Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 38 av 38
  1. #21
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Eftersom Frejkan och H-G verkar har lite böjelser för gamla Minin, och med all säkerhet känner ett antal likartade så kan ni väl bjuda in era "närmaste" till någon av våra träffar ?

    Vi behöver ju inte porta gamla Minisar från att bli medlemmar/hangarounds om så önskas.
    Senast redigerat av Hobbe den 2008-01-22 klockan 21:16.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  2. #22
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg

    Och ett tillägg till i efterhand: Det finns ju en "original-Mini-klubb" till. http://www.miniclubsweden.com
    Hur det är med deras inställning till nya MINIn har jag ingen aning om - vet Frejkan?
    Nä, jag vet inte så jag borde väl hålla käft. Men jag tror inte de har en R56 på poster ovanför sängen de heller...
    Jag tycker det är så sorgligt att de ska vara så sura. När jag tittar i brittiska tidningar så finns det gemensamma träffar och bla på Irland finns det en gemensam klubb.
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  3. #23
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Eftersom Frejkan och H-G verkar har lite böjelser för gamla Minin, och med all säkerhet känner ett antal likartade så kan ni väl bjuda in era "närmaste" till någon av våra träffar ?

    Vi behöver ju inte porta gamla Minisar från att bli medlemmar/hangarounds om så önskas.
    Jo, det kan vi göra. Men jag tror de skulle säga att de hellre blir fastsatta på ett stegel. Åtminstone när man pratar med dem i grupp, en och en är en annan femma!
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  4. #24
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Jag postar gärna ett inlägg på deras forum och bjuder in till konbana. Varför inte visa att vi står över allt gnabb och ha lite kul istället.

    Men en sådan sak måste förstås röstas fram som det verkar här, haha.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  5. #25
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Eftersom Frejkan och H-G verkar har lite böjelser för gamla Minin, och med all säkerhet känner ett antal likartade så kan ni väl bjuda in era "närmaste" till någon av våra träffar ?

    Vi behöver ju inte porta gamla Minisar från att bli medlemmar/hangarounds om så önskas.
    Håller med dig, Hobbe, men har inga kontakter i "det andra lägret" längre. Det blev bara för mycket med den attityd som de flesta i Mini Seven Club verkar ha. Nostalgin får jag odla utan deras hjälp.
    Men vi kan ju sträcka ut ett lillfinger igen får vi se om dom greppar eller äter upp handen..

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. #26
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    För min del Älskar jag gamla hundkojja och kommer definitivt ha en i framtiden igen!

    De är välkomn!

    Helan
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  7. #27
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    dec 2007
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Marstrand
    Län
    Västra Götalands
    Inlägg
    98
    Det är väl tyvärr mycket grejen för deras identitet att dissa oss som kör den nya varianten, desutom vill jag påskina att det föreligger visst grupptryck, och att alla sneglar efter vad "auktorieterna" i gamla mini klubben har att säga om saken.
    Det 'är är väl den avgörande skillnaden mot nya mini-klubben; vi är nog lite mer egensinniga.
    Sedan sticker det väl i somligas ögon att den del av våra bilar är rätt dyra, och på så vis går miste om ett grundargument för att ha en liten bil.
    Som sagt: jag tycker att vi står över sådant, vill de vara med, så fine. Eljest får de väl hållas.
    Intressanta inlägg av frejkan med en lite politisk touch BTW: sånt gillar vi
    Clubman:D

  8. #28
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Jag vill egentligen inte lägga på fler pinnar i brasan (eller heter det kanske PÅ brasan?), men som Cooperägare redan på 60-talet kan jag inte låta bli.
    Vi hade en liten diskussion om toleransnivån osv för knappt ett år sen i samband med ett klipp från Expressen. Kör en liten reprisrunda genom att länka till den tråden.
    http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3583
    Måste tillägga att jag inte har något emot umgänge "över gränserna", men när näsorna rynkas demonstrativt blir man lätt less...

    Och ett tillägg till i efterhand: Det finns ju en "original-Mini-klubb" till. http://www.miniclubsweden.com
    Hur det är med deras inställning till nya MINIn har jag ingen aning om - vet Frejkan?
    mini club sweden har ialla fall med nya MININ på bild på sin hemsida som deltagare på ett av deras meetings...
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  9. #29
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Klart intressant läsning.

    Personligen tycker jag att det vore kul att bjuda in dem till konbanan i maj. Vi behöver fler deltagare, och även om ingen av klubbarna vill gå ihop så kan vi ju "umgås lite över gränserna". Det skulle säkert ta bort en del av fördomarna från båda håll.
    Läser du mina tankar Robban?
    Gick precis och tänkta samma sak på jobbet idag. Hade varit kul med en gemensam träff men en sammanslagning tycker jag bara verkar dumt.
    Träffas man på en plats där många flanörer går förbi så skulle det nog ge upphov till en del leenden.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  10. #30
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Japp, eller så gör vi helt enkelt upp på konbanan! =)
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  11. #31
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Japp, eller så gör vi helt enkelt upp på konbanan! =)
    En Mini på 500 kg mot en kromutrustad MINI på 3000 kg ?
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  12. #32
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Så mycket krom har du väl ändå inte på din bil. Den är väl mest dekaltrimmad?
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  13. #33
    MINI-galning Zagato1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Åsenhöga
    Inlägg
    108
    Håller inte alls med Hobbe. Anledningen att jag "hittade" till nya MINI var genom min Mini Cooper Anniversary -99:a som jag numer tyvärr sålt. Den nya MINI:n har samma känsla och känns väldigt mycket som "samma andas barn" som den gamla. Släktskapet med BMW vill jag dock helst förtränga då det i mina ögon är könlösa "kebabracers" som jag som sann bilälskare helst inte vill förknippas med.
    Tycker också att det är hög tid att man i Mini klubbarna börjar inse att den nya MINI:n är en värdig arvtagare till en av de största bilikonerna genom tiderna.

    /Johan (MINI, Maserati & Alfa Romeo ägare)
    BRG/Svart MCS med JCW utrustning (stolar, kjolpaket, instegslister, avgassystem) samt effektjusterad av Kelleners

  14. #34
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Zagato,

    Du har givetvis rätt att tycka vad du vill. Det är ingen som har patenterat vad som är rätt eller fel.
    Att en Alfaägare ogillar BMW är inget nytt.
    Det är inte kul när andra bilar funkar om man står där vid vägrenen med ett nytt fel på det italienska vrålåket.
    Det är heller inget nytt att självutnämnda "sanna bilälskare" uppskattar dessa bilmärken som andra ratar som pesten, och försöker rättfärdiga detta genom någon egentillverkad ursäkt om vad en "riktig" bil egentligen är.

    Själv har jag ett trevligt minne av en kompis gamla Alfa GTV med en skönsjungande sexa under huven (om jag minns rätt då mina modellkunskaper vad det gäller Alfa är lika med majoritetens, dvs nästan obefintlig).
    Jag är mer "öppen" vad det gäller min bedömning av vad en bra bil är.

    En go' kväll till dig också !
    Senast redigerat av Hobbe den 2008-01-23 klockan 20:20.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  15. #35
    MINI-galning Zagato1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Åsenhöga
    Inlägg
    108
    Hobbe, Jag har nog också ett ganska öppet sinne vad gäller bilar. Skillnaden ligger nog snarare i hur vi bedömer bilar. När det gäller entusiastbilar prioriterar jag "känslan" som bilen förmedlar via styrning, chassi, motorljud mm. Det behöver alltså inte vara en BRA bil utifrån kriterier som hållbarhet, pålitlighet, bra andrahandsvärde osv. Som bruksbil kör jag en Audi A6 som är 100 % pålitlig och komfortabel (precis som en BMW), men den ger mig inte den där känslan av att vilja gå upp tidigt en söndagmorgon bara för att hinna köra ett antal mil roliga småvägar innan övriga familjen vaknat. Den känslan får jag i MCS:en, Maseratin och Alfan och den fick jag också (i allra högsta grad) i den gamla hundkojan. Just därför välkomnar jag ett närmande mellan den gamla och nya Minin (som jag hävdar ändå är själsfränder).

    /Johan
    BRG/Svart MCS med JCW utrustning (stolar, kjolpaket, instegslister, avgassystem) samt effektjusterad av Kelleners

  16. #36
    MINI-galning
    Reg.datum
    dec 2007
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Jönköping
    Län
    Jönköping
    Inlägg
    422
    He he .. könlösa kebabracers.. Det säger man inte ostraffat till Hobbe

    Jag tänker inte medla i konflikten men som den sanna diplomat jag är kan
    jag meddela att det är möjligt att gilla både Alfa , Bmw ,Newmini och
    gamla mini. Det gör nämligen jag !

    Ser fram emot fortsatt debatt

    MS//

  17. #37
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Håller med dig, Hobbe, men har inga kontakter i "det andra lägret" längre. Det blev bara för mycket med den attityd som de flesta i Mini Seven Club verkar ha. Nostalgin får jag odla utan deras hjälp.
    Men vi kan ju sträcka ut ett lillfinger igen får vi se om dom greppar eller äter upp handen..
    Till Mini Seven Clubs försvar kan väl sägas att de inte är ensamma om att odla en lite speciell kultur. Det blir lätt lite instängt ibland i bilklubbar, ibland kan det till exempel bli extremt viktigt med låga medlemsnummer (något vi missat i den här klubben, eller har jag läst dåligt på medlemskortet ). Som när jag och en kollega träffade Tatra-entusiaster i Tyskland och min kollega som tidigare ägt en äldre Tatra berättar för Tatra-klubbsmedlemmen att han genomfört ett vindtunneltest av Tatra, förmodligen enda gången det gjorts. Den tyske Tatravännens svar var att börja prata om sitt medlemsnummer...
    I mitt förvärv som djupdykare i gammelbilshobbyn så får jag se en del prov klubbkultur och att det finns bilentusiaster som medvetet avstår från att vara medlem i klubbar för att de inte gillar kulturen. Då är det tur att det finns biltidningar som delvis kan ersätta gemenskapen i klubbar. Den här instängda kulturen gäller givetvis gammelbilsklubbar främst och inte fräscha nya häftiga sammanslutningar som Coopersweden!
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  18. #38
    Frejkan, när kommer årsmötet att hållas (lite nyfiken bara, och till er i denna klubb som hoppas - nej, jag tänker INTE byta klubb )
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Diskutera sommarträff här! 25-26 aug.
    Av Marcus i forum Evenemang
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 11:07
  2. BMW Club Schweden/BMW Sport Club och MINI
    Av Hobbe i forum Off-topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •