Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21
    MINI-galning emiles avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Förnamn
    emile
    Ort
    borlänge
    Län
    dalarna
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av Stephand Visa inlägg
    Xenonkonverteringen kommer inte gå igenom, det är automatisk nivåreglering på ljusen som krävs, när du kör en bil med xenonljus följer ljusbilden vägen och den besiktningsman som inte upptäcker xenonlampor bör nog inte vara besiktningsman.

    Led i skylt, positionsljus m.m är helt lagligt om de har rätt styrka och färg.
    pratar inte du om kurvljus nu? för min bil har automatisk nivåreglering tror jag...(och jag skrev inte med det som ett krav i mitt tidigare inlägg då jag som sagt tror att jag redan har det... men jag tror även att avspolning av lyktorna är ett krav) det är väl att om du lastar bilen tungt bak så sänker bilen automatiskt ner ljusen så dom inte ska blända mötande...? eller är jag helt nere i diket och kör nu?

    nu har jag i alla fall kört nästan en vecka med mina 50/55w xenon-hid och inte en enda bil har blinkat åt mej... så jag antar att dom inte bländar andra bilister... jag får en väldigt bred och mjuk ljusbild som håller sej typ lika lågt som den gamla... sen ser man ju mycke längre på halvljus då du har ett mjukt blödljus som fortsätter en bra bit längre än tidigare...
    Senast redigerat av emile den 2011-02-27 klockan 04:54.
    Mini Cooper S R56, Midnight black
    optimerad till 225hk/302nm

    __________________________________
    Xenonkonverterad, M&K- v
    Nokian Hakka Z 215/45 ZR17 på 17" Ocean, Pacific

  2. #22
    MINI-galning Stephands avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Stephan
    Ort
    Vänersborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    344
    Citat Ursprungligen postat av emile Visa inlägg
    pratar inte du om kurvljus nu? för min bil har automatisk nivåreglering tror jag...(och jag skrev inte med det som ett krav i mitt tidigare inlägg då jag som sagt tror att jag redan har det... men jag tror även att avspolning av lyktorna är ett krav) det är väl att om du lastar bilen tungt bak så sänker bilen automatiskt ner ljusen så dom inte ska blända mötande...? eller är jag helt nere i diket och kör nu?

    nu har jag i alla fall kört nästan en vecka med mina 50/55w xenon-hid och inte en enda bil har blinkat åt mej... så jag antar att dom inte bländar andra bilister... jag får en väldigt bred och mjuk ljusbild som håller sej typ lika lågt som den gamla... sen ser man ju mycke längre på halvljus då du har ett mjukt blödljus som fortsätter en bra bit längre än tidigare...
    Nej, inte kurvljus utan att ljusbildens höjd ställs in i tex farthinder etc, spolning har inte min andra bil med orginal bi-xenon.

  3. #23
    MINI-galning emiles avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Förnamn
    emile
    Ort
    borlänge
    Län
    dalarna
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av Stephand Visa inlägg
    Nej, inte kurvljus utan att ljusbildens höjd ställs in i tex farthinder etc, spolning har inte min andra bil med orginal bi-xenon.


    aha... där ser man! men du skrev tidigare att nivåregleringen var "när du kör en bil med xenonljus följer ljusbilden vägen" och det lät mer som kurvljusfunktionen som många nya bilar har...
    sen blir man ju typ alltid bländad när bilar med xenon kör i ett fartgupp... men min volvo s60 justerar höjden på framlyktorna beroende på hur tungt lastad den är... det borde ju även då vara samma funktion som sköter bilens lyktor vid fartgupp och sånt... och som jag förstått det har även min mini detta...

    hursomhelst förstår jag att det inte är nån idé att försöka besiktiga bilen med xenonkonverteringen i... tur att det går så snabbt att skifta tillbaka då!
    Mini Cooper S R56, Midnight black
    optimerad till 225hk/302nm

    __________________________________
    Xenonkonverterad, M&K- v
    Nokian Hakka Z 215/45 ZR17 på 17" Ocean, Pacific

  4. #24
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Citat Ursprungligen postat av Stephand Visa inlägg
    Nej, inte kurvljus utan att ljusbildens höjd ställs in i tex farthinder etc, spolning har inte min andra bil med orginal bi-xenon.
    Har svårt att tänka mig att de hinner med att justeras i ett farthinder. Men de hinner justeras om jag står i ett backkrön. Jag ska undersöka detta när jag kör i ett gupp nästa gång, för det här låter intressant. Påminner lite om gyrostabbiliserat torn i en stridsvagn.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  5. #25
    MINI-galning emiles avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Förnamn
    emile
    Ort
    borlänge
    Län
    dalarna
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av Gustav2000 Visa inlägg
    Har svårt att tänka mig att de hinner med att justeras i ett farthinder. Men de hinner justeras om jag står i ett backkrön. Jag ska undersöka detta när jag kör i ett gupp nästa gång, för det här låter intressant. Påminner lite om gyrostabbiliserat torn i en stridsvagn.

    stephand´s andra bil kanske är en stridsvagn....?
    Mini Cooper S R56, Midnight black
    optimerad till 225hk/302nm

    __________________________________
    Xenonkonverterad, M&K- v
    Nokian Hakka Z 215/45 ZR17 på 17" Ocean, Pacific

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Takbox på min Mini
    Av Aleckz i forum Teknik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 21:30
  2. Min MINI er såld.
    Av Kenneth i forum Off-topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 00:46
  3. iPod min Mini
    Av Minin i forum Teknik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 21:09
  4. Min första Mini
    Av Pia i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 23:58
  5. min första mini :)
    Av karin i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 15:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •