Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41
  1. #21
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Börjar få resfeber

    En kompis har hämtat ut våra prylar på Hötorget, så till helgen blir det besök i Kungliga Hufvudstaden

    Vi har ännu inte tagit del av handlingarna, men är det något särskilt vi behöver tanka på för att inte irra bort oss totalt på söndag förmiddag?

    Vi ses!

    Agneta & Mats
    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  2. #22
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Kul att ni kommer! Vi kan ju mötas upp innan någonstans och åka in gemensamt? Vad tycker ni andra om det?

  3. #23
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Pierre M Visa inlägg
    Kul att ni kommer! Vi kan ju mötas upp innan någonstans och åka in gemensamt? Vad tycker ni andra om det?
    Det låter som ett bra förslag tycker jag. Jag ska bara möta upp Hans-G på Djurgårdsbrunn kl 10:30 och fästa skylten på bilen. Vi kanske kan mötas där eller i närheten för gemensam färd?
    Senast redigerat av Nina den 2013-05-23 klockan 09:17. Anledning: Rätt adress
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  4. #24
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Hej Mats, Pierre och Nina!

    Det blir såvitt jag förstår vi fyra som representerar klubben på söndag. Jag vill inte styra er andra, men för min del är det av nöden att jag får sova lite sen jag kommit hem från jobbet vid halvsextiden på söndagsmorgonen, så därför har jag bestämt att träffa Nina vid Djurgårdsbrunn halv elva. Passar det er andra kan vi sammanstråla där.

    Ett par andra saker i samband med Gärdesloppet: Det blir en lång dag, så jag tror att det är bra att ta med sig lite att äta och dricka, om man inte vill handla dyrt på plats förstås. Beroende på väder kan ju picnicfilt - eller regnställ - vara användbart.

    Jag planerar att skriva ut en A4 med fakta om bilen, ett papper som jag layoutar lite snyggt med NMCS-logga. plastar in och därmed gör lite representativt. Om ni vill gör jag gärna ett motsvarande blad åt er. Ikväll, när jag kommit hem från ett kort kvällspass gör jag ut mitt blad och lägger ut det här som förlaga. Givetvis kan ni själva bestämma vad och hur mycket information som ska vara med. Är detta intressant för er, så kolla mitt exempel och skicka era uppgifter till mig senast fredag kväll, så fixar jag på lördag.

    Vi ses och hörs på söndag - det här tror jag blir kul!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  5. Gilla Luc!fear gillade detta inlägg
  6. #25
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Synd att man skulle jobb beordrad övertid...
    Annars hade jag & Anna dykt upp (planerat för att delta)
    Hoppas ni får riktigt fin väder & vi får många nya trevliga medlemmar på grund av ert deltagande.
    Lycka till & ha det bra allihopa...
    Kram från Småland!
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  7. Gilla Hans-G, Pierre M gillade detta inlägg
  8. #26
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    MINI faktablad.pdf
    Här kan ni se faktabladet jag gjort ut för min Roadster. Vill du ha ett sådant blad som beskriver din bil inför uppställningen vid Gärdesloppet, utskrivet på färglaser och laminerat (inplastat)? Skicka mig de data du vill presentera, så fixar jag till söndag.

    Och skulle någon annan tycka att det vore bra att ha ett eget inplastat faktablad att fästa innanför en sidoruta vid något evenemang som du deltar i, inga problem! Jag fixar och lämnar över vid tillfälle, eller skickar med posten - portokostnaden får du stå för, jag står för resten...
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-05-24 klockan 01:11.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  9. #27
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Kanon, Hans-G! Vi är på ... och jag PM:ar dig gärna uppgifter på vår bil efter lunchtid idag om du är bussig och gör en liten skylt till vår MINI också

    Vi ser fram emot miniMINIträffen!
    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  10. #28
    MINI-galning Flameboys avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Ante
    Ort
    Knivsöder
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    450
    Jag kommer förbi, dock utan bil då jag numera kör härskarvagn. Glada tillrop och dregel utlovas dock.
    "Drive it like you stole it."
    "If you´re in control, you´re driving too slow"
    Mini Cooper R50 2002 ChiliRed/Black med Challenge stripes

  11. #29
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Bra jobbat Hans.
    Vilket program använder du?
    Kan du maila oroginalet så kan man ju använda det som "mall" & skapa ett eget.
    Skulla vilja göra 2 likadana till våra bilar.
    Vi har ju träffar här varje onsdagar under juni,juli & stor del av augusti.
    http://www.ofe.se/
    Kan ju vara ett format vi använder överlag...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  12. #30
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Hans-G,

    Har du något emot om jag skapar en egen efter din mall?
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  13. #31
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Blir ju bra det där! sån vill jag också ha skickar dig ett mail lite senare om önskad text.

  14. #32
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Faktabladet

    Nina och Dan,
    Måste få en vanlig e-postadress från er för att kunna skicka den rtf-fil som ni kan öppna i Word eller Open Office Writer så att ni kan göra den bearbetning ni önskar. I forumet går det inte att lägga in något format av fil från ordbehandlingsprogram.
    Hälsningar
    Hans-G

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  15. #33
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Nina och Dan,
    Måste få en vanlig e-postadress från er för att kunna skicka den rtf-fil som ni kan öppna i Word eller Open Office Writer så att ni kan göra den bearbetning ni önskar. I forumet går det inte att lägga in något format av fil från ordbehandlingsprogram.
    Hälsningar
    Hans-G
    Förlåt mig så mycket Hans-G men jag har redan gjort en efter din mall. Tyvärr ville jag ha med så mycket information, satt hela tiden ”Men det där vill jag ha med” och ”och det där måste med” och på den vägen är det så det blidde två ark…
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  16. #34
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Förlåt mig så mycket Hans-G men jag har redan gjort en efter din mall. Tyvärr ville jag ha med så mycket information, satt hela tiden ”Men det där vill jag ha med” och ”och det där måste med” och på den vägen är det så det blidde två ark…
    Du är fri att göra hur du vill. Jag var på väg åt samma håll när det gällde omfattningen av mitt faktablad, men efter att ha funderat över hur mycket folk egentligen orkar läsa och hur mycket som går fram blev det väldigt basic. Vi är ju där vid våra bilar, så förhoppningsvis får vi berätta mer.

    I blomsteraffären på Hötorget började dom bli oroliga för att de två kuvert de hade kvar inte skulle hämtas ut. Men vid tretiden idag hämtades i alla fall ditt.

    Ses vid Djurgårdsbrunn vid halv elva på söndag!
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-05-24 klockan 17:55.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  17. #35
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Du är fri att göra hur du vill. Jag var på väg åt samma håll när det gällde omfattningen av mitt faktablad, men efter att ha funderat över hur mycket folk egentligen orkar läsa och hur mycket som går fram blev det väldigt basic. Vi är ju där vid våra bilar, så förhoppningsvis får vi berätta mer.

    I blomsteraffären på Hötorget började dom bli oroliga för att de två kuvert de hade kvar inte skulle hämtas ut. Men vid tretiden idag hämtades i alla fall ditt.

    Ses vid Djurgårdsbrunn vid halv elva på söndag!
    Stort tack Hans-G, det uppskattas varmt för att du hämtade mitt kuvert.

    Jo, det ena bladet är väldigt basic och vill man läsa mer så finns en till så man får själv välja, alt lägger jag bara fram basic bladet. Ser ut ungefär som din fast med lite andra siffror, kan ju inte skylta med 184 hk.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  18. #36
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Pierre M Visa inlägg
    Blir ju bra det där! sån vill jag också ha skickar dig ett mail lite senare om önskad text.
    Last call..

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  19. #37
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Ha en grym dag i solen!
    Hade varit kul å vara med men det var osäkert hur dagen skulle se ut tyvärr...
    Glöm inte solkräm å fota gärna!

  20. #38
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Deeman Visa inlägg
    Ha en grym dag i solen!
    ...fota gärna!
    Jag hoppas någon fick med sig kameran.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  21. #39
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Solkräm behövdes inte kan jag meddela däremot paraply va bra att ha.

  22. Gilla Nina, Mats W gillade detta inlägg
  23. #40
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Blev mindre förvirring när vi kom men det rätade upp sig, synd att det kom regn som jag putsade upp bilen i går. Ny (bättre?) smuts på bilen nu hi hi.

    Bifogad fil 10871Bifogad fil 10870
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  24. Gilla Pierre M, Mats W gillade detta inlägg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 5 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 5 gäster)

Liknande ämnen

  1. MINI-spotting 2013
    Av MrPlow i forum Allmänt
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2013-12-30, 20:21
  2. MINI Countryman Coupé 2013 - Bekräftat !
    Av Luc!fear i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 09:35
  3. 5-dörrars MINI kommer 2013
    Av Luc!fear i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 11:20
  4. MINI bygger JCW Countryman 2013
    Av jronnblom i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 17:55
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •