Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Vår-varning!

  1. #41
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    ja ibland undrar man om det är en skröna det här med att kunder avvisas pga klädsel , hört det så många gånger och likafullt är det ju sin egen motsats att säljaren inte skulle vilja sälja pga kundens klädsel utan att ha belägg för det -- låter som en skröna..
    Senast redigerat av ola den 2007-09-23 klockan 09:42.

  2. #42
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Jimmy,

    Även bilförsäljare är människor...
    ...utom när det är dags för mig att byta bil
    Skojar bara.

    En bra relation med den lokala BMW/MINI-återförsäljaren är A och O.
    Givetvis gäller det båda parter.

    Nu när du har en MINI, och dessutom är reggad här så kommer du snart att kunna veta allt om MINI. Kanske tom mer än du vill veta
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  3. #43
    MINI-galning
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Linus
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    102
    Hej Jimmy!
    Tycker det här låter lustigt. Den killen som inte lät mig provköra han har
    inte varit på Autopartner dom senaste tre gångerna jag varit där(då jag beställde min bil ) Jag handlande av Thomas och han var kanon på alla sätt
    att ha med att göra, sen när thomas var på semester och jag ringde in varannan vecka för att lägga till utrustning så fick jag hjälp av hans kollegor (möjligtvis du) och även de gick jätte smidigt.
    Sen det här med att dom hade bytt försäljare var något som jag fick höra av min brors kompis som på något sätt hade praktiserat i verkstaden( känner inte killen ,så så gott jag vet så kan han bara snackat dynga) men det lät som det kunde stämma då jag faktiskt inte sett den här försäljaren där sen dess.
    Summan av kardemumman är ju att jag kom tillbaka och blev bemöt på ett bra sätt som slutade med att jag köpte bilen, och det ändrade ju också min syn på Autopartner i Kristianstad. jag skulle ju aldrig köpa bilen av en firma som jag kände mig obekväm med. Nu har jag ju inte fått min bil än men än så länge så har jag bara goda saker att säga om min affär med Autopartner.

    off topic: Är det du som kör med en mini cooper s med dekaler(ser ut som företagets provbil)? Jag har sett den köras några gånger efter kl 18 och den bilen ser ut att gå rätt friskt
    Mini Cooper D vit med svart tak, levereras v.45

  4. #44
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Dooper Visa inlägg
    Hej Jimmy!
    Tycker det här låter lustigt. Den killen som inte lät mig provköra han har
    inte varit på Autopartner dom senaste tre gångerna jag varit där(då jag beställde min bil ) Jag handlande av Thomas och han var kanon på alla sätt
    att ha med att göra, sen när thomas var på semester och jag ringde in varannan vecka för att lägga till utrustning så fick jag hjälp av hans kollegor (möjligtvis du) och även de gick jätte smidigt.
    Sen det här med att dom hade bytt försäljare var något som jag fick höra av min brors kompis som på något sätt hade praktiserat i verkstaden( känner inte killen ,så så gott jag vet så kan han bara snackat dynga) men det lät som det kunde stämma då jag faktiskt inte sett den här försäljaren där sen dess.
    Summan av kardemumman är ju att jag kom tillbaka och blev bemöt på ett bra sätt som slutade med att jag köpte bilen, och det ändrade ju också min syn på Autopartner i Kristianstad. jag skulle ju aldrig köpa bilen av en firma som jag kände mig obekväm med. Nu har jag ju inte fått min bil än men än så länge så har jag bara goda saker att säga om min affär med Autopartner.

    off topic: Är det du som kör med en mini cooper s med dekaler(ser ut som företagets provbil)? Jag har sett den köras några gånger efter kl 18 och den bilen ser ut att gå rätt friskt

    Dooper:

    Ja, det är helkonstigt! Vi är samma styrka på företaget som vi varit sen hösten 2005...

    Jodå, det var jag som tog hand om, åtminstone en av dina förändringar!

    Vad det gäller "off topic" så är det säkert jag. Jag växlar mellan den och Cooper Diesel beroende på tillgång. Och jodå, körglädjen utnyttjas så fort tillfälle ges, oavsett diesel- eller bensinpållar!

  5. #45
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Jimmy,

    Även bilförsäljare är människor...
    ...utom när det är dags för mig att byta bil
    Skojar bara.

    En bra relation med den lokala BMW/MINI-återförsäljaren är A och O.
    Givetvis gäller det båda parter.

    Nu när du har en MINI, och dessutom är reggad här så kommer du snart att kunna veta allt om MINI. Kanske tom mer än du vill veta
    Hobbe:



    Visst är en bra relation klockren.

    Man tjuvläser ju både här, autopower och rejsa utan att vara speciellt aktiv så det fastnar skojigheter hela tiden!

  6. #46
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy.Palm Visa inlägg
    Christian:

    Fick du aldrig något affärsförslag från Thomas?

    Jag minns när du var inne och kikade på Mini de första gångerna då jag pratade med dig vid ett par av de tillfällena.

    Vet också att Thomas slet med ditt affärsförslag då du hade mycket på din önskelista, färgade tändkablar, bland annat.

    Det som förvånar är att detta aldrig hamnade hos dig och det som förvånar ännu mer är att du, som kund, inte hörde av dig efteråt om varför det aldrig kom något förslag?
    Med vetskap om hur fel det kan gå, både med "snigelpost" och E-mail så kan ju det vara en orsak till att du aldrig fick något förslag..
    Om jag är i kontakt med ett företag som lovar höra av sig, och detta inte gör det, brukar jag ta kontakt igen för att se vad som hänt innan jag låter "bilan falla" över dem..

    Vi arbetar med provisionsbaserad lön så vi är intresserade av att sälja bil till dig som kund!

    Näämen hej på dej Jimmy!
    Välkommen, alltid trevligt med BMW/MINI försäljare. Då har vi fler att fråga när det verkligen är något Vi inte kan.

    Här kommer några svar på dina frågor. Ska försöka så gott jag kan ialf.
    Först och främst så kan jag passa på att ursäkta mig för dåligt valda ord i föregående inlägg. Har tänkt en del på det, och det var helt enkelt så att det var en dålig dag..=dåliga inlägg.

    Men men..
    Here we go:
    Pratade ju först med dig om MINI men vet inte/kommer ej ihåg, varför jag sen blev hänvisad till Thomas..

    Nej, jag fick aldrig någon offert från Thomas. Kanske inte hans fel, han sa till mig när jag ringde honom att han inte fick tag på någon i Stockholm eftersom de hade semester, Så det var väl därför det tog tid. Jag har för mig att jag väntade 2 eller 3 veckor på svar från honom (jag hade ju ingen brådska ju) Men efter en del telefonsamtal till både honom och receptionen, för att fråga om offert så tog jag saken i egna händer.

    Jag ringde upp BMW i Stockholm, troligtvis huvudkontoret. De hänvisade mig till BMW/MINI i Solna. Där fick jag prata med en kille på en gång. Jens Fästh.
    Och på en gång hörde jag att han visste vad han pratade om.(han säljer Bara MINI om jag inte minns fel)
    Samma dag gav jag honom samma önskemål på bilen som jag gett till Thomas, och efter två timmar tror jag blev jag uppringd av Jens då han sa att han skickat mail till mig angående några frågor och prisidé.
    -Det gick snabbt tänkte jag.
    Och sen flöt det bara på.
    2-3 dagar senare så var bilen beställd.

    En sak som Jens gjorde bra, och som inte var irriterande var att han ringde upp mig flera gånger per dag, kanske 2-4 ggr för att fråga hur jag ville ha det.
    Färg, material, extra saker mm..

    Hoppas att det räckte som svar..

    Hur som helst. Trevligt att du kom med frågor.
    //Ch
    Senast redigerat av Christian den 2007-09-23 klockan 21:05. Anledning: stavfel.....
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  7. #47
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy.Palm Visa inlägg
    Christian:

    Jag är inte anställd för att enbart sälja BMW. Det är ingen av oss...

    Däremot råkar jag ha mitt kontor mitt ibland de nya BMW-bilarna.
    Vad det gäller mitt kunnande om Mini så vet jag inte hur du bedömer det men det finns garanterat många här på detta forumet som har större kunskaper om hur man meckar med sin Mini till exempel..
    Kan väl säga som så, att det är jag som åker Mini som tjänstebil hos oss... Cooper D och ibland S.. ..och jag helsåld på bilarna!

    Vem av oss talade om för dig att R56:an är alldeles för dyr för dig?
    Jag, Thomas eller Kim? Jag tar i så fall gärna ett snack med vederbörande.
    Denna av oss, lär ju komma ihåg en sådan utskällning i så fall.

    Din pärla har jag stått och kikat på vid något tillfälle, fin!
    Ok, synd att jag fick den uppfattningen då annars hade jag nog köpt den av dig.
    Du har en sjysst utsikt från ditt fönster...
    Och nej, ditt kunnande kan jag inte bedömma. Det var fel av mig att skriva så.
    Men ibland hos några BMW/MINI återförsäljare så känns det som om BMW/MINI försäljare vill sälja BMW först och främst.. (kanske pga högre provision? )
    Jag har dock bara varit inne hos Förenade bil i Malmö, Theanders Bil i Lund, BMW i Karlskrona, BMW i Göteborg , JK Paulssons Bil i Helsingborg eller något sånt...
    Och på det sättet uppfattas första intrycket negativt ifall man vill ha en MINI, (försäljaren låter kanske okunnig..??)

    Härligt att du kör Cooper iallafall!! Det var trevligt att höra!!
    Då kanske du har tid ev att åka med oss någon gång ifall tid finnes. Läs i "Evenemang"tråden.

    Om R56an: Vet inte vem det var, det var inte du såklart och inte Thomas, Kim känner jag inte. Utskällning var ett starkt ord som jag använde, det var väl mer som en uppmaning att så kan man inte säga till ev kund.. Man kan ju inte veta om den är för dyr för någon? Jag hade ju redan en. ps..ni har mycket luft och dålig akustik i bilhallen ,+där var ingen mer än jag där inne just då..som kund alltså..

    Sen en sak; Tack: Autopartner för att jag fick provköra nya R56 på er "MINI"dag.

    Det var trevligt utan att jag behövde köpa den.

    Hoppas att man kan göra samma sak när nya Clubman kommer till stan... ?

    (Tack!, men min pärla har blivit ännu snyggare nu.. läs min signatur under texten så kan du se vad som är tillagt på den nu.)

    //Ch
    Senast redigerat av Christian den 2007-09-27 klockan 22:17.
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  8. #48
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy.Palm Visa inlägg
    Christian:

    Jag kan inte annat än förvånas över din uppfattning om oss som säljare.

    Jag säljer, gladeligen, bil och har gjort till de som är under 23, varför skulle jag/vi inte göra det?? Eller har jag fattat saken fel?

    Hur menar du med "Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar."?
    Det ligger väl lite i sakens natur att man har en kommunikation säljare/köpare?

    PS. Jag har fortfarande ditt telefonnummer sparat, som du gav mig angående att du gärna visar upp din bil ifall jag/vi har en kund som är nyfiken på en JCW-bil.. Det är väl dock lite tunt med den typen av kund nu eftersom det är R56:an som gäller men jag hör av mig ifall det skulle bli aktuellt! DS

    hehe,. det jag lite syftade på är att:
    Är man 18-23, så är det kanske så att man har tagit körkort nyss...?
    Så då vill man in och köpa sig en fin bil..Kanske en tuff M3..?
    Man är oerfaren,,ny på området; säljare/köpare alltså tittar man på/i bilarna som ett litet barn..

    Frasen- "Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar." sa en kompis till mig när vi åkte upp till Solna för att hämta min bil.

    Han syftade då på att; en säljare säljer säkert en bil till dig. Men Du som köpare måste sen fråga om saker etc extra utrustning mm..

    Man måste ha en dialog köpare/säljare, tycker jag.

    Just det,,JCW..0706390332 ifall någon vill,, eh...titta..?

    //Ch
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  9. #49
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy.Palm Visa inlägg
    Hobbe:


    Tack.

    Visst är det så och jag vet också att det finns säljare inom alla kategorier som beter så att man häpnar, precis som alla andra branscher.

    Dessutom KAN en säljare, gud förbjude, ibland vara ur spår, precis som alla andra eller kanske tappat tålamodet efter att ha varit i kontakt med ett flertal kunder i närtid som inte uppfört sig enligt "regelboken" i vett och etikett ...detta händer, kan jag tyvärr upplysa om...

    Nåväl, det är riktigt bra att detta diskuteras tycker jag!

    Tycker också detta är bra, att det kan diskuteras på en bra nivå..
    Alla kan vi göra fel, köpare och säljare. Allt kan missuppfattas, man kan ta fel på personer, blanda ihop äpplen med päron helt enkelt..
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  10. #50
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy.Palm Visa inlägg
    Christian:


    Jag tror att -----, som han egentligen heter, skulle uppskatta att få reda på, direkt utav dig, vad som gör att du tycker han är otrevlig.

    Detta är ju ett bra sätt att förändra attityderna mellan er som kunder och vi som försöker sälja bilar till er! Betydligt lättare att gå direkt till källan och reda ut det hela än att ta det på ett forum som jag vet att han inte läser...

    Jag förundras än en gång över det du skriver angående kommentaren "-jasså? Vad gör ni då här??!".
    Var detta verkligen vad som sades??
    Ursäkta om mina frågor är dryga men jag får inte ihop det då jag inte kan förstå varför det skulle finnas anledning att kommentera det på det viset...

    Jag håller dock med om att det inte är en kommentar som hör hemma i en bilhall...

    Ärligt, så kommer jag inte ens ihåg något otrevligt om Thomas, inte idag iallafall. Kan hända att det var något jag kände för ett års sedan..? men det tror jag inte.

    "-jasså? Vad gör ni då här??!", det kommentaren kom när jag skulle hämta ut min bil efter ett garanti ärende på verkstaden, ca 17.45..
    (kan också vara så att vi tog det på fel sätt...)

    "En bra relation med den lokala BMW/MINI-återförsäljaren är A och O.
    Givetvis gäller det båda parter." Som Hobbe sa.
    Instämmer.

    Men,,,,,,,,,,,, Jag vet inte du Jimmy om jag vågar lämna min bil på verkstan hos er igen..
    Vad säger du? är det säkert?

    Jag skulle byta A-stolparna på bilen eftersom det hade blivit sprickor i dem. (fråga mig inte varför det fanns sprickor, det vet i katten..)

    Jag lämnade in bilen, fick ingen lånebil- men det visste jag i förväg. (det skulle ju bara ta en dag..)

    Dagen efter så ringde verkstan och sa att den var klar. Bra tänkte jag!
    Tid för oljeservice också sa han, bara 150 mil kvar..
    Det tar vi efter jag har varit i Jönköping, sa jag tillbaka.
    Vad kostar en service då??
    1900:- sa han.

    Åkte in med en jobbarkompis..17.45...

    Dagen efter så kikade jag i serviceboken...skulle leta efter: vad som görs vid service.

    Då såg jag att jag hade en stämpel på motoroljeservice sidan!!

    Ringde verkstan den dagen och kollade med dem.. Och jodå, de hade gjort service.
    Fel enligt dem. De hade redan gjort den när han frågade mig om jag ville göra den. Utan hans vetskap.

    men men.. Du ska få en bra rabatt sa han.

    07-07-25 gjordes garantiarbetet.. Gratis såklart.
    07-08-24 fick jag räkningen på 1702:-

    ja, jag vet. DET är också rabatt......
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •