Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Limited Edition
    Guest

    Värmeavskiljare till luftfiltert.

    Hallå!

    Håller på att kolla på lite olika alternativ till att ersätta mitt nuvarande green cotton luftfilter av twister modell. Har kommit fram till att det blir ett green cotton till eller ett K&N. Dock så finns det inga värmeavskiljare med i något av de monterings satserna. Därför undrar jag om ni vet var man kan få tag på det eller kanske har måtten ifall man måste tillverka ett eget?

  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Måtten blir nog lite svårt om du inte har en ordentlig Bockmaskin för aluminium. Det e jäkligt många vinklar för att få den att passa in med tanke på skruvhål vinklarna till skruvhålen etc.


    Ett billigt alternativ Jäkligt billigt faktiskt :
    http://new.minimania.com/web/Item/NM.../InvDetail.cfm
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  3. #3
    Limited Edition
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Ashra Visa inlägg
    Måtten blir nog lite svårt om du inte har en ordentlig Bockmaskin för aluminium. Det e jäkligt många vinklar för att få den att passa in med tanke på skruvhål vinklarna till skruvhålen etc.


    Ett billigt alternativ Jäkligt billigt faktiskt :
    http://new.minimania.com/web/Item/NM.../InvDetail.cfm
    Har kollat på den, och såg en tråd att du hade den i din förra bil.
    Men har fått hör att deras leveranstider är lite skeva och det är ganska dumt att köpa det för att sedan använda ett annat filter.. men helt klart värt att tänka på ändå..

  4. #4
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    bara beställa =) den som väntar på någe gott =)
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  5. #5
    Limited Edition
    Guest
    Har kollar in Green cottons filter nu, och det finns ett färdigt kit till cooper s utan värmeavskiljare som består av ett "singel cone" filter och lite pill. Dock så funderar jag på om det inte hade varit effektivare med ett "Twin cone" eller "powerflow" filter... gå in på http://www.forza.se/ och välj sportluftfilter och sen "Green Inductionskits" så förstår ni vad jag menar. Isåfall kan jag ju lika gärna beställa ett sånt?

    För övrigt så kommer det en god vän till mig idag och kollar ifall han kan bygga en värmeavskiljare till mig. Mer info kommer senare..
    Senast redigerat av Limited Edition den 2008-06-29 klockan 15:23.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •