Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 160
  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Fick en liten ide...beroende på hur många dagar vi kan få (om vi får fler) så tycker jag man bestämer x-antal clubbar, x-antal deltagare per clubb å så får clubbarna själva välja ut sina deltagare. Sen beroende på hur många dagar vi får så kan man utöka antalet deltagare för varje clubb... lättare att lägg in ett par stycken i efterhand en att säga ja först och sen nej...

    Skriv vad ni tycker,,har för tankar och önske mål....
    E inne på samma spår.

  2. #42
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    ´Låter som en bra idé martin
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  3. #43
    MINI-galning monkss avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Marc
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    218
    fråga.

    får man hänga med och kolla i år igen isf?

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av monks
    fråga.

    får man hänga med och kolla i år igen isf?
    nog inga problem

  5. #45
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    Blir det på flygf. i emmabdoa, som när det var SS ???
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  6. #46

  7. #47
    MNS
    Guest
    Har pratat med chef redaktören åter igen och läget är följande: Flygrakan ska asfalteras om någon gång på sen vår eller tidig sommar och BS vet inte i dag när komunen har tänkt att asfaltera om och när det väl sker så ska asfalten härda i ca:3-4 veckor.
    Han är fortfarande väldigt intreserad och om det blir så värkar det bli SS, 201m och någon knixig konbana som vi själva får planera docj så är det prat om en dag å då begränsat antal clubbar/bilar.
    Följande är preliminärt anmälda: Coopersweden, cliosport, honda c, Peugeot sc och eventuelt wv gti c.

  8. #48
    Hmm både bu och bä att dom ska asfaltera om, då kan man inte jämföra med tidigare tider längre. I och med att greppet säkerligen kommer bli annorlunda... Men det låter som en riktigt kul grej

  9. #49
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Hmm både bu och bä att dom ska asfaltera om, då kan man inte jämföra med tidigare tider längre. I och med att greppet säkerligen kommer bli annorlunda... Men det låter som en riktigt kul grej
    Med tanke på att många har fått köra i mer eller mindre blött under lag, 10 gradig höst dag ,25 gradig solig dag och några har fått perfekta förhållanden med 20 grader och moln så ska man inte stirra sig blind på dagens tider.
    Det blir lika för alla med ny asfalt i år

  10. #50
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Småland
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Hmm både bu och bä att dom ska asfaltera om, då kan man inte jämföra med tidigare tider längre. I och med att greppet säkerligen kommer bli annorlunda... Men det låter som en riktigt kul grej
    Med tanke på att många har fått köra i mer eller mindre blött under lag, 10 gradig höst dag ,25 gradig solig dag och några har fått perfekta förhållanden med 20 grader och moln så ska man inte stirra sig blind på dagens tider.
    Det blir lika för alla med ny asfalt i år
    Vädret blir ju inte bättre bara för att de lägger ny asfalt
    /Johan

    Ex Minis:
    Mini Cooper S-03
    Mini Cooper-02

  11. #51
    Man slipper kanske genomslaget i sista konpartiet innan vändningen nu iaf Dunkade på där rejält sist man körde

  12. #52
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Följande är preliminärt anmälda: Coopersweden, cliosport, honda c, Peugeot sc och eventuelt wv gti c.
    Ehhh... vadå eventuellt GTI klubben.... rädda för lite konkurrans?

    Som snabbaste VW GTI i SS så har jag i allafall börjat och förbereda mig genom att ha inhandlat Coilovers, Brembo 4-kolvs ok, justerbara topplagringar, lite fler HK, nya krängningshämmare, 17" R-däck, mm mm....

    Jag misstänker att det gäller och åka 1.30 eller lägre för att hänga med....
    eller vad tror ni?
    driver - Thomas Thuresson
    car - Golf GTI mkIV by AceCompetition

  13. #53
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Följande är preliminärt anmälda: Coopersweden, cliosport, honda c, Peugeot sc och eventuelt wv gti c.
    Ehhh... vadå eventuellt GTI klubben.... rädda för lite konkurrans?

    Som snabbaste VW GTI i SS så har jag i allafall börjat och förbereda mig genom att ha inhandlat Coilovers, Brembo 4-kolvs ok, justerbara topplagringar, lite fler HK, nya krängningshämmare, 17" R-däck, mm mm....

    Jag misstänker att det gäller och åka 1.30 eller lägre för att hänga med....
    eller vad tror ni?
    Ja har inte varit i kontakt med någon ansvarig för wv (vad jag kan minnas) så skrev jag preliminärt.

    Låter som du kommer att kunna förbättra din SS tid hyfsat :-D
    Allt över 1.30 räknas inte

  14. #54
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Stockholm/Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    11
    Jag snackade med Johan Eriksson(?) på Bilsport den första februari, fanns det inte några direkta planer för en "H-H-Duell". De tyckte emellertid att konceptet var intressant. Kul om de har tagit sig i kragen för att verkligen göra något av det...
    Vad gäller CRS (Renaultklubben), det finns nog några Clio och R5'or som skulle vilja vara med. Skulle vara kul om man kunde få dit någon av de ClioSportV6 som finns i Sverige.

    Tider...
    Under 1.35 är snabbt för en "vanlig" småbil.
    1.33 är högst respektabelt
    1.30 är ruskigt fort...

    För min egen del är det mest intressant ha roligt och försöka få till det bättre än vid förra försöket. Supertider enligt ovan är imho utom räckhåll för en vanlig dödlig med en standardbil... Men övning ger ju färdighet. :-D

  15. #55
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Lars Falk
    Jag snackade med Johan Eriksson(?) på Bilsport den första februari, fanns det inte några direkta planer för en "H-H-Duell". De tyckte emellertid att konceptet var intressant. Kul om de har tagit sig i kragen för att verkligen göra något av det...
    Det hänger nog i hop med att jag inte ringde dom förens i veckan, pratade då med chef redaktören, som samlade in anmläningar till i slutet av denna månad och sedan väljer ut dom clubbar/körningar.
    Eftersom hela flygrakan ska asfalteras om så kan dom inte planera något innan komunen har sagt sitt men Fredrik sjöqvist är som sagt intreserad och värkar sugen men det återstår och se hur det blir...det kan ju även bli ett nej om det bli för lite tid... men vi får väll hjälpas åt att ringa å tjata

  16. #56
    Skrev ju några blänkare på några klubbforum förut. Hur funkar anmälningarna, anmäler varje klubb försig? Vet dom om det?

  17. #57
    MNS
    Guest
    Det är coopersweden som står som anmälare tror jag... inte säker men dom hör av sig till mig.
    Varje evenemangs eller liknande ansvarig för dom nämda clubbarna kan ju kontakta mig men hur var det tänkt med renault... ?clubben lr cliosport villken av dom skulle med?

  18. #58
    Hondaklubben och Pugge-klubben har jag postat i förut iaf..
    Hur många platser har varje klubb? Lättast är ju att varje klubb för fylla sina platser och sen anmäla till dig t.ex.?

  19. #59
    MNS
    Guest
    Då återstår det Wv gti (som skulle höra av sig till mig) och renault clubben eller cliosport där den sit nämde skulle ha hört av sig till mig vid jul Med det mest intresant är väll clio rs och någon av v6rna

    Antalet plattser får vi nog begränsa till 4 per clubb. Det kan bli så att det blir typ 2 bilar från varje clubb som ställer upp i tex SS och sen till 201 meter blir det 2 till osv.... som i TPC vs Saab...vad dom nu hette mer?

    Ang cooperswedens bilar så hoppas jag på åtminstone en MC , folk förknippar Minin med MCS så det vore kul å visa vad en 115hks mc kan prestera.

    Johan... kan du göra ett mail utskick till alla och kolla hur många som vill köra...

  20. #60
    Tänkte dra igång en tråd iaf där man får skriva sitt intresse och så får vi se vilka som vi plockar ut. Behövs kanske inte mailutskick, tycker man kan vara någorlunda aktiv på sidan också för en plats eller?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •