Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    jag körde lausanne-halmstad 141 mil....på strax under 10 timmar, inkl tankning, färgor (rödby puttgarden o helsingborg helsingör)

    tyskland tog 5timmar o 47minuter..... basel-puttgarden
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  2. #22
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Har precis kommit hem efter semester i italien, tog vägen genom öst-tyskland för första gången. Kan verkligen rekomendera den om man ska åt det hållet!
    Startade vid halv 8 på morgonen från Venedig och va framme (norra skåne) vid halv 1 på natten.
    Körde på en lördag och norrut var det kö fritt hela vägen. När jag kollade GPSen hemma hade jag kört 182 mil på 17 timmar!
    Ett par toppfartsförsök (270 enl GPS) hanns med men det innebär att jag va tvungen att tanka lite oftare... Snittet landade på ca 107 km/h med tankstopp och färjan Rödby-Puttgarten.

    Brukar inte gå att få så mkt bättre snittfarter genom Tyskland även om min farthållare låg på 200 i så fort det va fritt så tar man nästan aldrig igen tiden när man måste bromsa för långsammare osv.

    Glöm inte att kika i backspegeln oavsett hur fort du kör för det finns alltid nån som är mkt snabbare och förväntar att du ser/flyttar på dig!

    Kör försiktigt och va noga med hastighetsgränserna när det finns sånna, tyska polisen älskar sänka din snitthastighet...
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  3. #23
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    En liten historia från min svåger. Han och en polare pressade en gammal Laguna på Autobahn. Bilen var svenskskyltad, hyrd och killarna körde i princip skiten ur den. De maxade ut den runt 180-190 när en bil dyker upp i backspegeln. De glider över i den högra banan eftersom den upphinnande bilen verkar vara snabbare. De ser till sin förvåning att det är en Volvo PV - närmare bestämt i den form som vi alla känner till som en EPA-traktor med lastflak och allt. Den är svenskskyltad och föraren stannar upp, vinkar lite till de förvånade grabbarna och försvinner sedan i fjärran - dvs med en fart om mer än 200.

    /Johan
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  4. #24
    MINI-galning andreasss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    291
    Citat Ursprungligen postat av JohanH Visa inlägg
    En liten historia från min svåger. Han och en polare pressade en gammal Laguna på Autobahn. Bilen var svenskskyltad, hyrd och killarna körde i princip skiten ur den. De maxade ut den runt 180-190 när en bil dyker upp i backspegeln. De glider över i den högra banan eftersom den upphinnande bilen verkar vara snabbare. De ser till sin förvåning att det är en Volvo PV - närmare bestämt i den form som vi alla känner till som en EPA-traktor med lastflak och allt. Den är svenskskyltad och föraren stannar upp, vinkar lite till de förvånade grabbarna och försvinner sedan i fjärran - dvs med en fart om mer än 200.

    /Johan
    Men LGF-triangel o allt? Det kan inte varit en Pick-up?

  5. #25
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Citat Ursprungligen postat av andreass Visa inlägg
    Men LGF-triangel o allt? Det kan inte varit en Pick-up?
    Nej, nej - var väl otydlig. Den hade inte triangel, det var alltså inte definitionsmässigt en epa utan hade bara samma utseende.
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •