Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 53
  1. #21
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Tänte lägga mig i något som jag egenteligen inte kan något om.
    men en liten fråga.
    En gatlegal bil är väl en bil som är besiktigad och godkänd
    med dom moddar den har på svensk bilprovning?
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  2. #22
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Citat Ursprungligen postat av dvorak Visa inlägg
    Oj Måns, tack för ett mycket utförligt svar.
    Vassego.

    Citat Ursprungligen postat av dvorak Visa inlägg
    Jag tycker faktiskt att det är lite tramsigt med tanke på allt annat som släpps igenom nuvarande reglemente. Du skriver att vi nu har chansen att utforma reglementet efter vårt tycke: K-E är ju en entusiastisk Minicup-deltagare, se till att hans bil kommer med nu när vi har chansen.
    Mer eller mindre allt släpptes igenom under 2010 medvetet då det gällde att komma till start först och främst.
    Läser du reglementet så finns det två begränsade faktorer:
    .Tävlingsvikt
    -Motor

    Det finns flera anledningar till dessa begränsningar.
    -Bilen ska var gatlegal.
    Vad säger SBP om helbilsgodkända bilar med makrolonrutor och kolfiber/glasfiberkaross?
    Något som inte jag personligen lägger mig i utan gärna överlåter till deltagaren och SBP.
    Å andra sidan så tror jag inte att någon vill se ett gäng hålborrade rensade sardinburkar - då har vi passerat gränsen "lagom" för bruksbilar.
    Därav minimum tävlingsvikt.

    -Motorn.
    Avsedd motor för bilmodellen.
    Original kompressor/turbo om motorn är överladdad från fabrik.
    Annars har vi snart V10-motorer och lastbilsturbosar i bilarna, vilket inte heller är avsikten med denna tävlingsform.

    Citat Ursprungligen postat av dvorak Visa inlägg
    Jag tror som Erik att ett lösare reglemente är bättre, jag personligen bryr mig inte hur folk gör med sina bilar så länge de är gatlegala i denna formen av tävling.
    Japp, enkelt är bra.
    Om man sedan bryr sig beror på vilken ambition man har som deltagare.
    Några vill bara köra för att ha kul medan andra gärna vill försöka vinna.
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-11-04 klockan 13:34.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  3. #23
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Citat Ursprungligen postat av Hagatorpet Visa inlägg
    En gatlegal bil är väl en bil som är besiktigad och godkänd
    med dom moddar den har på svensk bilprovning?
    Japp, passerat SBP:s subjektiva bedömningar utan anmärkning, och kan framföras på allmän väg.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  4. #24
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Vassego.



    Mer eller mindre allt släpptes igenom under 2010 medvetet då det gällde att komma till start först och främst.
    Läser du reglementet så finns det två begränsade faktorer:
    .Tävlingsvikt
    -Motor

    Det finns flera anledningar till dessa begränsningar.
    -Bilen ska var gatlegal.
    Vad säger SBP om helbilsgodkända bilar med makrolonrutor och kolfiber/glasfiberkaross?
    Något som inte jag personligen lägger mig i utan gärna överlåter till deltagaren och SBP.
    Å andra sidan så tror jag inte att någon vill se ett gäng hålborrade rensade sardinburkar - då har vi passerat gränsen "lagom" för bruksbilar.
    Därav minimum tävlingsvikt.

    -Motorn.
    Avsedd motor för bilmodellen.
    Original kompressor/turbo om motorn är överladdad från fabrik.
    Annars har vi snart V10-motorer och lastbilsturbosar i bilarna, vilket inte heller är avsikten med denna tävlingsform.



    Japp, enkelt är bra.
    Om man sedan bryr sig beror på vilken ambition man har som deltagare.
    Några vill bara köra för att ha kul medan andra gärna vill försöka vinna.
    Jag förstår vad du vill förmedla, grejen är jag inte riktigt håller med.

    Bl.a förstår jag att folk vill vinna, men denna tävlingsform är ju inte direkt seriös racing (missförstå mig rätt). Därför spelar det enligt mig inte stor roll att behöva reglera ett jämnt startfält eftersom det är för många andra variabler som spelar roll: Fria varv t.ex, och gynnsam tolkning av motortrim som vi diskuterat innan (speciellt den punkten som får mig att använda ordet tramsigt i detta sammanhanget när man väljer att blunda för det i stor mån men inte acceptera lättning)

  5. #25
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Lättning accepteras visst.
    Precis som motortrimning.
    Båda till "lagom" nivå.

    Seriös/riktig racing eller ej.
    Rättvisa i någon form önskas.
    Blunda för detta faktum och snart så har du resultatet i form av diverse heta diskussioner.
    Det är bara en tidsfråga.
    Jag vet ett antal personer som inte bara deltog i MINI Cup 2010 för att det var skoj, speciellt inte i slutet av säsongen utan för att vinna eller försöka vinna.
    Det finns vinnarskallar med långa horn även här.
    Nu var det inte extremt i någon form under 2010 då vi alla känner varandra, och samtliga tog tävlingsformen för var den var, men vänta något/några år bara när nya deltagare tillkommer.
    Oavsett hur enkel tävlingsformen och syftet med denna än är.

    Dessutom får du lyfta blicken något.
    För MINI:sar är det enklare då bilmodellerna är hyfsat lika oavsett om det är en R53 eller R56.
    Tänk nu BMW i stället.
    Nu blev det lite svårare, eller hur?
    Allt från 1000 kg till 1800 kg (eller mer)
    Motorer från 1,6 L till 4,0 L (eller mer).
    Effekter från vanligtvis 170 hk till 420 hk (eller mer).
    Då pratar vi enbart om original.
    Sedan tillkommer utförda modifieringar.
    Det gäller alltså att även öppna upp för BMW-gatbilar om tävlingsformen ska kunna
    överleva och utvecklas.
    Något som är nödvändigt då ca åtta MINI:sar i snitt per tävling inte säkerställer att tävlingsformen överlever, och det faktum att av ca 200 gatbilar i BMWSC är enbart ca 12 MINI:sar.
    Något som också kommer att gynna MINI:sarna.

    Fast jag delar din syn.
    Detta är inte livsavgörande racing vi sysslar med utan något som är kul och som vi kryddar den vanliga banträffen med, men vänta bara så har vi ett gäng deltagare som kommer att ta allt med mer än en klackspark trots vad än vi predikar.
    Det gäller att ligga steget före detta gäng.
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-11-04 klockan 17:27.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  6. #26
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Som sagt förstår jag vad du försöker få fram, så jag kanske ska omformulera mig lite:

    Är det inte viktigt att se till att alla som entusiastiskt varit med under säsongen får chans att vara kvar? Jag vet att BMW har en hiskeligt massa bilar i olika former, men varför det innebär ett problem? Nu har vi chansen att justera reglementet, eller rättare sagt se till att ingen av de som varit med och stött tävlingformen från början inte blir utstött.

    Jag ser personligen inte stor skillnad mellan all lättning och all den typ av modifiering du håller på med. Det är väl inte mycket original kvar på din bil??
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  7. #27
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Åter igen, lättning är tillåten.
    Vad som däremot behöver diskuteras är formen av lättning då ett par redan, och säkert fler i framtiden kommer att fokusera på detta:

    Tillåter SBP helbilsgodkända bilar med tex makrolonrutor och glasfiber/kolfiberdörrar?
    Om SBP säger ja så är inte detta någon "issue" längre.
    Tillåter SBP - och är det lämpligt tävlingsmässigt- att plocka bort all typ av krockskydd (något som börjar bli populärt bland gatbilar)?
    Speciellt är frågan aktuell när denna tävlingsform är tillåten enligt SBF då det fabrikmonterade krockskyddet anses ersätta kravet på helbur.

    I K-E:s fall är det stora ämnet att diskutera om tävling med kolfiberdörrar som inte följer SBF:s TR.
    SBF kommer inte att ändra sig.
    Dispenser ges inte (jag vet eftersom jag även tar del av detta gällande BMW Cup).

    Det handlar inte om att stöta ut någon som lättar sin bil.
    Det handlar om vad som anses rimligt, och att följa SBF:s TR.
    Det gäller oavsett vem.

    Rimligt gäller även för motortrimning (vilket går att utläsa i reglementsförslaget).
    Det är därför kompressor och turbo ska vara original.
    Det är därför motorvolymen ska vara 1,6 L.
    Det är därför enbart avsedd motor får användas.
    Något som säkerligen vissa behöver ta till sig i dessa "hemliga" uppgraderingstider inför säsongsstarten 2011.

    Ditt sista exempel du tar upp är just vad jag försöker undvika att det uppstår, dvs att någon misstänkliggör mig för att jag anpassar ett reglemente efter min bil.
    Därav mitt eget krav på en reglementsgrupp som representerar alla tävlanden.

    K-E är enligt mig någon som jag absolut önskar vara kvar i MINI Cup.
    Hans arbete med sin bil har givit oss väldigt användbar information, och många roliga historier.
    Han är också den ende just nu som kan sätta Gunnar och Jirhall på plats, och påvisa vad vi alla vet, R53:an är bättre
    Dessutom är han en "go gubbe" som ni säger i Göteborg att umgås med , men vi anpassar inte tävlingsformen efter detta kriteria utan efter SBP och SBF. Oavsett vem.

    Hade "go gubbe/gumma" varit det enda kriteriat så hade det säkert blivit väldigt mysigt, men jag hade stilla undrat vem som hade avgjort detta?

    Denna diskussion kommer att fortsätta inom reglementsgruppen, och nyfikna kommer att få vänta tills reglementsgruppen har fått en möjlighet att diskutera och senare yttra sig.
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-11-04 klockan 18:37.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  8. #28
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Japp, passerat SBP:s subjektiva bedömningar utan anmärkning, och kan framföras på allmän väg.
    Då blir genast min följdfråga
    Hur många av er har en godkänd besiktning på era trimmade motorer?
    Jag misstänker att de flesta med chip och andra småtrim
    inte har uppget dom förändringarna vid besiktning och har alltså inte en "gatlegal" bil
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  9. #29
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Hagatorpet,

    Hur många kör 120 km/h på 110-väg för att senare ringa polisen, och uppge att man har kört för fort?
    Hur många chansar under en korttidsparkering, och struntar i att lägga en slant i parkeringsautomaten för att senare ringa parkeringsbolaget och meddela detta?
    Hur många säger ja när Radiotjänst knackar på dörren och frågar om man har en TV?
    Hur många slänger skräp och fimpar på marken trots att det finns en papperskorg några meter bort?
    Hur många saktar ned farten framför en fartkamera för att senare gasa på igen?
    Hur många minns plötsligt alla trafikregler om en polisbil lägger sig bakom?
    Hur många (speciellt i Stockholm) struntar högaktningsfullt i blinkersen?
    Anpassa samma svenska logik till SBP så har du svaret.

    På en helbilsgodkänd bil får du i stort enbart byta bromsklossar till annat än vad som anses original.

    Om du är intresserad utav att diskutera vad en gatlegal bil är så starta en egen tråd om detta.
    Annars finns det redan 100-tals trådar om detta mycket populära ämne på diverse forum
    Tips: Ännu så är alla oense om vad svaret är förutom att den ska vara skattad, besiktad, och försäkrad.
    Eller ännu bättre, ring SBP och fråga
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-11-04 klockan 21:02.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  10. #30
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293

    Ber om ursäkt!
    Tyckte bara det var det var lite skenheligt att kalla bilarna gatlegala
    och du verkar ju förstå poängen
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  11. #31
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Skenhelighet är något majoriteten av svenskar har blivit välsignade med
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  12. #32
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Räknar sekunderna...

    //På bushumör

    Modererar mig själv då våra moderatorer inte är särskilt vakna under vintermörket
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-11-04 klockan 21:41.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  13. #33
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Man kanske ska satsa på ett handicap-system a la golf-världen? Jag diskuterade faktiskt just denna fråga idag när jag var med Johnny hos Rototest för att räkna hästarna... Nils G Engström, som är VD, hävdade att han hade klurat ut någon formel som skulle kunna vara användbar i just sådana här fall.

    På så vis kan alla bilar få vara med och köra. Även K-E som satsar på bantningsmetoden och jag själv som satsar på att bygga ut stallet...

    Med hjälp av detta system så skulle man i teorin kunna vinna Mini Cup även med en Mini One. Inte för att den är snabbare än en Mini JCW, utan för att föraren har nyttjat bilen till högre procent av sin uppskattade maxpotential...

    Ju hårdare regler som införs, desto tunnare blir ju utbudet av bilar som kan ställa upp och vara med. För de flesta som har ambitioner att vara med och tävla i en sådan här cup, har ju även ambitioner och tycker det är kul att göra sin bil snabbare. Som sagt, bilsport är och förblir en materialsport på gott och ont...

    Så när du (Hobbe) säger att vi måste leta utanför Mini-leden för att få tillräckligt med tävlande bilar. Då är ju alternativet att inte göra reglerna lika hårda, så att fler Mini-bilar kan vara med och tävla... Nu har jag iofs inget emot om det blir andra bilar än Mini på banorna. Jag gillar mångfald...

    Sedan känns det ju även lite snett att förbjuda trimning av Mini-bilar. Som du själv konstaterar så är ju alla Minibilar förhållandevis homogena. Det skiljer inte så väldigt mycket i effekt - även om de är trimmade. Skillnaden mellan en original Cooper S och en toktrimmad Cooper S blir ändå mycket mindre än mellan en BMW 318i Compact och en BMW M3 GTS... Så även om alla bilar ska vara original, så finns fortfarande möjligheten att köpa sig bättre förutsättningar genom att beställa en vassare originalbil...

    Själv skulle jag gärna vara med i Mini Cup nästa år och försöka vara med på fler tävlingar än vad jag hade möjlighet till detta året. Men jag kommer även att köra på massa andra event från t.ex. GRC, GT Events, Ringrunners etc. etc. Så jag tänker inte anpassa mina uppgraderingsplaner efter vad som bestäms för Mini Cup. Jag kommer att bygga vidare för att kunna köra ifrån alla Ferrarisar, Porschar och andra lösa bilar också...

    Och införs regeln med original turbo etc. så får jag dessvärre tacka nej till Mini Cup jag också.

    Tråkigt för mig. Men kanske en lättnad för er andra...
    Senast redigerat av FEED ME den 2010-11-04 klockan 23:30.
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  14. #34
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Jag har läst alla inlägg och har bara en sak att säga: Alla ska med!
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  15. #35
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Hungrig,

    Du får gärna kontakta mig gällande handikappsystemet då detta är något jag själv har grubblat över hur man lämpligen gör ett sådant.

    Gällande ev. begränsningar för trimning m.m. så överlåter jag det till reglementsgruppen som får komma med sitt yttrande när frågan väl är diskuterad.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  16. #36
    MINI-galning JockeOs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Joakim
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    568
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Hungrig,

    Du får gärna kontakta mig gällande handikappsystemet då detta är något jag själv har grubblat över hur man lämpligen gör ett sådant.

    Gällande ev. begränsningar för trimning m.m. så överlåter jag det till reglementsgruppen som får komma med sitt yttrande när frågan väl är diskuterad.
    Om jag uppfattat det hela rätt så är det två olika diskusioner.
    Den ena om hur mycket man får äventyra säkerheten genom lättning/modifiering. Och den andra hur mycket man får modifiera för att få ökad effekt per vikt.

    Angående den bit som inte rör säkerheten:
    Hitta en formel där hästkraftantal, vikt och bromssträcka ingår och resultatet av formeln ger ett handikapptal som skall multipliceras med sluttiden för att få fram "vinnare på korrigerad tid".

    Detta tillämpas inom kappseglingen, där det t o m finns olika handikappsystem att välja mellan. Allt från empiriska system (SRS) som bygger på statistik hur vissa båtmodeller har presterat föregående år, som resulterar i höjt mättal. Till system (IRC och Orci) som kräver väldigt detaljerade vägningar, mätningar och specar av godkända material och utrustning.

    För att underlätta för deltagare så kan det finnas fastställda mättal för varje modell av standardbil (utan mod). Och för varje mod som görs, anmäls detta och man får ett höjt mättal.
    Så antingen deltar man med fastställt tabelltal, eller så tar man ut ett personligt mätbrev som baseras på de avvikelser som gjorts på sin bil.

    Golf kompenserar ju mer spelarens (läs förarens) egna kompetens.

    Där det finns mest aktiv information om handikappsystem för materialsport som utövas på varierande banor (distans och egenskaper) finns att läsa in sig på, är www.blur.se

    Ja, det är mer än bilsportförare som älskar kolfiber.

    /M v h, JockeO

  17. #37
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Skenhelighet är något majoriteten av svenskar har blivit välsignade med
    Hehehe, lite huvudet på spiken
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  18. #38
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Tänkte tillägga att handikapsystem blir alldeles för bökigt att genomföra. Detta pga att vi inte har vagnbok på bilarna. Hde vi haft det så hade vi kunnat plocka roadsportreglementet rakt av.

    Håll det simpelt, annar kan man lika väl starta Mini Challenge i Sverige på klubbnivå med vagnbokar och allt vad det innebär.

    Måns idéer är bra, de håller de inom ramarna för måttlighet!
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  19. #39
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Måns,

    Måste man vara medlem även i BMWCS för att kunna köra försäkrat på banmötena med BMWSC? Har för mig att du sagt att det "räcker" med BMWSC inför 2011?
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  20. #40
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    för att få bra rabatt på Orginalförsäkring som är den enda som jag vet gäller på banmöten så tjänar man på att vara med i BMWCS.. (men jag kastar Bayrischer blatt i sopen direkt - så ingen kan misstänka mig för att vilja ha surkål till middag)
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MINI Cup 2011?
    Av Hobbe i forum Racing
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 22:16
  2. MINI Cup på www.bmwsc.com
    Av Hobbe i forum Racing
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 10:39
  3. Svar: 144
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 15:25
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 17:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •