Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 69
  1. #41
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Anmälningslistan krymper...

    Men alla ni som inte ska ha släktträff eller barnkalas på söndag - nu har ni chansen att i glada MINIsters lag ta en liten vårtur och avrunda () med godsaker på Kakslottet i Taxinge! KOM IGEN NU´RÅ!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #42
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Tänkte ta med mig ett gäng supersnygga och supergratis NEW MINI CLUB SWEDEN-regplåtlister. En tidigare gåva från klubben till alla betalande medlemmar. Hur många vill ha? Ni kanske ska sätta dit en på era andra- och tredjebilar också?
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  3. #43
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Och jag tar med ett gäng supersnygga NMCS-dekaler till bilen, och har även ett gäng stora flyers i bakluckan.
    Mycket handy att ha i bilen när man behöver lappa en fellow MINI!

    Har även på g ett par provtryckta NMCS-t-shirts som jag hoppas få före söndag enligt plan. Mest för att känna på och tycka till om inför att vi startar den riktiga produktionen/försäljningen.
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  4. #44
    Utsikterna för söndag är mulet och lite regn i Skåneland.

    Hoppas ni får trevligare utfärdsväder.

  5. #45
    MINI-entusiast JohanNs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Björn P Visa inlägg
    Grattis till försäljningen av din bachelor pad Johan! Ett tips: kör omvisningarna på måndagen - vips är söndagen sopren! Vi måste ju genomföra årets dragrace.
    Tackar Björn! Ska göra en inventering av lägenheterna som ska ut i helgen så kanske man kan klara av det på måndag istället... Kan ju inte backa från ett dragrace... Återkommer om jag hakar på!
    -09 MC JCW
    Fd. -03 MC S

  6. #46
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Citat Ursprungligen postat av Björn P Visa inlägg
    Tänkte ta med mig ett gäng supersnygga och supergratis NEW MINI CLUB SWEDEN-regplåtlister. En tidigare gåva från klubben till alla betalande medlemmar. Hur många vill ha? Ni kanske ska sätta dit en på era andra- och tredjebilar också?
    Är sugen kul att pimpa kärran lite

  7. #47
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av JohanN Visa inlägg
    Tackar Björn! Ska göra en inventering av lägenheterna som ska ut i helgen så kanske man kan klara av det på måndag istället... Kan ju inte backa från ett dragrace... Återkommer om jag hakar på!
    Dragrace...?

    OK, det är ju inte jag som kör i täten den här gången.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  8. #48
    MINI-galning MrPlows avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Emil
    Ort
    Täby, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    505
    Det verkar som mitt passagerarsäte är upptaget av något långhårigt. Hans tror du att det finns något annat säte du kan åka i eller ska vi knö ihop oss =)
    /Emil
    2010 - 2013: Mini Cooper S Cabrio 2005

  9. #49
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av MrPlow Visa inlägg
    Det verkar som mitt passagerarsäte är upptaget av något långhårigt. Hans tror du att det finns något annat säte du kan åka i eller ska vi knö ihop oss =)
    Det fixar sig på något sätt - någon får väl offra sig och stå ut med berättelser om hur det var förr - på MINI United i Italien 2005 t.ex...

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  10. #50
    MINI-galning MrPlows avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Emil
    Ort
    Täby, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    505
    /Emil
    2010 - 2013: Mini Cooper S Cabrio 2005

  11. #51
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av MrPlow Visa inlägg
    Har du inte hittat den där hemliga inställningen av reglagen för klimatanläggningen som ger bra cabbväder?

    Fast jag tycker att YR:s lokala prognos för Taxinge inte är helt under isen - dom spår i alla fall att det blir uppehållsväder.

    För er som vill grunda med en kapsel-macchiato hos Erik i nya MINI-hallen gäller att hänga på låset när dom öppnar kl 11. Vi ska förösöka att inte bli alltför sena i starten från Solna så att anslutande MINIster slipper vänta.

    Väl mött i morgon!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  12. #52
    MINI-galning Wazps avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Förnamn
    Rille
    Ort
    Tyresö , Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    315
    Tyvär så kanske jag måste lämna walkover i morgon inte helt hundra än men jag ska försöka komma men då tar jag mig direkt till Taxinge så dycker jag upp där så har jag lyckats få ihop det annars får ni ha en trevlig tur och fika..
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    Så mycket Päronsoda finns inte...

  13. #53
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Bara några timmar kvar nu. Ser fram emot MINI-mys och goda kakor.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  14. #54
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Går ut och putsar lite på bilen nu!
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  15. #55
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Bara 2 timmar kvar

  16. #56
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    45 minuter kvar - och 10 grader varmt

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  17. #57
    MINI-galning Erik Börnstedts avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    411
    Nu är jag på plats.
    Men INGEN mer är här

    Kaffet ryker och tomhet infinnes

    MVH Erik

  18. #58
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Tack alla för i dag! Solen kom ju fram efter lunchen så jag tog ett par bildbevis.

    Nu även i annat än iPhoneformat:

    Bild1.jpgBild2.jpg
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Björn P den 2012-03-19 klockan 07:43.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  19. #59
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Tack alla för en trevlig utflykt. God fisksoppa, en massa MINI-prat förstås, bra däcktips!, lite nya ansikten - kul, lite solande nere på bryggan!

    bild (6).jpg bild (8).jpg bild (7).jpg

    Avslutningsvis besökte jag, Hans-G och Pierre Autostable som ligger precis vid slottet. Slank visst med en bild på en MG.De hade lite kul prylar med, allt från cabgoggles och bilhandskar till coola italienska väskor som du kan få skräddarsydd efter din bil, med stripes osv. Autostable Britmeet ordnas där 5 maj, se separat evenemangstråd om det.

    bild (10).jpg bild (9).jpg

    ps. Erik - tack för kaffet!!!
    Senast redigerat av MadeleineO den 2012-03-18 klockan 18:26.
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  20. #60
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tack för idag, alla ni som dök upp för en betydligt vårligare tur till Taxinge än det ett tag såg ut att bli...

    Och fullt så odsligt som Erik hade det i sin stora bilhall när han skrev inlägget här ovan var det inte när Madeleine och jag anlände, men det var mycket som ryckte och drog i presumtiva deltagare denna dag, så skaran som kom till start blev till sist följande järngäng (vars bilar kan avnjutas på Björns bilder): Bjlörn P, Karina, MadeleineO (med passagerare Hans-G), Mange249 (med kompis), MrPlow (med fru) och Pierre M.

    På ett välbesökt Kakslott intog vi ett långbord och under ivrigt dividerande om olika MINI-närstående ämnen (och kanske en del annat - jag lyckades inte pejla in alla samtal) och intagande av läckra bakverk och fisksoppsportioner (många valde denna väldoftande "dagens") gick timmarna fort.

    När vi till sist bröt upp sken solen och värmde härligt, vilket speciellt Madeleine och Karina uppskattade när de kisade mot den blekgula från eb brygga nere i slottsparken. Vi övriga kunde inte slita os från bilarna, som stod uppradade framför slottet, utan fortsatte att diskutera vad som gjorts och ev. kunde göras med klenoderna. Magnus, som begick sin NMCS-träffpremiär, kändes omedelbart som "en av gänget" och såg ut att uppskatta dagen - precis som oss andra.

    Väl mött igen för en ny klassiker i mitten av april, då en bekant "midnight black"-metallic Cooper S Cab också deltar (jag längtar redan!).

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 17:51
  2. Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 15:46
  3. Kafferep på Förenade Bil den 8:e mars
    Av GustavO i forum Evenemang
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 23:03
  4. Kakslottstur den 7 mars
    Av Emely&Robert i forum Evenemang
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 22:23
  5. Afterwork med bmw group gbg 15 mars!!
    Av MINI Linda i forum Evenemang
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •