Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 53 av 53
  1. #41
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Dags för nya sommardäck (kom gärna med förslag på vad jag ska ha!) och sen på med dom ASAP!! Bort med det tråkiga, in med det roliga.

    Grattis till alla er som köpt MINI i vinter och fått den levererad med vinterdäck och som nu byter till sommarpuckar! Nu blir det som en ny bil ni får ratta!
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  2. #42
    MINI-entusiast Charless avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Förnamn
    Calle
    Ort
    Frösön
    Län
    Jämtland
    Inlägg
    31

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av R.E Visa inlägg
    Dags för nya sommardäck (kom gärna med förslag på vad jag ska ha!) och sen på med dom ASAP!! Bort med det tråkiga, in med det roliga.

    Grattis till alla er som köpt MINI i vinter och fått den levererad med vinterdäck och som nu byter till sommarpuckar! Nu blir det som en ny bil ni får ratta!
    Vill bara skänka lite extra glädje till er söder om Dalarna!
    Här på Frösön är det just nu ca 80 cm snödjup varav ca 15 cm nysnö inatt, samt -11 grader. Jag vill ha bort snön och testa gathörnen med sommardäck.....men här i Östersund kan man bli skinnflådd om man knystar att det önskas barmark, värme och sol, suck!

  3. #43
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Nej men HALLÅ alla!
    Eftersom det verkar finnas missuppfattningar om reglerna för däck så tål det att upprepas:
    Ni får köra på vinterdäck ända till sista april. Och så är det alltså tillåtet att köra med sommardäck efter 31 mars oavsett väglag.
    /Hans-G
    ordningsman i skolan (åtminstone ett år)

    PS. Här är myndigheternas formulering av däckreglerna:
    http://www.transportstyrelsen.se/sv/...ck/Vinterdack/
    Senast redigerat av Hans-G den 2009-03-23 klockan 21:52.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  4. #44
    MINI-galning Mr_Varres avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Vargkungen
    Ort
    Norrköping
    Län
    Norrköping
    Inlägg
    254
    jasså trodde det va vinterväglag alltså om det e snö efter 1/4 så gäller vinter däcken eller?

  5. #45
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Varre Visa inlägg
    jasså trodde det va vinterväglag alltså om det e snö efter 1/4 så gäller vinter däcken eller?
    Inget tvång på vinterdäck efter 1 april - det är glasklart

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. #46
    MINI-galning Mr_Varres avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Vargkungen
    Ort
    Norrköping
    Län
    Norrköping
    Inlägg
    254
    ok. du vet säkert....

  7. #47
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Varre Visa inlägg
    ok. du vet säkert....
    Jag kan nog påstå det - efter 25 års vana att ställa av bilen vintertid vet jag när jag bör ha ställt av för vintern, respektive när jag kan börja köra med mina sommarsulor.

    Och för säkerhets skull la ja in en länk till Myndighetens text om detta i inlägg # 43 här ovan...

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  8. #48
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Citat Ursprungligen postat av Charles Visa inlägg
    Vill bara skänka lite extra glädje till er söder om Dalarna!
    Här på Frösön är det just nu ca 80 cm snödjup varav ca 15 cm nysnö inatt, samt -11 grader. Jag vill ha bort snön och testa gathörnen med sommardäck.....men här i Östersund kan man bli skinnflådd om man knystar att det önskas barmark, värme och sol, suck!
    Stackare! Här har både blåsippor och tussilagon slagit ut och fåglarna sjunger så fint! Fast som alltid när man börjar diskutera sommardäck så blir det bakslag och nu snöar det!!!!!
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  9. #49
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Snö & minusgrader här också idag den 24/3-09...
    Väntar på nya stålomspunna bromsslangar, bromsolja & tuffare belägg, byter till sommardäcken i samband när jag renoverar & byter ovan detaljer samt nya bromsok fram...
    /Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  10. #50
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Kan snön ta och bara försvinna. sommarpuckarna vill ju på och motioneras.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  11. #51
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    Jag trycker dit sommardäcken i helgen om jag har tid..längtar!!! Sådan skillnad!

    Även om det säkert blir någon dag vinterväglag i april så får det väl vara..det är ju trots allt lagligt då

  12. #52
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Hur ser det ut med snö i Linköpingstrakten? Nån som bor nära?
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  13. #53
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av ace666 Visa inlägg
    Hur ser det ut med snö i Linköpingstrakten? Nån som bor nära?
    Ingen snö men kallt (-9 imorse)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Dags för Måndagsträff i GBG!
    Av ersk i forum Evenemang
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 22:50
  2. Nu e det dags fredrik !!
    Av Ashra i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 13:48
  3. Nu har det blivit dags för att gå i ide
    Av Martin i forum Off-topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 10:27
  4. Dags för en ny tuta? :)
    Av Johan W i forum Off-topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 22:26
  5. Dags för Hobbe att sälja Z4:an :D?
    Av Johan W i forum Off-topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 14:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •