Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 98
  1. #21
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357


    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  2. #22
    Kanonbilder, Robban
    Kul att höra att Jess har repat sig också, och Pauls matintag behöver som du skrev inte kommenteras

    Ja, som Hasse skrev så ska vi känna oss lite sotis på er United-resenärer, och det gör de flesta av oss skulle jag tro, men himla skoj för er!

    Ta gärna lite fler bilder, Robban - kul att se all action!

  3. #23
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Dåligt med uppdateringar.
    Skärpning Robban
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  4. #24
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Det finns naturliga förklaringar till att det inte skett några uppdateringar. Eftersom jag inte är av den typ som baktalar folk får ni inte veta varför. Av mig, i alla fall...

    Hursomhelst är festen över här nere nu och deltagarna har skingrats - en del är på väg hem, andra mot nya mål. Giftermål t.ex. (i Gunnars fall). Själv är jag kvar på samma hotell en natt till och fortsätter sen min semester.

    Hur det var? Tja, som alla fester som bjuder på överflöd blir man till sist lite mätt. Fast så hittar man en ny läckerhet och dan är räddad! Igår var vi flera stycken som lyckades boka en Taxi Drive med någon MINI Challenge-förare. Har man inte känt sig mesig som förare förr så var det så då... Härlig skräckupplevelse som var alldeles för kort!

    Även jag har börjat ladda upp bilder, så dom kommer även upp här snart. Tyvärr pajade displayen på min digitalkamera igår, och det är lite trist att kolla i vanliga sökaren och sen inte få kvittens på att det blivit en (bra) bild, så jag tog inte så mycket som jag hade tänkt.

    Några direkta bilnyheter har inte spräckts här, bara att nya Challenge-bilen, R56-varianten alltså, visats upp i smyg. Hur mycket i smyg framgår av Robbans redan utlagda bild, det är omöjligt att se om man tagit något spännand grepp jämfört med den bil som kördes i MINI Challenge här i Zandvoort. Det gick för övrigt åt fanders för Jocke Mangs - han var tvåa efter ett par-tre varv men föll sen tillbaka - en trasig, fladdrande list vid höger bakhjul var synligt bevis på att något hänt.

    Nu ska jag strax ut och käka något obegripligt (holländska namn på maträtter är inte min starka sida) - sen blir det nog lite bilder, åtminstone från första dagens aktiviteter (utom midsommarmidda'n då åtminstone jag var för upptagen med att äta och dricka för att bry mig om kameran).

    Ha det gott därhemma!
    /Hans-G

  5. #25
    Ser fram emot dina bilder, Hasse - Robbans dito var ju kul att se, men att måla sin Mini som en miltärjeep tagen från tv-serien "Mash" var kanske lite väl extremt, men smaken är som baken, och det är ju det som gör det här med Mini så kul - personligheten

  6. #26
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Hallü pü er!

    Efter att Mini United var över flüdde vi snabbt över till moderlandet Tüskland. Eftersom vi inte hade nagonstans att ta vagen sa stallde akte vi mitt ut i ingenstans och sen satte vi navin pa "overnattning". Hamnade pa ett trevligt hotell i Dortmund och har precis besökt happü hour pa nagon oĺearüskopia. Riktigt trevligt har.

    Men dagens hojdpunkt var nog att Jessika lückades fixa en John Cooper-autograf pa en poster till mig. Och efter att ha armbagat sig fram ordnade hon aven en till en tjatigaste tiggaren har pa forumet, Fredrik. Han har för ovrigt lovat att büta sin bil mot autografen, sa det ska bli kul att se om han lever upp till det löftet.

    Tüvarr missade man challengeriden sjalv, men fick istallet tillfalle att prova traktens lokala specialiteter vilket var en minst lika fartfülld upplevelse.

    I morgon: Kelleners!
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  7. #27
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Rapportera gärna från Kelleners, och hälsa Andy från oss !
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Men dagens hojdpunkt var nog att Jessika lückades fixa en John Cooper-autograf pa en poster till mig. Och efter att ha armbagat sig fram ordnade hon aven en till en tjatigaste tiggaren har pa forumet, Fredrik. Han har för ovrigt lovat att büta sin bil mot autografen, sa det ska bli kul att se om han lever upp till det löftet!
    , en kanoninsats av Jessika, den utlovade drinken till henne på nästa pubtur eller sommarträffen i augusti är självskriven!
    Det där med att jag skulle byta min bil, ahüm hüst (tysk hosta), jag tror att jag menade att jag, ahüm hüst, skulle låna dig bilen en dag eller så medans jag testar din Kellenersmoddade Park Lane , alternativt kan du få en av mina modellbilar, en står det "Kelleners" på (skrev just dit det med blyerts), för du kan välan inte ta bilen ifrån fadern vars två söner älskar pappas Mini Cooper (tvååringen kallar den "Mini Tooper")

  9. #29
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Jessika
    Ort
    sthlm
    Län
    sthlm
    Inlägg
    34
    I got one for you Fredrik! John Cooper hälsade att det var "his pleasure" att skiva autografen! Woohoo






  10. #30
    Tusen tack, Jess, super
    Du kan börja sondera bland alla smaskiga drinkar och välja den du vill ha, för på nästa Mini-träff bjuder jag dig på en (skriver det igen om någon mot förmodan missat detta)!
    Senast redigerat av Fredrik den 2007-06-24 klockan 20:21.

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Han har för ovrigt lovat att büta sin bil mot autografen, sa det ska bli kul att se om han lever upp till det löftet.
    Hobbe har lovat mig sin GP i utbyte mot den autografen, så om jag får den får du min Cooper, deal

  12. #32
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    , en kanoninsats av Jessika, den utlovade drinken till henne på nästa pubtur eller sommarträffen i augusti är självskriven!
    Det där med att jag skulle byta min bil, ahüm hüst (tysk hosta), jag tror att jag menade att jag, ahüm hüst, skulle låna dig bilen en dag eller så medans jag testar din Kellenersmoddade Park Lane , alternativt kan du få en av mina modellbilar, en står det "Kelleners" på (skrev just dit det med blyerts), för du kan välan inte ta bilen ifrån fadern vars två söner älskar pappas Mini Cooper (tvååringen kallar den "Mini Tooper")
    Hur skulle vi kunna ta Toopern fran din tvaaring? Far väl helt enkelt skänka dig autografen istället! Men den enorma supersnügga postern med hälsningen "Robert, best wishes, John Cooper" behaller jag sjalv. Din är skriven pa en John Cooper Works tillbehorskatalog. Men vi ska bevara den väl i en pärm sa att den är i nüskick när du far den! Har lite annat ocksa, men leksaksbilarna kostade fran 3o€ och uppat sa vi struntade i det. Men som sagt, en väska med MINI UNITED 2007 pa och lite annat smatt och gott fick vi ihop till dig!

    Hobbe: Ües, ska hälsa honom!
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  13. #33
    MINI-entusiast jakobs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Jakob
    Ort
    Copenhagen
    Län
    Danmark
    Inlägg
    67
    Tjena

    Jeg har lige sat resten af svenskerne af på et Hotel (Scandic) i København. Hvor de ville kører videre fra i morgen. Måske snupper de Strandvejen op langs den Danske Østersø kyst. Og der efter tager færgen over til dig hem-landet.

    Det har været en super weekend....

    Hilsen

    Mette & Jakob
    Cille og Matthias
    [SIZE="4"]Jakob Evers[/SIZE]
    Mini Cooper [COLOR="Red"]S[/COLOR]
    WEB: [URL="http://www.newmini.dk"]http://www.newmini.dk[/URL]

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Din är skriven pa en John Cooper Works tillbehorskatalog. Men vi ska bevara den väl i en pärm sa att den är i nüskick när du far den!
    Robban, helt o.k., detta torde vara en av de mest eftertraktade Workskatalogerna i världen

  15. #35
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Även jag tänkte fjäska för Fredrik, men det verkar ju som om andra har fixat det som gick att fixa. Så långa fingrar att det blev en stor MINI-flagga av den där avlånga typen har jag inte... Det var tillräckligt många andra som samlade såna troféer - rätt många flaggstänger stod där helt nakna redan på lördan. Och ryktet går om att en flagga hamnat i - nä, nu höll jag på att ramla i baktaleri-träsket i alla fall...

    Hursomhelst kan det nog bli en John Cooper Works-affisch UTAN autograf, om det skulle passa. För att inte tala om en festivalaffisch. Och en magnetisk sticker. Så, Fredrik, det blir många öl till tjänstvilliga United-besökare när vi träffas nån gång senare för att skvallra mer om MINI United 2007 - en pubkväll kanske redan senare i sommar. Akkurat har ju en stor, härlig uteservering.

    OK här så lite bilder - fler kommer på bland annat mångkampande Paul, Gunnar och Ace-Robban. Kameran med icke nedladdade bilder råkade bli kvar i bilen ikväll.

    PS. Vi vet nu att det blir ett nytt liknande event om två år - så gick snacket på stora scenen söndag eftermiddag. Så för er som tyckte att midsommarn var ivägen för (eller viktigare än) MINI United så kommer snart en ny chans. Håll ut!


    Pauls dekaltrim för MINI United, här på Ace-Robbans bil (lånad bild)


    Sammanbiten Gunnar tävlar i MINI-kunskap


    ...liksom Paul och Ace-Robban


    En kort stund hade MINI One 115 hk motor och axade på 9,1 sek...


    Paul (som har sin GT bakom sig) och Gunnar schnackar med tyschk GT-ägare före körningen på banan


    Madde och Robban verkar mera handfallna...


    Robban och Lena på plats i sin bil inför racet


    Huvudtältet och "beachen" före kommande publikinvasion


    Jocke Mangs i sin bil innan en ny passagerare tog plats för en Taxi-tur


    Jocke väntar på ännu en spänd passagerare


    Gunnar poserar framför en av MINI Challenge-bilarna under lång väntan på sin tur...


    ...men till sist fick han av en slump åka med holländaren Jeroen Bleekemolen, som sen vann MINI Challenge-etapperna både lördag och söndag


    Heidi hade också turen att få sig en tur...


    ...innan hon sen var värd för midsommarsupén. Robban, Lena, Magnus, Noel och Ulf väntar på att få hugga in på buffén


    Robbans tredje gokartlopp samma dag. Gratis är gott.


    Eny grupp beger sig fram till MINI Challenge-bilarna - fotografen något shaky efter sin tur...
    Senast redigerat av Marcus den 2008-06-27 klockan 12:21.

  16. #36
    Hasse, ölen kommer att flöda nästa gång vi träffas - att bjuda på ett par öl till polare som plockar prylar till mig på United är en självklarhet - Jessika och du (men även Robban) ska få något att fukta strupen med vid nästa pubrunda. Om tillfälle inte ges före sommarträffen i augusti så sker det i så fall på Västanå Slott

    Jag förblir eder ödmjuka tjänare

  17. #37
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Då var man på väg till nästa del etapp i resan....giftermål, kommer att hänga kvar i holland den här veckan för de sista förberedelserna, men sen bär det av till bourgogne och ringmärkning!

    MINI United var fantastiskt kul och resan ner och allt runt omkring även det.
    Resan ned började med att vi blev försenade pga sjukdom på jobbet och istället för kl. 08.00 kom vi (jag, Andreas, Magnus) runt 14.30 tiden med sikte på Eskilstuna för att hämta Magnus syrra Sara i Eskilstuna. Väl nere i Göteborg kom resterande gänget in med Pauls båt efter en lite mer eller mindre skumpig tur...

    Till hotellet, som var riktigt bra (thanx Paul!), parkera bilarna, fräscha till sig lite och sedan ner till Hard Rock och käka lite spareribs och dricka några "små" öl . 00.30 tillbaka till hotellet och få lite sömn innan det bar av mot Zandvoort och MINI United.

    Vi kom faktiskt iväg i tid och det bar av ganska så bra ända tills vi kom till Tyskland där det bara var STAU STAU und STAU, kändes ganska hopplöst att överhuvudtaget få möjlighet att testa toppfarten på bilen . När vi började närma oss Holland så blev trafiken lite glesare och det fanns möjlighet att gasa lite.....det roliga var att jag fick upp R56an i 231 km/h enligt gps (250 km/h på mätaren, tror jag eftersom den slutar vid 240 km/h ) Noels och min bil drog ganska så jämnt och holländska gränsen knappade in på oss ganska så rejält.....
    Magnus nya nickname är numera roadkiller, då en råtta hade fått för sig att passera autobahn (idiot...)i ett lite raskare tempo, vad han inte såg var att magnus med plattan i botten och försökte bromsa, men klara tyvärr inte stanna i tid och befinner sig för tillfället någonstans mellan himmel och jord (förmodligen i ett träd ett par hundra meter bort från kontaktpunkten). Paul kommer att visa hela händelsen med sin egna "act" där men mycket bättre ser hur det gick till

    Väl i holland och zandvoort fick vi ganska så snabbt märka av att det finns fler cyklar, enkelriktade vägar och folk som står på gatan och dricker öl) Otroligt nog så visade gps den rätta vägen direkt och vi landade på hotellet, vilket såg ut mer som en pub än ett hotell. Check in och upp för nästa 90 graders trappor fyra våningar upp. Jag hade privilegiet att få ett enkelrum, som inte var större än en tåghytt (såg nästan ut så), där sängen stod under fönstret...mycket väl, vi var inte i holland för att sova, det kände man på söndagen....eller hur paul?

    Nästa morgon iväg och tvätta bilarna för att vara fin inför den stora dagen, ut till Zandvoort och MINI United. Det var en otrolig känsla när man kom fram och såg alla MINIs och folk med ett stort leende på läpparna. Hela eventet var så pass snyggt arrangerat och orginisationen har tänkt på allt, tom somtunnorna var övertäckat med svarta "klossar" och varje detalj hade någon sorts MINI identifiering (Det var nästan att man var mätt på MINI på söndagen och ta en liten paus från det...men inte för länge )

    Vi gick runt och gjorde lite aktiviteter som dragkamp med en MINI, MINI Quiz, RC MINI, Däck bowling etc etc. Eftersom jag vann tävlingen, skulle jag få möjlighet att få åka med Jocke Mangs i hans MINI challenge bil, efter mycket väntan blev det inte så eftersom tyskarna var lika bra på att tränga sig i köerna på eventet som dom var i backen, jag beslutade mig för att gå bort till den holländska föraren Blekenmolen (hade bästa varvtiderna, då det var hans hemmabana) och fick åka med honom istället. Kul upplevelse att få känna på hur sent man kan bromsa med slicks!
    Sen var det midsommarfirande och cateringfirman hade gjort sitt bästa för att sätta upp en svensk midsommarbuffé och de hade lyckat relativt bra tycker jag!
    Framåt kvällen kom det många bra djs som Erick E etc och vi stoffade loss ganska rejält (the hardcores) och det blev inte hemgång förrän runt 03.00. Det sista vi gjorde var att reta några österikare med sin förmodlingen enda filmstjärna Arnold, med att säga

    Läts get aaut

    (bättre live, även detta kommer att dramatiseras vid nästa bästa tillfälle!)

    Hem sova sova och sedan vakna av att Paul står och knackar på dörren, snabbt upp, raggardusch och iväg till området igen....
    Vädret var fantastiskt och vi njöt av racen, solen, grillen, beachen och de där fantastiska fatboysen (moderna ärtpåsar) och råkade somna lite i solen....röd som en kräfta......

    Framåt em var det dags för lite öl och cocktails igen och invänta Faithless (som aldrig kom, då han hade missat flyget, yeah right), men det var rejält ös ändå och hela tältet var fullt med folk som dansade och had roligt, sen kväll igen....04.00P

    På söndagen blev det lite sovmorgon till 10.00, ut till området (vissa av oss, andra började att dra sig hemåt) ut och köra lite på banan, men fick så klart en fransman framför mig som aldrig har kört bil förut tror jag och tom Pace car var tvungen att sakta av för att han skulle hinna med.

    Efter banåkningen beslutade vi oss för att sticka till Amsterdam och sedan vidare till Nijmegen där min blivande frus föräldrar bor.

    Folks, tack för en jättetrevlig helg med nya bekantskaper och roliga aktiviteter, 2009 lägger vi till en nolla till på antalet bilar som följer med, tyckte att vi var lite underrepresenterade!

    Ciao!

  18. #38
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    Filmklipp från Zandvoort

    Jag filmar Paul när vi kör runt Zandvoort-banan....Mäktig känsla!
    Senast redigerat av Ace den 2007-06-25 klockan 17:24.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  19. #39
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Robert,

    Dags att byta vindrutan ?
    Var det en full, och fet holländsk mygga som orsakade sprickan ?

    Var det begränsad hastighet/ingen omkörning som gällde för det går i turisttempo ?
    Kul är det i alla fall.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  20. #40
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Robert,

    Dags att byta vindrutan ?
    Var det en full, och fet holländsk mygga som orsakade sprickan ?

    Var det begränsad hastighet/ingen omkörning som gällde för det går i turisttempo ?
    Kul är det i alla fall.
    Kände inte för att byta ruta innan jag skulle köra 250 mil t.o.r till Holland.
    Men det blev en snygg reflex av solen!
    Som du ser på filmen så ligger Paul bakom Pacecar-en. Vi fick order om att hålla 5-10 meters avstånd och absolut inte köra om. Men han sa även att om alla hänger med bra så kommer han att öka farten. Vissa heat gick betydligt långsamare. Fråga RobertH!
    Men som oerfaren banförare så var det en sjyst upplevelse. Men taxi-riden i Challengebilen slår allt! Se film nedan....

    Senast redigerat av Ace den 2007-06-25 klockan 17:25.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MINI United 2007 i Nederländerna!
    Av KIT i forum Evenemang
    Svar: 396
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 23:55
  2. Dekaler till Mini United
    Av RobertH i forum Evenemang
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 10:38
  3. Russian Convoy and MINI United
    Av KPKalle i forum Evenemang
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 17:00
  4. Samåkning till MINI UNITED onsdag 20/6
    Av RobertH i forum Evenemang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 22:34
  5. Bro eller färja till MINI United?
    Av Hans-G i forum Evenemang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •