Sidan 3 av 74 FörstaFörsta 123451353 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 1476
  1. #41
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    D.G,

    Då har du ett stenkast till Gelleråsen.
    Det är bara att ta MINI:n dit för lite roliga övningar
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  2. #42
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1
    Hoj hoj!

    Fredrik här, 23 år, från och bor i Varberg på västkusten. Rattar för tillfället en Audi A4 '96 som jag älskar, men känner att jag vill gå över till Mini. Förr eller senare så. Tanken med mig på forumet är att jag tänkte lära mig om bilen och dess (ev.) defekter, få erfarenhet och inspiration.

    Är utbildad brandman och har jobbat både i Göteborg och Varberg, men är för tillfället arbetslös. Har även eget, håller på med Systemprogrammering.

    Så, that's me! Hej allihop!

  3. #43
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Välkommen till forumet!

    Klart du ska skaffa en MINI
    Se till att provköra en solig dag så du kan smiska bilen lite på nån landsväg... Sen är du såld

  4. #44
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Citat Ursprungligen postat av D.G Visa inlägg
    Hej !
    Heter Dan men kallas för Danne.
    Har varit inne och medlem på denna eminenta hemsida sedan December men inte blivit av att hälsa på er förrän nu. Bor i Karlskoga ca 5 mil från Örebro.
    Skulle ordna med en liten andra bil till frugan och tyckte inte riktigt om dom bilar som hon gillade (gulliga) så jag ordnade med en provtur i en Cooper och så var det klart . Blev en Blå/Vit MCS -05 sedan i Augusti. Kollade en del på Focus ST och Mazda 3 MPS men Coopern var klart charmigast.
    Bra val
    Dem andra har ju ingen personlighet alls jämfört med MCS, även om dem är rätt snabba och roliga att köra.
    Känslan i coopern är det få, eller inga, småbilar som levererar.

    Välkommen hit!

  5. #45
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  6. #46
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Andreas heter jag och och har smygit runt i forumet ett tag medans jag letat efter en cooper s. Nu har jag äntligen hittat en som passar som jag slagit till på.

    En riktigt snygg fullutrustad Cooper -S-03 blev det.
    Provkörde den idag och den gick som en klocka.
    (får ladda upp bilder lite senare)

    Skulle behöva lite tips om var man bäst försäkrar bilen, och allt annat man måste tänka på vid bilköp. Har bara ägt 2 rishögar tidigare, de senaste åren har jag inte haft någon bil alls.

  7. #47
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Welcome Andreas

    I use Original Försäkring - BMW/MINIs own or recommended insurer. I don't know whether they're the cheapest or best but they seem to understand MINI

  8. #48
    Varmt välkommen i gänget, Andreas!
    Själv har jag min MC försäkrad i Sveland (mest känd för djurförsäkringar), blev kontaktad av Originalförsäkringar men de sade att de inte kunde matcha Svelands pris (helförsäkring), så kolla med dem.

  9. #49
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av KPKalle Visa inlägg
    Welcome Andreas

    I use Original Försäkring - BMW/MINIs own or recommended insurer. I don't know whether they're the cheapest or best but they seem to understand MINI

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Varmt välkommen i gänget, Andreas!
    Själv har jag min MC försäkrad i Sveland (mest känd för djurförsäkringar), blev kontaktad av Originalförsäkringar men de sade att de inte kunde matcha Svelands pris (helförsäkring), så kolla med dem.

    Tackar och bockar.

    Ska kolla upp de där försäkringarna, bor i stockholm(innerstan) så man kanske borde satsa på någon av de där. Det borde väl vara samma priser för alla försäkringar runt om i stockholmsområdet.

    Kul forum det här, ska nog ta och hänga med på någon träff franöver så man kan spana in bilarna (och folket ).

  10. #50
    Forum-nybörjare cenneths avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2

    ny

    Hej,
    Cenneth här, bor i Sollentuna utanför Stockholm. Äger ingen Mini idag, men ligger i mycket starka funderingar. Äger idag en Landrover och behöver en liten andrabil, så varför inte engelskt igen? Har väl en förkärlek till lite roligare bilar än gemene Volvo S40 och Mini verkar vara ett utmärkt komplement, dessutom är min fru överförjust över idén. Förutom Landrovern har jag även en Pontiac Fiero GT i garaget som precis är i sluttampen av att ha fått ett par extra cylindrar. Driver även Svenska Fieroforumet som likt detta forum har en speciell bil med en mindre skala glada och ibland galna ägare/entusiaster som medlemmar

    Så just nu är miniplanerna på scout-stadiet, dvs vad finns, vad skiljer mellan årsmodeller och utrustningar, vad kommer plånboken säga

    Är det någon som har någon bra sida med info om skillnaden mellan årsmodellerna och paketen? Tex vad skiljer en MCS 02 och en 05, vad är checkerpaket, vad är Seven paket etc så vore jag väldigt glad!

  11. #51
    Välkommen Cenneth, du funderar helt rätt!
    Skillnad i paketen och årsmodellerna kan jag inte så bra, men flera av killarna här kan nog svara på detta!

  12. #52
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Welcome Cenneth

    This should give you some idea of model changes and differences http://www.mini2.com/forum/faq.php?f...ni_generations

  13. #53
    Forum-nybörjare cenneths avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2
    tackar för välkomnandet! And thanks a lot Kalle, I'll dig into this page right away

  14. #54
    MINI-galning kakans avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Uppsala/stockholm
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    167
    Tjoho allihop!
    Erik heter jag, är 21 år och pluggar i uppsala, ursprungligen från sthlm.
    Har fastnat i miniträsket och letar nu efter en cooper s -05a eller -06a.
    Har börjat kolla lite på mods också, typ ALTA Cai osv
    Är förövrigt olas kusin, han som tipsade om denna sida

  15. #55
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    And welcome Erik

  16. #56
    Instämmer med Kalle, välkommen hit Erik!

  17. #57
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  18. #58
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Välkomna hit!!



    cenneth

    05> upgraderades avgassystemet på MCS, den fick 170hk istället för 163, dessutom fick den en bättre diff.
    Dessa bilar har även projektorstrålkastare.

    Chili och Curry paket har de flesta MCS, det innehåller all grundutrustning man vill ha typ.
    Utöver det kan du välja radio boost eller harman kardon radio. Kan du få det senaste så vill du ha det
    Panorama taklucka är även ett trevligt tillval, det älskar man att ha på sommarn. Med rutor och lucka öppen blir det lite cab känsla, och det går att köra upp mot 100km/h utan att det blåser för mycket i bilen.
    Vissa bilar har recaro stolar som tillval, detta är väldigt dyrt att sätta in i efterhand, och dessa stolar vill man ha när man inte har dem!

    Köper du begagnat kan du leta efter en Works bil, kittet är väldigt dyrt på en ny bil, men höjer inte begagnatpriset mycket mer än 20 000kr. Då får du "trimmat" prestanda men med fulla garantier.

    Kom på pubbkvällen på lördag och fråga oss live!!!

  19. #59
    MINI-galning Daaoaks avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Anders
    Ort
    Sundsvall
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    136
    Hej,
    Mitt namn är Anders Ekdahl, men är mer (&#246känd som Eken bland vänner.
    Bor i Sundsvall. Jobbar som bilelektriker på Volvo åf.
    Har varit Mini ägare sedan våren -04, rattar en LY/LY Cooper S -03.
    Det är min sommar bil, så den nannar nu, under sitt täcke.
    Det beror på ren och skär lathet att jag ej blivit medlem här , har hängt på mini2.com och haft riktigt roligt där, hoppas på det samma här.
    Har gjort en del modifieringar på Coopern, mest elrelaterade, det blev bl a magnetstyrd belysning i mittkonsolen och en AUX port...
    Det kommer att bli mera jox till sommaren.

    Let's motor
    Eken

  20. #60
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Välkommen hit, helt klart rätt move att registrera sig här!

    Kom ihåg att hålla ögonen på evenemangsdelen när våren kommer!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 5 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 5 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •