Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40
  1. #21
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Garantiåtgärd kanske
    Vet inte hur det är med Noel men på min har just den garantin gått ut för länge sen
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  2. #22
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Jepp. Åtgärdades inte i tid...
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  3. #23
    MINI-entusiast Arnels avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Arnel
    Ort
    eksjö
    Län
    jönköping
    Inlägg
    76
    Tjena janne. maila mej på arnelcrnojevic@gmail.com så når du fram! Alltså jag bytte bort den pga att jag ville ha lite mer plats. Hade precis skaffat mej hund och jag o min sambo tyckte att de va dags för något större! Att det knarrar lite i plasten här o där det bara är så på mini! Tyvärr annars så är den väldigt lugnt körd jag tror inte att du ska ha några problem som är orsakade av mej!! Och jag bytte inte bort den pga massa fel eller något sådant utan det va bara dags för att skaffa nåt nytt! Men det kommer bli en mini någon mer gång i mitt liv

  4. #24
    MINI-entusiast Arnels avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Arnel
    Ort
    eksjö
    Län
    jönköping
    Inlägg
    76
    Nu läste jag igenom allt du skrev igen! Och jag vet inte jag tyckte inte att den knakade så överdrivet mycket som du förklarar! Visst min nya bmw låter inte ett skit någonstans men sen är det en bmw också! Mini är bara så att det är lite mer av allt! Glöm att det låter lite här och där utan fokusera på körglädjen istället! Och jämför inte audi a1 men en mini för det går inte! Mini kommer alltid va mini och audi a1 en dålig kopia av mini

  5. #25
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    35
    Halloj'

    Kul att få kontakt! Jo...du har rätt i att det är för körglädjen man har en Mini och det är ju klart en av dom roligaste bilar man kan köra! Det har väl lite med förväntan att göra också kanske, jag har haft några Bumsar o hade kanske en förväntan om att BMW skulle haft någon liten inverkan på kvalitetskänslan...
    Lösningen är väl att bortse från att låter, jag tror att dom flesta av dom som menar att deras bilar är tysta kanske inte hör till dom som hänger upp sig lika mycket på sånt som jag gör

    Men, överlag så angrar jag inte köpet, det är en fin bil och fantastiskt kul vilket gör att man kan överse med mycket!

  6. #26
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    MINI byggs i England.
    Byggkvalitén kommer aldrig att nå BMW-standard förrän fabriken i Oxford stängs ned, och produktionen flyttas till Tyskland
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  7. #27
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Innan anglofiler får krupp:
    BMW-bilar byggda i USA håller också "Oxfordstandard".
    Jag har haft en.

    Fast amerikaner är väl iof också ättlingar till folket i Oxford....
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  8. #28
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Om man tittar historisk så skulle man väl varken köpa Engelskt eller Tyskt
    utan snarare en sådan här
    250px-Troll_1956[1].jpg
    Mycket mer sympatiskt folk där den kommer ifrån
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  9. #29
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Jag har inte haft några problem med min inredning. Inget direkt knarrande eller skramlande.
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  10. #30
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    35
    Mmm jag tror egentligen inte man kan skylla så mycket på oxford. Generellt är det nog svårt att bygga en tyst inredning om mycket består av "Toys r us" plast. Så här får man nog skylla på tyskarna. Design före funktion osv (Inredningen alltså, utsidan är ju briljant) I en Audi A6 låter det sällan om någonting men så finns det inte så mycket hårdplast heller. Att få mätarhusen att inte ge ifrån sig ljud vid vissa varvtal skulle jag tippa på är omöjligt. Det handlar nog mer om ifall men hör dom eller inte....alternativt att man plockar isär allt och sedan limmar ihop det

  11. #31
    MINI-galning Flameboys avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Ante
    Ort
    Knivsöder
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    450
    Jag löste mitt problem med knarr med öppet luftfilter och JCW original från kat...
    "Drive it like you stole it."
    "If you´re in control, you´re driving too slow"
    Mini Cooper R50 2002 ChiliRed/Black med Challenge stripes

  12. #32
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    35
    Låter som en utmärkt idé!

  13. #33
    MINI-galning yonasus avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    242
    Min knarrade ett tag förra sommaren vid vissa temperaturer utanför och innanför. Sen försvann det och det har väl hänt att det vibrerat nånstans efter det men den skärper till sig efter nån minut.

    Att skruva isär och ihop igen är nog ingen dum ide, lägg emellan lite gummi kanske för att stabilisera och skilja hårdplasten åt?

    Lite knarr är ett billigt problem, man brukar få betala lite mer i form av konstigheter för att åtnjuta minis

  14. #34
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2011
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    51
    Hej.


    Funderar på att byta min nuvarande bil mot en Mini. Hur upplever ni att den nya inredningen, som kom i och med Countryman tror jag, står sig kvalitetsmässigt? Är det samma knarr och knirr där?

    Jag tror inte att hårdplast har så mycket med saken att göra. Har nämligen en Subaru idag med hårdplast som inte knarrar någonting vilket däremot min BMW gjorde. Tror att det handlar mer om hur man skruvar ihop prylarna. Trycker man på inredningen i Subarun så rör den sig inte ett dugg = inget skrammel.

    Ska man köpa D eller SD förresten? Hur stor skillnad är det egentligen..?

  15. #35
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    35
    Menar du inredningen i coopern så är det samma i min 08 som i dagens. Dock är väl Countryman annorlunda så den vet jag inget om.
    Inredningen i min låter ju som sagt och jag menar att det är en konstruktionsfråga. Visst kan man tillverka saker i hård plast som inte vibrera men på det vis saker är konstruerat så går den nog inte att "skruva ihop" så olika. Glaset i mätarna sitter ju med ring av hårdplast runtom och varken ringen eller glasen ser ut att gå att montera bättre utan det är nog lite för stor toleranser. Countryman kanske är bättre, det skiljer garanterat mellan exemplar av Coopern också även om jag tror att alla är mer eller mindre risiga. (iaf med premium mått mätt...)

  16. #36
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2011
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    51
    Ja jag vet inte med Coopern. Men i Clubman så är det samma inredning som i Countryman. Man har t.ex bytt ut den där ljusgrå plasten i mittkonsolen mot en lite mer gedigen svart. Provkörde en Countryman idag och provade faktiskt att knacka på glaset till mätarna. På det här exemplaret så satt glaset fast i alla fall. Kanske något som är hyfsat lätt att fixa på din bil? Kändes faktiskt ganska gedigen måste jag säga. Även om den inte når upp till BMW-klass så tyckte jag nog att den var lika bra som en A1. (Den A1 jag provkörde senast så skramlade den där uppfällbara skärmen något fruktansvärt).


    //S//

  17. #37
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    apr 2011
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Ljungby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    30
    Har en Clubman -08. Skramlar inte det minsta...

  18. #38
    MINI-entusiast JWOs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Göteborg, Sweden
    Län
    Västra Götalands Län
    Inlägg
    49
    Allt är relativt om en bil skramlar eller ej, klart beroende på hur chassit är satt osv.
    Har man då kört Audi och Bmw av nyare modeller så tycker man nog en Mini knarrar oavsett modell/chassi då de tyska bilarna känns lite mer gedigna ihopskruvade, trots detta så tycker jag min Mini är bland de roligaste jag någonsin haft - då har jag kört bilar som kostar 3x så mycket som en Mini bl.a.
    / JW



    MINI John Cooper Works R56 -09

  19. #39
    MINI-galning Emely&Roberts avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    645
    Vi hade en del knarr och gnissel på vår -09 i början. Vi åkte till Bavaria tre-fyra gånger och det blev bättre för varje gång. Jag tror de tog isär inredningen och lade till "tygpackningar" mellan olika delar och det tystade det absolut mesta. Helt tyst blev det nog inte men i det närmaste.

    Vad jag förstått så är det dörrsidor, ventilationsöppningar och hastighetsmätaren som är de stora bovarna.
    #090

  20. #40
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    35
    Japp låter rimligt!

    Om bilen var ny skulle jag tveklöst hänga på verkstaden, då hade dom fått skruva
    Nu är den ju beggad o jag tror knappast att det går som goodwill...

    Jag måste också instämma med många inlägg ovan att trots vissa flagranta brister är det en skitkul bil. Jag har också kört en del fräna bilar och Minin är klart bland det roligaste man kan ha.

    Jag tror att det jag retar mig på är att det hade gått så lätt att göra en rejäl, enkel (inte som idag överdesignad) inredning som ändå varit fräck. Det hade räckt med släta ytor, en rejäl varvräknare med riktig digital hastighet (tänk motorcykel) och inte så mycket finesser.

    Det har jag MYCKET hellre haft än den överdesignade (lätt fjantiga) och underkonstruerade inredning som nu sitter i. DET hade passat bilens i övrigt ganska kompromisslösa karaktär.

    Less is..ja Ni vet....

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. R50/53 eller R55/56
    Av ola i forum Teknik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 09:54
  2. Måste-ha eller bra-att-ha ?
    Av Micke64 i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 09:19
  3. Tankar ni 95 eller 98 oktan? Eller etanol?
    Av rogeraberg i forum Teknik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 17:27
  4. 16`eller 17`?
    Av Fredrik i forum Teknik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 06:39
  5. EDIT: Kelleners...eller ESS...eller ?
    Av Hobbe i forum Off-topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-07-21, 00:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •