Hej alla!

Jag är ny i forumet, köpte en Mini Cooper D 2013 (vilket betyder R56, har jag förstått) häromdagen och håller nu på att personalisera den. Roligt!

Så till min fråga: vad har ni för erfarenheter av takdekor? Jag vill bland annat foliera taket med en Union Jack. När jag kollar reservdelskatalogen på mini.se så finns det en foliering till min modell som ser lite trist ut, med en vit remsa runt hela flaggan. Är det dekalen som helt enkelt inte går ända ut till kanten? WTF? Däremot folieringen till nyare Mini Cooper F56 ser ut som jag skulle vilja, går ända ut till kanten och ger dessutom intryck av att ha lite mer stuns i färgerna.

Min fråga är således: finns det något skäl till att inte köpa F56-takdekoren istället? Såvitt jag kan bedöma så är den lite större, så det borde gå att bara skära ner den till att passa min bil. Är hålet för antennen utskuret i dekalen? Antennen sitter lite längre fram och verkar vara lite större på F56, men ett eventuellt hål kanske man isåfall kan täcka med en bit foliering i samma färg.

Jag ringde och frågade Mini's reservdelsshop, men de verkade inte ha en aning och var inte speciellt hjälpsamma. Nån här som kan hjälpa mig?


/Måns