Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 103
  1. #21
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Hehe. Det kan vara lite klurigt med dekaler och färger. Olika material reflekterar ljus på olika vis.
    Om man ställer Johnny under lysrörsbelysning, så är det väldigt nära samma nyans på tak och resten av bilen. Är det stark sol så blir också nyanserna bra. Om man däremot är ute en molnig dag eller i lite kvällsskymning - då blir kontrasten stor... Vill man få exakt rätt färg hela tiden så får man nog lacka (inte säkert att lyckas ändå). Och just gult är extra svårt att få till, av någon anledning.

    Man kan ju annars göra det lite lättare för sig och strajpa i en kontrastfärg...
    Om man inte strajpar i en kontrastfärg, syns väl inte strajpningen
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  2. #22
    MINI-entusiast SubPluss avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Höör
    Län
    Skåne
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Hagatorpet Visa inlägg
    Om man inte strajpar i en kontrastfärg, syns väl inte strajpningen
    Konstigt att jag då kan se mina vita stripes på den röda bilen

  3. #23
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Citat Ursprungligen postat av SubPlus Visa inlägg
    Konstigt att jag då kan se mina vita stripes på den röda bilen
    jag tängte inte riktigt så
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  4. #24
    MINI-entusiast SubPluss avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Höör
    Län
    Skåne
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Hagatorpet Visa inlägg
    jag tängte inte riktigt så
    Sorry men kunde inte motstå, bor ju en liten messerschmitt i oss alla

  5. #25
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    Citat Ursprungligen postat av Bang Visa inlägg
    Välkommen i gänget!
    som åker till verkstan , menar du ?
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  6. #26
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Trevlig bil! Välkommen i gänget, Kul med en "granne" till min mini som hittat hit in. Bor i Fredhäll och här finns det en hel del hundkojor men inte så många ägare som hänger här...
    Tackar Andersson! Se där, vad kul, då ska jag hålla utkik efter Egon i kvarteret! Silverpilen fick raskt garageplats och kommer inte pryda gatan med sin glans till vardags. Precis, jag har beundrat ett antal minis i kvarteret ett tag innan jag blev lycklig bilägare.

    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Intergraphix i Södertälje kan garanterat öka toppfarten på Silverpilen med minst 10 km/h!
    Oj, men se där. Silverpilen skulle bli överlycklig. Själv är jag fortfarande halvt ute och övningskör, mitt körkort är en månad gammalt, och gissningsvis lätt indraget ifall jag får för mig att testa maxhastigheten på allmän plats, haha. Men, att accelerera lite i rondellerna, det är ju inte förbjudet =)

    Citat Ursprungligen postat av Gryglas Visa inlägg
    Grymt najs! Jag kommer nog att försöka mig på ett försök på min R53:a. Då kanske hon blir glad. Om det skiter sig ringer jag verkstan direkt! Nu är det slut med allt gnisslande!
    Och supergrattis till bilen å den härliga lediga MINI-dagen. Borde finnas en röd internationell MINI-dag i kalendern!
    Lycka till med fixandet Gryglas! Och ja, fram för röda lediga MINI-dagar!

  7. #27
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Eftersom det i princip regnar en skvätt varje dag och den här helgen tycktes vara regnfri kändes det lägligt med en biltvätt. Ett besök på Lavo, vilket var rätt bra, förutom att man inte får rent sånt som kräver avfettning eftersom man inte får ha det i tvätthallen, och man har inte tillgång till vatten utanför tvätthallen. Invändigt och utvändigt fejande med allehanda vätskor, sprayer och dukar som jag förstod är helt oumbärliga för en bilägare. Garanterat blankast i kvarteret idag



    Ett par saker att fixa med. Förra ägaren hade monterat en Brodit som jag först tyckte var ful och ville ta bort, men sen omvärderade jag och ska skaffa en hållare till, så slipper iphonen ligga i kopphållaren. Funderar på jag ska ta en passiv eller aktiv, för iphone utan skal, med skal, eller med bumper. Med tanke på hur många jag kasserat borde jag välja "med skal". Questions questions



    Sen noterade jag faktiskt att förardörrsfönstret inte går upp tillräckligt mycket i bakkant vid stängning, några millimeters diff. Inte så att det blev läckage vid tvätt, men tillräckligt för att störa. Vet inte om det är nåt nytt eller om det varit så sen jag köpte den.

  8. #28
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Citat Ursprungligen postat av MadeleineO Visa inlägg
    Eftersom det i princip regnar en skvätt varje dag och den här helgen tycktes vara regnfri kändes det lägligt med en biltvätt. Ett besök på Lavo, vilket var rätt bra, förutom att man inte får rent sånt som kräver avfettning eftersom man inte får ha det i tvätthallen, och man har inte tillgång till vatten utanför tvätthallen. Invändigt och utvändigt fejande med allehanda vätskor, sprayer och dukar som jag förstod är helt oumbärliga för en bilägare. Garanterat blankast i kvarteret idag



    Ett par saker att fixa med. Förra ägaren hade monterat en Brodit som jag först tyckte var ful och ville ta bort, men sen omvärderade jag och ska skaffa en hållare till, så slipper iphonen ligga i kopphållaren. Funderar på jag ska ta en passiv eller aktiv, för iphone utan skal, med skal, eller med bumper. Med tanke på hur många jag kasserat borde jag välja "med skal". Questions questions



    Sen noterade jag faktiskt att förardörrsfönstret inte går upp tillräckligt mycket i bakkant vid stängning, några millimeters diff. Inte så att det blev läckage vid tvätt, men tillräckligt för att störa. Vet inte om det är nåt nytt eller om det varit så sen jag köpte den.
    Ser bra ut, min var nog renast i kvarteret igår, för det var min stora tvättdag


    MINI Cooper D Clubman 2009 PepperWhite/Black

    Sagan om Egon finner du här.

  9. #29
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Johnny är också nytvättad idag! För imorgon ska han vara fotomodell...

    Fast vi bor kanske inte i samma kvarter, så det blir ingen konkurrens...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  10. #30
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Se där, ett gäng föredömligt rena och fina MINIs med andra ord

    Man kunde ju nästan se att Johnny är modell, ska han vara med i nåt fräsigt racingmagasin?

  11. #31
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av MadeleineO Visa inlägg
    Se där, ett gäng föredömligt rena och fina MINIs med andra ord

    Man kunde ju nästan se att Johnny är modell, ska han vara med i nåt fräsigt racingmagasin?
    Hehe, Johnny (och jag) är med i en liten notis i senaste numret av Bilsport. Imorgon ska det göras ett lite större reportage till samma tidning...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  12. #32
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Kul. När det nya numret kommer blir det högläsning för Silverpilen

  13. #33
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Idag var det lilla julafton när det olidligt snygga medlemskortet, flyerserna (börjar redan fundera på vilken kungsholmsmini som ska få en påhälsning), och inte minst min vita NMCS-dekal, som jag ska hitta en bra placering till.funderar på om jag inte valde fel färg, jag som har silvermetallic/svart borde tagit en silverdekal istället för vit...

  14. #34
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Jag skickar en ny till dig!
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  15. #35
    Hmm tror jag har en Brodit Iphone-hållare liggandes om det kan vara intressant?
    F60 JCW

  16. #36
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Jag skickar en ny till dig!
    Oj vad snällt. Tack!

    Citat Ursprungligen postat av Johan W Visa inlägg
    Hmm tror jag har en Brodit Iphone-hållare liggandes om det kan vara intressant?
    Om det är för en Iphone 4, så yes! Det verkar finnas en uppsjö av varianter just för olika kombinationer, så jag är nu mest annars inne på att skaffa en som funkar om man kör med skal.

  17. #37
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av MadeleineO Visa inlägg
    Kul. När det nya numret kommer blir det högläsning för Silverpilen
    En liten teaser kommer här från glamour-fotograferingen på Emmaboda flygfält...







    Ta nu inte detta på fel sätt. Men på förekommen anledning måste jag ändå fråga. (Det har förekommit lite pinsamma förväxlingar här på forumet tidigare.) Är Silverpilen en tjej eller en kille?
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  18. #38
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Oj, det där blir snygga bilder det!

    Silverpilen, ja nu blir det svårt, jag brukar nog prata om Silverpilen som en han.
    Senast redigerat av MadeleineO den 2010-09-22 klockan 11:57. Anledning: Tog bort ett par meningar som var för tramsiga.

  19. #39
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    För övrigt dröjde det inte länge innan allt kollande på detta forum och andra sajter ledde till en liten belastning på min paypal-balans från outmotoring. Silverpilen ska bli smygpimpad med checkered små hattar till ventilerna (eller vad det heter, ni vet till hjulen). Själv ska jag få flådiga mini-thermomuggar till bilkaffet. Och ett par nya torkarblad, nuvarande är lite oelastiska och böjer sig inte som de ska. Och det finns ju betydligt fler saker man skulle kunna tänka sig...

    Silverpilen har faktiskt även börjat tjata om stripes, vet inte om det är för att han stått parkerad brevid en röd Cooper S i garaget som är stripad. Jag har sagt till honom att "less is more" och du är ju bara en Cooper, och inte en Cooper S, tänk på det. Fast samtidigt håller jag lite med. Det kanske vore nåt!

  20. #40
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Regnig mini-MINI-träff; Douglas & the Silverpil.



    När jag hade åkt med i Douglas första gången bestämde mig på allvar för att köpa en Mini Cooper. Det dröjde väl lite beroende på att jag saknade körkort, men det fixade jag till i somras. Sen råkade Silverpilen bli ganska lik, till färg, men det är en ren slump. Douglas är ju en Clubman S med lite tuffare look, grillen gör ju skillnad. Har ännu inte kört en S, lika bra att det får bero ett tag, tänker jag...
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mini-Matte: Mini cooper s R56 2007
    Av Mini-Matte i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 12:38
  2. Sportratt till MCS R56 2007
    Av Cacke i forum Teknik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 11:42
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 19:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •