Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 50

Ämne: Vår-varning!

  1. #21
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av BlastBeat Visa inlägg
    Är man där mitt på dagen en fin sommardag kan det vara ont om parkeringar. Men är man där lite senare på kvällen/natten är det bara sånna som du och jag (som försöker imponera på tjejer ).

    Servicen här ute på BMW är som sagt obefintlig. Inte ovanligt att hela säljarkåren sitter och äter när man kommer in och de avbryter minsann inte lunchen för att hjälpa någon heller, nej du. Finns dock en kille i verkstaden som verkar ganska hemma på Mini, creds till honom! Enda anledningen att åka till BMW är att köpa motorolja, men nu har jag slutat med det också, internetbeställning från Tyskland är bättre!

    Jag har blivit direkt påhoppad en gång där ute en gång. Det var när vi var fem stycken 18-åringar som beundrade den nya Z4:an. Men om det var för att han ville hjälpa till eller om han ville att vi skulle gå vet jag dock inte.
    hahaha Precis som i Kristianstad!!!!
    Där finns en kille (Jimmy Palm) tror jag, och hans grej är att sälja endast BMW, han kan inte MINI så mycket men är socialt intresserad. Han är det ende som hälsar och frågar om man vill något.

    När jag tittade på den nya R56'an (i arbetskläder,typ snickarbyxor) så kom det in en försäljare och sa rent ut att den bilen är alldeles för dyr för en sån som mig!

    Då gav jag honom en sån j*vla utskällning så det hördes i hela hallen, och nämde givetvis min pärla som stod med huven mot skyltfönstret.
    (måste jag säga att han blev generad och gick därifrån med svansen mellan benen)
    Senast redigerat av Christian den 2007-09-23 klockan 20:45. Anledning: korrigering

  2. #22
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Haha , känner igen det där "arbetarföraktet" på BMW, de verkar tror att man är fattig ifall man inte har kostym.

    En polare var och kikade på bilar på BMW i solna för några år sedan, han gick väl omkring i slitna jeans och någon gammal tröja eller liknande fick ingen service alls. När väl säljaren kom fram sa han att han nog borde kika på bilar i en annan prisklass för den där var bara för människor som tjänade mer än 50 k i månaden. Polaren tjänar rätt bra så han sa bara åt killen att han skulle ha bilen. (han borde bett att få köpa av någon annan säljare bara för att jävlas).

    Nåt liknande hände en annan polare som handlade en båge där nyss.

    Sist jag och några kamrater var inne och kikade på bilar så var det fan omöjligt att få någon som helst service.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  3. #23
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Helst ska man dessutom vara 23 och kika lite som ett barn i bilarna.

    Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar.

  4. #24
    MINI-galning
    Reg.datum
    maj 2006
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Växjö, Småland
    Inlägg
    263
    Läst lite i era inlägg och måste säga att jag håller med till fullo, helt sjukt att man ska behöva visa upp bilnycklen till sin egen bil för att man ens ska få titta på de nya bilarna ... Har en polare som ville köpa nya 335an, blev nekad provkörning pga hur han var klädd så han drog till tyskland och hämtade en veckan efter iställe...

    Tråkigt men sant
    ------------------
    Ex-coopers:
    2 x Cooper S -04 (Div. mod)
    Cooper -03

  5. #25
    Skönt att man har bra kontakt med handlaren då man inte ens behöver håva fram körkortet för provkörningar
    F60 JCW

  6. #26
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Gäller som sagt att lära känna lite handlare

    Ang 335an, polarens farsa ville ha en cab till sommarn. Men BMW i sverige kan inte få fram någon, de kan inte ens leverera till alla 9st som beställt (BMW i solna), dem får bara 7st bilar.

    Går man däremot till vilken importfirma som helst så har dem inge problem att fixa hem fabriksnya från tyskland.

    Är det inte nått fel i bmw's system då???

  7. #27
    MNS
    Guest
    Vet många försäljare som är mer eller mindre snorkiga när det gäller provkörning eller bara prata pris men blev riktigt förvånad när jag knallade in på bmw i solna när jag kollade på m3:an år 2001. kom dit bakis med solbrillor, t-shirt å slitna jeans. stog å kollade lite på den och efter ca 2 min kommer en säljare å frågar om jag behöver hjälp (visade sig vara försäljnings chefen) skickade mig till en säljare direkt som utgick ifrån att jag hade 380k å lägga på en bil istället för att utgå i från att jag inte hade pengarna

  8. #28
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Gäller som sagt att lära känna lite handlare

    Ang 335an, polarens farsa ville ha en cab till sommarn. Men BMW i sverige kan inte få fram någon, de kan inte ens leverera till alla 9st som beställt (BMW i solna), dem får bara 7st bilar.

    Går man däremot till vilken importfirma som helst så har dem inge problem att fixa hem fabriksnya från tyskland.

    Är det inte nått fel i bmw's system då???
    Fast bilar nyare än 1 år eller mindre än 600mil får man väl betala moms på när de kommer till Sverige? = inte speciellt lönsamt..?
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  9. #29
    MINI-galning
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Linus
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av chrille_nr6 Visa inlägg
    hahaha Precis som i Kristianstad!!!!
    Där finns en kille Patrik tror jag, och hans grej är att sälja endast BMW, han kan inte MINI så mycket men är socialt intresserad. Han är det ende som hälsar och öppnar käften och frågar om man vill något.

    När jag tittade på den nya R56'an (i arbetskläder,typ snickarbyxor) så kom det in en försäljare och sa rent ut att den bilen är alldeles för dyr för en sån som mig!

    Då gav jag honom en sån j*vla utskällning så det hördes i hela hallen, och nämde givetvis min pärla som stod med huven mot skyltfönstret.
    (måste jag säga att han blev generad och gick därifrån med svansen mellan benen)
    Verkar som vi har råkat ut för samma kille, jag var inne där i februari kollade på ngn begagnad saab, var nog också jobbe klädd.. så jag frågade en försäljare om bilen och snubben börjar prata med mig som om jag vore ett barn, jag frågar iallafall om jag får provköra bilen, som svar får jag, "Du grabben, den här bilen har du inte ekonomi till" priset låg på typ 150000. så jag sa till han jag har nog bättre ekonomi än hantror. men han envisades med att jag inte fick provköra och sa att de inte var hållbart för en person som mig.. så jag blev irriterad och började fråga han hur fan han tänkte att han skulle sälja saker som man inte fick provköra.. då hade han inte tid med mig mer sa han.. veckan efter rullade jag in igen med min nyinköpta fulltutrustade s60 t5, pratade med en annan försäljare om en bil till min polare(han var skit trevlig). när jag går runder själv å kollar så kommer han fram till mig och undrar om han kunde hjälpa mig med ngt (var inte jobbe klädd då) tänkte ok han känner inte igen mig, så jag frågar lite om saaben igen, jan pratar en massa om bilen sen frågar han mig vad jag kör nu, pekar på min s60 sen säger jag till han att det inte e så intressant med saaben, den passar inte min ekonomi.. då känner han igen mig och skäms lite, sen går han ut till receptionen utan att säga ett ord mer till mig!
    Jävla snubbe! men han jobbar inte där längre, så man slipper han om man skulle gå in där nu!
    Mini Cooper D vit med svart tak, levereras v.45

  10. #30
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av Dooper Visa inlägg
    Verkar som vi har råkat ut för samma kille, jag var inne där i februari kollade på ngn begagnad saab, var nog också jobbe klädd.. så jag frågade en försäljare om bilen och snubben börjar prata med mig som om jag vore ett barn, jag frågar iallafall om jag får provköra bilen, som svar får jag, "Du grabben, den här bilen har du inte ekonomi till" priset låg på typ 150000. så jag sa till han jag har nog bättre ekonomi än hantror. men han envisades med att jag inte fick provköra och sa att de inte var hållbart för en person som mig.. så jag blev irriterad och började fråga han hur fan han tänkte att han skulle sälja saker som man inte fick provköra.. då hade han inte tid med mig mer sa han.. veckan efter rullade jag in igen med min nyinköpta fulltutrustade s60 t5, pratade med en annan försäljare om en bil till min polare(han var skit trevlig). när jag går runder själv å kollar så kommer han fram till mig och undrar om han kunde hjälpa mig med ngt (var inte jobbe klädd då) tänkte ok han känner inte igen mig, så jag frågar lite om saaben igen, jan pratar en massa om bilen sen frågar han mig vad jag kör nu, pekar på min s60 sen säger jag till han att det inte e så intressant med saaben, den passar inte min ekonomi.. då känner han igen mig och skäms lite, sen går han ut till receptionen utan att säga ett ord mer till mig!
    Jävla snubbe! men han jobbar inte där längre, så man slipper han om man skulle gå in där nu!
    En annan anekdot var när jag nu skulle hämta min bil i torsdags. Åkte in med en jobbarkompis i vanliga sommarkläder.
    Började titta lite på de nya bilarna eftersom försäljarna var upptagna. Efter ett tag kom en försäljare fram och frågade om vi ville titta lite närmre på någon bil. -Nej tack, blev vårt svar. (Då får man tillbaka från honom, -jasså? Vad gör ni då här??!)

    Snacka om att bli irriterad.

    Sen kom Jimmy fram och "räckte" över bilnycklarna till min bil. OCH DÅ blev den andre försäljaren skamsen. Han vände och "gick med svansen mellan benen."

    Men att få höra av en försäljare, "Vad gör ni då här?" ,sånt är inte bra..
    Senast redigerat av Christian den 2007-09-23 klockan 20:44.

  11. #31
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Kajsa Visa inlägg
    Jahapp. Det var tydligen omöjligt att sluta diskutera nakna chicks.

    Inte så konstigt att det är så få tjejer som deltar i diskussionerna här på sidan då. (Eller som anmäler sig själva till träffarna.)

    Skärpning!!!!
    Det är bra att du ryter till Kajsa! fattade inte det roliga med COOP-historien alls! Hu är det i Helsingborg förresten? Var där i förgår och köpte min något beg. Cooper S.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  12. #32
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Dooper Visa inlägg
    Verkar som vi har råkat ut för samma kille, jag var inne där i februari kollade på ngn begagnad saab, var nog också jobbe klädd.. så jag frågade en försäljare om bilen och snubben börjar prata med mig som om jag vore ett barn, jag frågar iallafall om jag får provköra bilen, som svar får jag, "Du grabben, den här bilen har du inte ekonomi till" priset låg på typ 150000. så jag sa till han jag har nog bättre ekonomi än hantror. men han envisades med att jag inte fick provköra och sa att de inte var hållbart för en person som mig.. så jag blev irriterad och började fråga han hur fan han tänkte att han skulle sälja saker som man inte fick provköra.. då hade han inte tid med mig mer sa han.. veckan efter rullade jag in igen med min nyinköpta fulltutrustade s60 t5, pratade med en annan försäljare om en bil till min polare(han var skit trevlig). när jag går runder själv å kollar så kommer han fram till mig och undrar om han kunde hjälpa mig med ngt (var inte jobbe klädd då) tänkte ok han känner inte igen mig, så jag frågar lite om saaben igen, jan pratar en massa om bilen sen frågar han mig vad jag kör nu, pekar på min s60 sen säger jag till han att det inte e så intressant med saaben, den passar inte min ekonomi.. då känner han igen mig och skäms lite, sen går han ut till receptionen utan att säga ett ord mer till mig!
    Jävla snubbe! men han jobbar inte där längre, så man slipper han om man skulle gå in där nu!

    Läser detta forum regelbundet med stort intresse men blir lite fundersam över det du skriver, om hur du blivit behandlad hos oss, och känner mig tvungen att kommentera det hela..

    För det första har klädseln absolut ingen betydelse för hur mycket uppmärksamhet en kund får i hallen. Eftersom vi tidigare haft agenturen för Nissan och då hade mycket King Cab/Navara-kunder så är "arbetsklädsel" (vad nu detta är, kostym är väl också "jobbeklädsel"?) inget som är ovanligt för oss.
    Även när det gäller BMW och Mini så är det inte enbart kunder med kostym och dräkt som är spekulanter, även om detta är en vanlig uppfattning. Därmed kan jag med gott samvete hävda att "arbetsklädda" inte ratas vid besök hos oss.

    Vidare så är vi samma personalstyrka på säljsidan sedan hösten 2005 så den försäljare som behandlat dig såsom du beskrev, vid intresset av SAABen, är fortfarande kvar. Inte så svårt att ta fel på oss, vi är tre stycken plus försäljningschefen..

    Sen vad det gäller provkörningar så är det du beskriver, om att inte få provköra, något som går stick i stäv med hur vi brukar göra.
    Mot uppvisande av giltigt körkort nekas sällan/aldrig en spekulant provkörning, (av vilken anledning skulle man göra det?) oavsett om det är en ny BMW eller en begagnad Mazda.

    Tyvärr känns det som, när man läser trådar om bilförsäljare på olika forum, att det verkar vara helt okej att vräka ur sig både det ena och det andra om yrkeskategorin och mycket brukar bli en "höna av en fjäder".

    Jag själv har tidigare aldrig arbetat som bilförsäljare utan är en stor biltok som varit aktiv i klubbverksamheter av alla de slag (speciellt i BMW-kretsar), läser det mesta om bilar på nätet och i tidningar och som fick chansen att börja sälja bilar ur favoritmärkena BMW/Minis sortiment för två år sedan.

    Tidigare när man bara var en entusiast, som gav sig ut i bilhallarna och kikade på bilar och förundrades över hur dåligt pålästa och upptagna bilförsäljare ibland kunde vara, besitter numera en större insikt i hur det fungerar.
    Detta ständiga flöde av förändringar/nyheter/uppgraderingar i branschen har även en fantast svårt att ta till sig samt allt "runtomkring" en bilaffär gör att man ibland, som kund, kan se säljare som är helt uppslukade av något på en datorskärm, förmodligen med ett knivigt affärsförslag där ramavtal och en massa förbehåll skall synkas, som en annan kund önskar få tillsänt sig och inte ett nonchalant allmänt surfande och ignorerande av de som finns i hallen...

    Ser fram emot en fortsatt diskussion kring ämnet!

  13. #33
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    Har varit där uppe med tjejen, förra sommaren när vi tältade i skärgården.

    Bra utsikt. Inget folk så man har utsikten för sig själv...ibland
    Hyffsat fik.

    Var förresten inne på BMW i Karlskrona också. tror jag... Och när man gick in där så blev det samma service som inne i Kristianstad. Obefintlig. Kanske pga åldern.

    Inne i K-stad trodde de inte att jag skulle ha en MINI, så jag fick inte ens någon offert trots att jag bad om det.

    (Därför blev det BMW i Solna istället)

    Christian:

    Fick du aldrig något affärsförslag från Thomas?

    Jag minns när du var inne och kikade på Mini de första gångerna då jag pratade med dig vid ett par av de tillfällena.

    Vet också att Thomas slet med ditt affärsförslag då du hade mycket på din önskelista, färgade tändkablar, bland annat.

    Det som förvånar är att detta aldrig hamnade hos dig och det som förvånar ännu mer är att du, som kund, inte hörde av dig efteråt om varför det aldrig kom något förslag?
    Med vetskap om hur fel det kan gå, både med "snigelpost" och E-mail så kan ju det vara en orsak till att du aldrig fick något förslag..
    Om jag är i kontakt med ett företag som lovar höra av sig, och detta inte gör det, brukar jag ta kontakt igen för att se vad som hänt innan jag låter "bilan falla" över dem..

    Vi arbetar med provisionsbaserad lön så vi är intresserade av att sälja bil till dig som kund!

  14. #34
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    hahaha Precis som i Kristianstad!!!!
    Där finns en kille (Jimmy Palm) tror jag, och hans grej är att sälja endast BMW, han kan inte MINI så mycket men är socialt intresserad. Han är det ende som hälsar och öppnar käften och frågar om man vill något.

    När jag tittade på den nya R56'an (i arbetskläder,typ snickarbyxor) så kom det in en försäljare och sa rent ut att den bilen är alldeles för dyr för en sån som mig!

    Då gav jag honom en sån j*vla utskällning så det hördes i hela hallen, och nämde givetvis min pärla som stod med huven mot skyltfönstret.
    (måste jag säga att han blev generad och gick därifrån med svansen mellan benen)
    Christian:

    Jag är inte anställd för att enbart sälja BMW. Det är ingen av oss...

    Däremot råkar jag ha mitt kontor mitt ibland de nya BMW-bilarna.
    Vad det gäller mitt kunnande om Mini så vet jag inte hur du bedömer det men det finns garanterat många här på detta forumet som har större kunskaper om hur man meckar med sin Mini till exempel..
    Kan väl säga som så, att det är jag som åker Mini som tjänstebil hos oss... Cooper D och ibland S.. ..och jag helsåld på bilarna!

    Vem av oss talade om för dig att R56:an är alldeles för dyr för dig?
    Jag, Thomas eller Kim? Jag tar i så fall gärna ett snack med vederbörande.
    Denna av oss, lär ju komma ihåg en sådan utskällning i så fall.

    Din pärla har jag stått och kikat på vid något tillfälle, fin!

  15. #35
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    Helst ska man dessutom vara 23 och kika lite som ett barn i bilarna.

    Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar.

    Christian:

    Jag kan inte annat än förvånas över din uppfattning om oss som säljare.

    Jag säljer, gladeligen, bil och har gjort till de som är under 23, varför skulle jag/vi inte göra det?? Eller har jag fattat saken fel?

    Hur menar du med "Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar."?
    Det ligger väl lite i sakens natur att man har en kommunikation säljare/köpare?

    PS. Jag har fortfarande ditt telefonnummer sparat, som du gav mig angående att du gärna visar upp din bil ifall jag/vi har en kund som är nyfiken på en JCW-bil.. Det är väl dock lite tunt med den typen av kund nu eftersom det är R56:an som gäller men jag hör av mig ifall det skulle bli aktuellt! DS

  16. #36
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av alxndr Visa inlägg
    Läst lite i era inlägg och måste säga att jag håller med till fullo, helt sjukt att man ska behöva visa upp bilnycklen till sin egen bil för att man ens ska få titta på de nya bilarna ... Har en polare som ville köpa nya 335an, blev nekad provkörning pga hur han var klädd så han drog till tyskland och hämtade en veckan efter iställe...

    Tråkigt men sant
    alxndr:

    Som säljare tycker jag också att det verkar helt sjukt att man ska behöva "visa upp bilnycklen till sin egen bil för att man ens ska få titta på de nya bilarna ..."
    Är detta verkligen vad som hänt?
    En försäljare krävde alltså att polaren skulle visa upp dessa? Eller är det spekulationer?

    Och dessutom blev "nekad provkörning pga hur han var klädd så han drog till tyskland och hämtade en veckan efter iställe..."
    Var detta också något som försäljaren uttryckligen hävde ur sig??

  17. #37
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Gäller som sagt att lära känna lite handlare

    Ang 335an, polarens farsa ville ha en cab till sommarn. Men BMW i sverige kan inte få fram någon, de kan inte ens leverera till alla 9st som beställt (BMW i solna), dem får bara 7st bilar.

    Går man däremot till vilken importfirma som helst så har dem inge problem att fixa hem fabriksnya från tyskland.

    Är det inte nått fel i bmw's system då???

    Marcus:

    Det kan man tycka men det handlar om tilldelningar, kvoter, till olika länder.

    Man förväntar sig, förmodligen, att sälja fler bilar i Tyskland än vad man gör i Sverige samt att vi är ett ganska liiiitet land vad det gäller cabförsäljning.
    Därför prioriteras vi, säkerligen, ner jämfört med Tyskland, England, USA och så vidare...

  18. #38
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    nu har jag uppdaterat mitt förra inlägg med rätt namn också.

    Den försäljare som jag tyckte var otrevlig heter något i stil med Tomas Svedborn, tyvärr men sant.


    En annan anekdot var när jag nu skulle hämta min bil i torsdags. Åkte in med en jobbarkompis i vanliga sommarkläder.
    Började titta lite på de nya bilarna eftersom försäljarna var upptagna. Efter ett tag kom en försäljare fram och frågade om vi ville titta lite närmre på någon bil. -Nej tack, blev vårt svar. (Då får man tillbaka från honom, -jasså? Vad gör ni då här??!)

    Snacka om att bli irriterad.

    Sen kom Jimmy fram och räckte över bilnycklarna till min bil. OCH DÅ blev den andre försäljaren skamsen. Han vände och gick med svansen mellan benen.

    Men att få höra av en försäljare, "Vad gör ni då här?" ,sånt är inte bra..

    Christian:


    Jag tror att Thomas Svederborn, som han egentligen heter, skulle uppskatta att få reda på, direkt utav dig, vad som gör att du tycker han är otrevlig.

    Detta är ju ett bra sätt att förändra attityderna mellan er som kunder och vi som försöker sälja bilar till er! Betydligt lättare att gå direkt till källan och reda ut det hela än att ta det på ett forum som jag vet att han inte läser...

    Jag förundras än en gång över det du skriver angående kommentaren "-jasså? Vad gör ni då här??!".
    Var detta verkligen vad som sades??
    Ursäkta om mina frågor är dryga men jag får inte ihop det då jag inte kan förstå varför det skulle finnas anledning att kommentera det på det viset...

    Jag håller dock med om att det inte är en kommentar som hör hemma i en bilhall...

  19. #39
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Både kul och bra att du svarar i tråden Jimmy.

    Utan att känna till detta fall:
    Kritik mot bilförsäljare blir tyvärr oftast enkelspårig, och myntet har alltid två sidor.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  20. #40
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Åhus
    Län
    Kristianstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Både kul och bra att du svarar i tråden Jimmy.

    Utan att känna till detta fall:
    Kritik mot bilförsäljare blir tyvärr oftast enkelspårig, och myntet har alltid två sidor.

    Hobbe:


    Tack.

    Visst är det så och jag vet också att det finns säljare inom alla kategorier som beter så att man häpnar, precis som alla andra branscher.

    Dessutom KAN en säljare, gud förbjude, ibland vara ur spår, precis som alla andra eller kanske tappat tålamodet efter att ha varit i kontakt med ett flertal kunder i närtid som inte uppfört sig enligt "regelboken" i vett och etikett ...detta händer, kan jag tyvärr upplysa om...

    Nåväl, det är riktigt bra att detta diskuteras tycker jag!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •