Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32
  1. #21
    MINI-galning GPHelenas avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Helena
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Modde Visa inlägg
    GL, försök motivera att däcken slitits ut pga. allmän fjuttkörning med en GP2
    Åh, du vet bilen har ju gått 240 mil nu och jag har ju gubbkört den i och med att allting skall ju slitas in.

    Har inte varit över 2500 rpm ännu!

    PMansson kan intyga att jag nästan fick parkeringsböter mellan Göteborg och Lerum efter senaste MINI-träffen!
    MINI John Cooper Works GP #1345 -13

  2. #22
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av DanielGBG Visa inlägg
    Åh, du vet bilen har ju gått 240 mil nu och jag har ju gubbkört den i och med att allting skall ju slitas in.

    Har inte varit över 2500 rpm ännu!

    PMansson kan intyga att jag nästan fick parkeringsböter mellan Göteborg och Lerum efter senaste MINI-träffen!
    Ja, det var nog tur att det var regnigt.....Antagligen hann inte Daniel se polisbilen som stod uppe på bron vid Munkebäcksmotet på vägen hem.

    Trots att Daniel hade lyckats hitta gasen fick han köra om mig två ggr på vägen hem ( fundera på den ni...)

    Idag kunde det blivit nya böter p g a kreativ körning vid köer/rödljus - (jag hade nog gjort samma sak)
    Fast har ni sett hur de har stängt in oss p g a bygge av bullerplank så förstår man....jag har t o m rödljus för att komma ut från gatan hemma!
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  3. #23
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Citat Ursprungligen postat av Modde Visa inlägg
    Allt gott iaf, hon i kassan på FörenadeBil skall höra av sig till MINI/BMW och få ett slutgiltigt besked om vad som gäller.


    Lite off topic, kan annars meddela att FörenadeBil monterade på MINIs nya orginal LED och dem är så jäkla snygga!!!
    Så nu har du alltså DRL ljus där dimljusen sitter original?

  4. #24
    Forum-nybörjare Moddes avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Mark
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av pmansson Visa inlägg
    Ja, det var nog tur att det var regnigt.....Antagligen hann inte Daniel se polisbilen som stod uppe på bron vid Munkebäcksmotet på vägen hem.

    Trots att Daniel hade lyckats hitta gasen fick han köra om mig två ggr på vägen hem ( fundera på den ni...)

    Idag kunde det blivit nya böter p g a kreativ körning vid köer/rödljus - (jag hade nog gjort samma sak)
    Fast har ni sett hur de har stängt in oss p g a bygge av bullerplank så förstår man....jag har t o m rödljus för att komma ut från gatan hemma!
    Låter lite som sköldpaddan och kaninen
    Eat my dust!

  5. #25
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    intressant det där med bromsklossarna
    hade den diskussionen för ett tag sedan med dom också
    det slutade med att jag snällt fick betala
    följer denna tråd med stort intresse
    Senast redigerat av Hagatorpet den 2013-07-12 klockan 21:26.
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  6. #26
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2012
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Järfälla
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    10
    Bump! Hur slutade denna historia?

  7. #27
    MINI-entusiast Rexoars avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Förnamn
    José
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    80
    BUMP igen.. Hur gick det till slut? Jag ringde Bavaria Solna här om dagen då mina bromsar börjat låta och passade på att fråga om bromsklossarna ingår i den fria servicen. Som svar fick jag ett hånskratt och ett: absolut inte! Det är förslitningsdelar.

    :S Fundersam...

  8. #28
    Urban Mini
    Guest
    Jag tror faktiskt att de har ändrat villkoren för i min står det att det INTE avser förslitningsdelar så som bromsbelägg. Men om ni köpt bilen och det har stått annat i era avtal så skall ju det avtal för köpet gälla. Om det inte anges att de kan ändras under avtalstiden. Personligen tycker jag att det är lite snålt att inte ta med beläggen för det kostar så otroligt lite för dem och det skulle innebära att det som skrivs faktiskt är sant. Bara att köra vi sköter resten, eller vad det nu står. Ogillar * som leder till finstilt där de mer eller mindre dementerar allt som skrivs i huvudtexten.

  9. #29
    Råkade ut för samma sak i vintras på varan Clubman, byte bromsbelägg bak + sensorn bytes ( fast den inte varnat) allt för 2252:- på Förenade Bil i Mö. Vi blev också upplysta om att slitdelar inte ingick i fria servicen som gällde 3 år/6' mil.
    Tänkte att snart kommer frambeläggen så jag byte dessa själv "förebyggande" för några veckor sen (snart 7000 mil), ingen varningslampa tänd! Var säkert 35 -40 % kvar jfm de nya beläggen.
    Servicelampan råkade däremot tändas strax efter och när vi häromdagen kom in till Förenade Bil för service så frågade vi vad som stod på programmet.

    Jo, frambromsbeläggen var utslitna och hög tid att bytas, kom fram efter nyckelavläsning.
    Vi trodde att det var tid för oljebyte mm men det var 900 mil till så efter lite argumenterande med serviceplaneraren så körde vi hem igen och återkommer om 900 mil !

    Tydligen går mycket efter förprogrammerade program och i förebyggande syfte.
    Jag glömde fråga vad detta arbetet skulle kostat men förmodar det var bra timpeng plus vi målade upp bromsoken mm.

  10. #30
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Jag kommar att vägra betala om dom byter något i förtid...
    Då får dom montera tillbaks delarna...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  11. #31
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    maj 2012
    Förnamn
    A
    Ort
    V
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    32
    Har oxå hamnat i den här sitsen..
    Bytte bromsar på den ena bilen (Countryman) fick snällt betala, efter ett samtal med Mini höll de med om att informationen var missvisande och de skulle se över formuleringen, för när bilen köptes var ett av deras argument att man "slapp" stå för underhåll/service 3 år eller 6000 mil.

    När detta var bytt så plingade det till om byte belägg fram på den andra, (Cooper), bokade tid och fick ett pris. Senare under dagen får jag ett samtal om att de stött på problem..
    Problemet var att bilen larmade om dåliga belägg trots att de var bra och nu kunde de inte återställa datorn.
    Lånebil över helgen, kanon..
    När bilen skulle hämtas så får jag en räkning på 2400:- trots att de inte bytt ett smack..
    Det tog inte många sekunder innan han själv förstod det orimliga i det hela och kastade fakturan.
    Som någon annan nämnde i tråden, är det slitagevarnare som larmar, eller är det körda mil?

    /D
    Mini Cooper Countryman SD 2011
    Mini Cooper D 2011

  12. #32
    MINI-galning mopacks avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    264
    Hejsan,

    Vad jag har förstått så är det förprogrammerat på bromsarna när dessa ska bytas (säg 3000 mil , obs exempel). Dock om man kör mer aktivt så kör man ner bromsarna snabbare. Då är bromsvarnaren där för att meddela att man måste se över bromsarna.

    Följer denna tråd med spänning då jag ärligt också trodde att bromsarna ingick i Minis reklam om att man behöver bara köra och inte bry sig om något över bilens service/underhåll.

    Mvh / Alex
    Alex S
    2003 Mini Cooper S

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Service på Mini Cooper GP
    Av Flipper i forum Teknik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-30, 16:52
  2. Service av Mini
    Av gabban i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 19:13
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 15:23
  4. Service på Mini?
    Av Llindaa i forum Allmänt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 08:24
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 23:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •