Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34
  1. #21
    MINI-galning Green Meanies avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Stephen
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    325
    Tyvärr slutade DFDS med båtar från Göteborg. Nu måste man antigen åka Bergen - Haugesund -Stavanger - Newcastle eller kör över bron till Esbjerg i Danmark och åker till Harwich. A crying shame I call it!
    Senast redigerat av Green Meanie den 2008-05-06 klockan 21:26. Anledning: more text

  2. #22
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Av nån anledning tror jag nästan alltid att det handlar om typ "imorgon" när folk planerar för nånting. Måste lära mig att alla inte har lika kort planeringstid som jag - det måste ha nåt med mitt jobb att göra...

    Vill bara tillägga att det ju inte alls behöver bli nån "risk" för dubbla Englandsresor nästa år - vi VET ju inte än om MINI United hamnar i bilens hemland. Krångliga resor dit talar snarare emot det. Det finns ju tyska intressen i bilen också...

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  3. #23
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Jag tror att jag läst att det är klart med MINI United 2009 i England?
    Eller var det bara ett rykte? Det hade ju varit coolt att besöka fabriken i samma veva som MINI United. För dit måste man ju! Eller hur Hans-G.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  4. #24
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Peo
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Nästa år? Kan vi inte åka över å reka först? I september typ... Hur som helst, med eller utan bil, jag är med.

  5. #25
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 005
    Låter som en väldigt trevlig tripp. Jag är på om inga hinder uppstår, 2009 då... hösten blir för tidigt. Hade varit superkul att kunna ta med sin bil men som sagt så blir det nog allt för mycket klydd och för tidskrävande för en weekend. Men värt att fundera ytterliggare lite på om man vill förlänga det från weekend till week för att få visa upp sina minis.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  6. #26
    MINI-entusiast jakobs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Jakob
    Ort
    Copenhagen
    Län
    Danmark
    Inlägg
    67
    [SIZE="4"]Jakob Evers[/SIZE]
    Mini Cooper [COLOR="Red"]S[/COLOR]
    WEB: [URL="http://www.newmini.dk"]http://www.newmini.dk[/URL]

  7. #27
    Tack för länken Jakob, jag läste den också.
    Vi avvaktar ett slag och ser vid vilken tidpunkt United kommer att avhållas och agerar därefter.
    En poll kanske det blir läge för snart också om detta
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  8. #28
    MINI-entusiast Bayerleiners avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Förnamn
    Joachim
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    55
    Man kan faktiskt fortfarande åka båt från Göteborg till England (Immingham), men det är ganska dyrt. Dessutom är det en fraktfärja och jag tror att de max tar 12 passagerare eller något sånt.

    Det är samma färja som era Minis tog när de kom till Sverige första gången...
    --------------------------------------------
    Fd Mini Clubman D - 08
    Pepperwhite med svart tak och bonnetstripes

    Numera VW Typ2 -78, VW 1303S -73 och familjebilen: VW Passat 2,0 TDI -11

    Längtar dock efter en Mini!

  9. #29
    MINI-galning rogerabergs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Roger
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Ryktet går ju att MINI United 2009 hålls i England.
    Mini United? Tell me more!

  10. #30
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Ska bli kul att återvända till England, speciellt med bilen. Det kan ju bli rätt dyrt att ta sig dit, men gissa EN gång om jag är på...


    Tilläggsinfo för er som blivit MINI-frälsta nyligen:
    Jag är den ende svenske NMCS-medlem som varit med på de båda MINI United som arrangerats - i Misano, Italien, i slutet av oktober 2005 och i Zandvoort, Holland juni 2007. (Danske Jakob, som ju är registrerad här också, var med på båda han också.) Vi var ett fåtal svenskar i Italien, i Holland ett rätt stort gäng - men vi ska bli fler i England, helt klart!
    Senast redigerat av Hans-G den 2008-06-18 klockan 16:07.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  11. #31
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    Lite tyst här ett tag?

    Lyfter!

    Skrev tidigare att det kunde vara kul att kombinera fabriken med MINI United 2009 men inser att det nog blir lite för mäktigt. Däremot hyra MCS från firman KPKalle tipsade om verkar ball.
    Flyg och boende i London, Hyr-MINI fram och tillbaka till fabriken, Pub-besök, shopping, MINI Park Lane-besök och kanske en West Ham-match? Vad säger styrelsen om att ordna detta i NMCS regi?

    Sen åker vi ju givetvis till MINI United 2009 också. Det är inte förrän i Augusti. Men då med egna bilar självklart.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av ace666 Visa inlägg
    Lyfter!

    Skrev tidigare att det kunde vara kul att kombinera fabriken med MINI United 2009 men inser att det nog blir lite för mäktigt. Däremot hyra MCS från firman KPKalle tipsade om verkar ball.
    Flyg och boende i London, Hyr-MINI fram och tillbaka till fabriken, Pub-besök, shopping, MINI Park Lane-besök och kanske en West Ham-match? Vad säger styrelsen om att ordna detta i NMCS regi?

    Sen åker vi ju givetvis till MINI United 2009 också. Det är inte förrän i Augusti. Men då med egna bilar självklart.
    Ace, vad har du hört att United kommer att gå av stapeln i augusti - jag har nog missat det.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  13. #33
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    MINI United 2009 will be held 22-24 May http://www.mini2.com/forum/uk-irelan...22-24-may.html. And although it's not confirmed, it will most likely be at Silverstone

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av KPKalle Visa inlägg
    MINI United 2009 will be held 22-24 May http://www.mini2.com/forum/uk-irelan...22-24-may.html. And although it's not confirmed, it will most likely be at Silverstone
    Thanks for the link, Karl

    MINI United går alltså av stapeln i maj i England och jag är grymt sugen att fara dit. Det är kul att det var en del intresserade att hänga med på en sådan här tripp, men personligen blir det nog för mycket för mig att åka till England två gånger inom loppet av 10 månader varför jag beslutar (som initiativtagare) att detta projekt (ej United-trippen) läggs på is. Vem vet, vi kanske kan fara till U.K. tillsammans under 2010, dörren stängs ju inte för all framtid

    Är du sugen att hänga med på MINI United i England 22-24 maj 2009, läs mer här: http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5961

    Let´s MINI!
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Intressekoll: Bankörning 2008 Anderstorp
    Av Mackan i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 09:44
  2. Intressekoll: syd/väst träff
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 13:02
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:28
  4. Intressekoll: Mötesplats för Klubben
    Av Green Meanie i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 16:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •