Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 55
  1. #21
    "still Crusin" MINAs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Sundsvall(alnö)
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    460
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Håller med, vi letar upp nån schysst camping bara så kan man sova i bilen
    Vad ska man med camping till om man ändå tänker sova i bilen!
    Nog vill väl dom flesta ha en riktig säng men du Randy kan ju ligga på parkeringen och hålla ett öga på våra Bilar!
    #3 True Mini Drivers Medelpad

  2. #22
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Jag hade en fundering om vi skulle köra något typ Siljan runt eller liknande - blir visserligen längre för de från sydligare nejder men närmare för de från norra delarna. Jag anser att vi måste variera oss lite grand så att vår stora årsträff flyttar runt lite, närmare ena året för några, året efter närmare för de som hade längre förra året.
    Gotland är ett intressant alternativ, men nackdelen är att det blir en bra bit för de flesta utom för oss i de östra delarna av landet samt dyra båtbiljetter.

    Jag föreslår att vi kanske satsar på Dalarna, en grymt vacker trakt och lite skojiga vägar däruppe också
    Eftersom vi är en demokratisk förening så tycker jag att alla ska säga sitt - kommentarer på mitt Dalarna-förslag emotses.
    Skall till Dalarna nu till jul....! Så vi kan ju också kolla med dem där uppe...Men..."Cabrio" Lars, kommer väl från Falun...http://www.coopersweden.se/member.php?u=1131

    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Christian,

    Ska du hyra en bana som tex Mantorp, eller Ring Knutstorp så får du lägga upp 50000+ Kr, och dessutom boka ett år i förväg.

    Rimligare och enklare är nog ett billigt flygfält, eller Emmaboda Superstage
    seee.... Där kom ju minst 2 förslag!

    Citat Ursprungligen postat av MINA Visa inlägg
    Varför detta snack om spa för frugan! Är hon intresserad av mini , träffas och umgås med folk följer hon med ändå, annars finns det väl Spa på hemmaplan?(dvs.hon uppskattar säkert att "slippa" er en Helg.) En träff för mini måste väl inte ha en massa kring arangemang för övriga familjen ex.Dragspels underhållning för Farfar , hemslöjd för Mormor, Hoppborg för ungarna och hunddagis osv. Har jag stuckit ut hakan för långt nu?
    Nää..absolut inte.
    Enligt MIN mening så fördyrar det bara helgen.

    Citat Ursprungligen postat av Christian
    Ps... Camping sommaren -06 är genomförd av oss, på Öland med gott resultat...ds
    Senast redigerat av Christian den 2007-12-02 klockan 17:52.
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  3. #23
    MINI-entusiast cabrios avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Förnamn
    Lars
    Ort
    Falun
    Län
    Dalarna
    Inlägg
    94
    Om ni vill lägga träffen i Dalarna så har vi Sveriges hotelltätaste område i Tällberg mellan Rättvik och Leksand http://www.infotallberg.nu/, det kanske det går att få köra på Romme flygfält i Borlänge eller Mora-Siljan flygplats.
    Och som sagts tidigare så finns det en del ganska roliga vägar.


    /Lasse

  4. #24
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Om ni vill komma till Gotland så finns det något för alla här, oavsett om ni kommer själva med er MINI eller om ni har med er fruga, barn, mormor och svärfar!

    Den som vill köra hårt med bilen gör det med fördel på Gotland Ring. För cirka 700 kr per person får man köra hur mycket man vill på Gotland Ring under en hel dag. Det finns även många små, roliga och kurviga vägar här. Poliser är det inte väldigt gott om

    För den som inte vill köra/åka bil så finns det ett stort utbud av sevärdheter, kultur, nöjen, shopping, spa, aktiviteter, långa vackra stränder och för Sverige helt unika miljöer. Många som kommer hit nöjer sig med att strosa omkring i Visby och "bara vara" men eftersom det finns så mkt att hitta på för alla så utesluter det ena inte det andra.

    Boendet är inga problem att fixa relativt billigt så länge man inte lägger årsträffen mitt i sommaren. Paketpris på boenden går garanterat att fixa för ett "större MINI-gäng"

    Båtbiljetten går nog också att fixa ett paketpris på om ni är ett gäng som åker samtidigt från Nynäshamn eller Oskarshamn. På sommaren går även båt från Öland.

    Restauranger finns det gott om och för finsmakaren finns några av Sveriges bästa restauranger öppna året om. Den som vill äta gott men inte överlyxigt har mycket att välja på, likväl som den som vill äta billigast möjliga men inte laga käk själv

    Som sagt var. Gotland passar dom flesta.

    Jag har sagt i en annan tråd att jag kan kolla med en av mina kunder, som är ett konferens– och eventföretag, om dom kan baka ihop ett paketpris där allt ingår (resa, boende, bankörning, middagar och lite andra roliga påhitt).

    Eftersom dom har bättre pris hos de gotländska företagen så blir slutsumman per person ungefär densamma som om man hade fixat allt själv, men med deras hjälp så slipper man ju böka runt så mkt
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  5. #25
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag tycker fortfarande att vi skall satsa på gotland. Just för att folk skall få köra på banan istället för på vägen. Det är bara en tidsfråga innan det sker en allvarligare olycka om vi kör som det gjordes nere i jönköping.

  6. #26
    MINI-galning TheEngineers avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Stockholms Innerstad
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    338
    Gotland låter väl bra just för att det finns nåt för alla. Sen vore det väl tufft att fylla färjan med MINI-bilar!

  7. #27
    Gotland är ett bra alternativ, men jag tycker ändå att vi måste kolla med våra medlemmar i norr, syd och väst om det är o.k. att förlägga träffen där.

    Som sagts tidigare skulle vi försöka hålla den i mitten av vårt avlånga rike för att så många medlemmar som möjligt (utan alltför långa sträckor) skulle kunna komma med.

    Blir det en majoritet för Gotland, helt o.k. för mig, jag tycker bara vi måste vara demokratiska i detta sammanhang då den årliga sommarträffen är för oss alla
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  8. #28
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    ska höra mig för vart vandrarhemmet jag tänker på ligger någonstans och vad det kostar.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  9. #29
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag tycker fortfarande att vi skall satsa på gotland. Just för att folk skall få köra på banan istället för på vägen. Det är bara en tidsfråga innan det sker en allvarligare olycka om vi kör som det gjordes nere i jönköping.

    Klokt talat Marcus! Vi såg ju vad som hände med Dansken i Göteborg!
    Tyvärr tror jag att det kan vara svårt att få folk till Gotland. Själv har jag aldrig varit där så för mig är det helt ok.
    Kan inte någon dra igång en Poll var lämplig plats för Årsträff-2008 kan vara?
    Typ Gotland, Dalarna, Stockholm, Bohuslän, Gävle eller Kivik typ.....
    Senast redigerat av Ace den 2007-12-03 klockan 18:48.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  10. #30
    "still Crusin" MINAs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Sundsvall(alnö)
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    460

    Vem tar fram datum för Årsträff 2008

    Citat Ursprungligen postat av cabrio Visa inlägg
    Om ni vill lägga träffen i Dalarna så har vi Sveriges hotelltätaste område i Tällberg mellan Rättvik och Leksand http://www.infotallberg.nu/, det kanske det går att få köra på Romme flygfält i Borlänge eller Mora-Siljan flygplats.
    Och som sagts tidigare så finns det en del ganska roliga vägar.


    /Lasse
    Låter helt klart intressant men som sagt det viktigaste är att ta fram ett datum så snart som möjligt så vi kan skriva in det i almenackan!
    Platsen kan vi disutera senare!
    #3 True Mini Drivers Medelpad

  11. #31
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Ett förslag är ju att lägga det på en HELG, fre-sön. Typ, slutet på aug, början på sep.

    INTE PÅ SEMESTERN
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  12. #32
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Det talades väl om vårkanten förut? Främst för att klubbens årsmöte ska hållas innan säsongen drar igång enligt stadgarna. Men det går kanske att lösa ändå.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  13. #33
    MINI-entusiast cabrios avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Förnamn
    Lars
    Ort
    Falun
    Län
    Dalarna
    Inlägg
    94
    I så fall kan man lägga det i samband med classic car week v.31 om det är någon här som är intresserad av äldre fordon oxå. Iofs så är det ganska fullbelagt då.

    http://www.classiccarweek.com/

    http://www.rattvik.se/Classic_Car_Week.asp

    /Lasse

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    Ett förslag är ju att lägga det på en HELG, fre-sön. Typ, slutet på aug, början på sep.

    INTE PÅ SEMESTERN
    Instämmer med Christian, det måste vara i maj /början på juni eller senare hälften av augusti / början av september, annars är folk borta på semester - mitt i sommaren är inget att planera för.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  15. #35
    MINI-galning Mr_Varres avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Vargkungen
    Ort
    Norrköping
    Län
    Norrköping
    Inlägg
    254
    Gotland blir bra för min del tror ja??? Jag har ju aldrig varit där i Sveriges riviera hahaha.

  16. #36
    "still Crusin" MINAs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Sundsvall(alnö)
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    460
    Här kommer förslag på Datum och plats! 6-7-8 juni på Gotland
    Vad tycker NI ?
    #3 True Mini Drivers Medelpad

  17. #37
    Bronto
    Guest
    +1 För Gotland!!!

  18. #38
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag kanske kan fixa någon form av rabatt + paketpris på båt och boende via en bekant som jobbar med destination gotland.

    6-8 juni låter som mycket bra valda datum tycker jag, men vi måste vänta på gotlandrings kalender så vi vet att det är allmän körning då.

  19. #39
    6-8 juni är en onsdag-torsdag-fredag. 6/6 är ju en röd dag, men den 7 och 8 är vanliga vardagar - skulle det inte vara bättre om vi tog det i samband med en helg, fredag-söndag istället - mer uppslutning
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  20. #40
    "still Crusin" MINAs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Sundsvall(alnö)
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    460
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    6-8 juni är en onsdag-torsdag-fredag. 6/6 är ju en röd dag, men den 7 och 8 är vanliga vardagar - skulle det inte vara bättre om vi tog det i samband med en helg, fredag-söndag istället - mer uppslutning
    Byt till 2008 års almenacka
    #3 True Mini Drivers Medelpad

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mini Challenge 2008 safety car
    Av Stilling i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 20:32
  2. Bankörningar med BMW Sport Club 2008
    Av Hobbe i forum Evenemang
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 20:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •