Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 160
  1. #21
    MNS
    Guest
    En fågel viskade i mitt öra att Bilsport ÄR RIKTIGT SUGNA

    Mer info kommer inom kort...

  2. #22
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    jag vill jag vill jag vill


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #23
    MNS
    Guest
    Har precis pratat med Fredrik Sjöqvist (chefs redaktör) på bilsport och presenterat iden och fick ett väldigt posetivvft och intreserat svar :P
    Så i Februari så ska jag ta upp kontakten igen och vi bokar in ett datum

  4. #24
    MNS
    Guest
    Clubbar med intresse är: Honda, Cliosport och Peugeot.
    Ska vi nöja oss med dom och ha 4-7 bilar eller ska vi bjuddda in tex vw gti, opel mm? och då köra lite mindre antal...
    Skriv vad ni tycker

  5. #25
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Har precis pratat med Fredrik Sjöqvist (chefs redaktör) på bilsport och presenterat iden och fick ett väldigt posetivvft och intreserat svar :P
    Så i Februari så ska jag ta upp kontakten igen och vi bokar in ett datum

    Kul !!!
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  6. #26
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Har precis pratat med Fredrik Sjöqvist (chefs redaktör) på bilsport och presenterat iden och fick ett väldigt posetivvft och intreserat svar :P
    Så i Februari så ska jag ta upp kontakten igen och vi bokar in ett datum
    Det vi pratade om var SS körning och tex 201/402 körning också..så att heela duellen består av 2 delmoment eller 3

  7. #27
    Vad ska vi ha för krav på deltagande bilar?
    Två dörrar och kombi-coupé?
    Fler definitioner?

    Några självklara bilar att ha med:
    MINI
    Civic Type-R (Minibuss? )
    Clio Sport
    Puggar finns det några stycken

    andra frågetecken
    ford focus RS?
    VW lupo?
    finns nog fler jag missat

  8. #28
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Är det OK för vanliga Cooprar att vara med??

    SS skulle vara intressant eftersom man lyckades att bräcka några M3or på Lazzat.... Mindre konbana men ända. Intressant att se vad en original cooper kan göra för tider på SS

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Är det OK för vanliga Cooprar att vara med??

    SS skulle vara intressant eftersom man lyckades att bräcka några M3or på Lazzat.... Mindre konbana men ända. Intressant att se vad en original cooper kan göra för tider på SS
    Ser inga som helst problem med det, snarare tvärt om, saknades vanliga cooprar när vi körde SS förra året. Vara bara mer eller mindre moddade S:ar. Enda orginalbilen var ju en Works

  10. #30
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Kul
    Jag är på direkt, är riktigt laddad inför våren

  11. #31
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Är det OK för vanliga Cooprar att vara med??

    SS skulle vara intressant eftersom man lyckades att bräcka några M3or på Lazzat.... Mindre konbana men ända. Intressant att se vad en original cooper kan göra för tider på SS
    Absolut! Coopersweden består ju inte enbart av en massa MCS utan en hel del MC cockså. Så har du intresse så ska du med å köra

  12. #32
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Vad ska vi ha för krav på deltagande bilar?
    Två dörrar och kombi-coupé?
    Fler definitioner?

    Några självklara bilar att ha med:
    MINI
    Civic Type-R (Minibuss? )
    Clio Sport
    Puggar finns det några stycken

    andra frågetecken
    ford focus RS?
    VW lupo?
    finns nog fler jag missat
    2,3,4 eller 5 spelar mindre roll viktigaste är att det är hyfsat lätta grävlingar(fwd) som kör.

    Det finns en uppsjö av vassa GTI 2r som kan ställa upp med motstånd...

    *Johan* Håller du kontakt med Honda clubben å informerar om läget å önske mål... så tar fortsätter jag med cliosport.nu och kan ta en ellet två clubbar till så kan du få resten...

  13. #33
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    1
    Vore skitkul med en "hothatch" duell i ss.
    Har varit lite (obs lite ) småimpad av minicooperna på lazzats rs tävlingar även Falkens franska kärra verkar ju funka.
    Så behövs det gasglada honda bilar så ställer jag upp utan att tveka.
    Fredrik Jonsson
    Civic Type-R

  14. #34
    Hondaklubben har ju visat stort intresse iaf

    Kollar läget med peugeot-gänget också

    VW? lupo osv? kan det vara nått?

  15. #35
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2004
    Förnamn
    Mattias
    Ort
    Sthlm
    Län
    Råsunda
    Inlägg
    1

    Re: Dags o börja modda bilarna

    Citat Ursprungligen postat av Foppa
    Honda-folket är bra.... Riktigt kul grej... Modda på bara !!!
    // Foppa
    Känner du sånt vettigt folk?

    Har du fått tag på nytt jobb btw?
    Det är ju ensamt i bilen om dagarna nu. :P


    Ang. duellen så hoppas jag att det blir seeent på året så jag hinner lära känna min nybyggda bil under sommaren och att jag blir uttagen!
    M Silverglantz

  16. #36
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Stockholm/Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    11
    Verkar ju arta sig bra det här...

    Kul att bilsport är positiva.
    Jag tycker att det vore trevligt att blanda så många hot-hatch modeller/fabrikat som möjligt. Finns ju en uppsjö av rappa små bilar av olika fabrikat.
    Hur många deltagare kan man tänka sig om alla ska hinna köra rimligt många SS-repor?
    Iden med kombination strip/SS tror jag är svår att hinna med på en dag.
    I så fall bör det blir ett 2-dagars event och även inkludera en tight teknisk slalom som komplement till SS. Både i SS och 402 meter är ju effekt ganska utslagsgivande. En "riktig" slalom skulle verka lite utjämnande på resultatet. Bra för oss som åker standard hot-hatcher med lite mindre pulver. Jag kan meddela att Clion käns rätt sömnig i de raka partierna i SS-banan. (En överladdare och en diffbroms skulle nog göra susen. )

    Man kanske måste vara realist och begränsa det till SS, men en hot-hatch trekamp i form av SS, tight konbana och 201m skulle vara läckert att läsa om i Bilsport.

  17. #37
    Visa ord av Lasse, av tidigare erfarenhet så kan man bara hålla med om att det måste vara en tvådagars-event om man ska hinna med rattlås också. Har också funderat på hur många bilar man ha med för att hinna köra lite också, kanske en tvådagars-event i vilket fall som helst med några grupper (klubbar) varje dag... hmm

  18. #38
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    3
    Jag ställer gärna upp och försvarar VW's heder!

    Är väldigt sugen på att förbättra mina 1.33.5
    driver - Thomas Thuresson
    car - Golf GTI mkIV by AceCompetition

  19. #39
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Visa ord av Lasse, av tidigare erfarenhet så kan man bara hålla med om att det måste vara en tvådagars-event om man ska hinna med rattlås också. Har också funderat på hur många bilar man ha med för att hinna köra lite också, kanske en tvådagars-event i vilket fall som helst med några grupper (klubbar) varje dag... hmm
    Mitt förslag är att alla kör tex SS första dagen och slalom å rakt fram x-antal meter så blir det lika för alla om det tex skulle rengna under den andra dagen

  20. #40
    MNS
    Guest
    Fick en liten ide...beroende på hur många dagar vi kan få (om vi får fler) så tycker jag man bestämer x-antal clubbar, x-antal deltagare per clubb å så får clubbarna själva välja ut sina deltagare. Sen beroende på hur många dagar vi får så kan man utöka antalet deltagare för varje clubb... lättare att lägg in ett par stycken i efterhand en att säga ja först och sen nej...

    Skriv vad ni tycker,,har för tankar och önske mål....

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •