ort, och dessutom kan erbjuda banpressning i samband med sommarträffen, så borde vi ha en klockren lösning?
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sommarträff -07!
    Av Fredrik i forum Evenemang
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 13:46
  2. Sommarträff på Ring Knutstorp 4-5/8
    Av Hobbe i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 21:09
  3. Diskutera sommarträff här! 25-26 aug.
    Av Marcus i forum Evenemang
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 11:07
  4. Kan man komma på träffarna?
    Av tobbe i forum Evenemang
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 10:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •