Jag skall försöka ta mig till London i sommar för att hämta min nya Mini.
Tyvärr så har Isländarna sprutat ut en massa damm i luften så att jag kanske inte kan flyga dit.
Någon som VET var det går båtar?
Jag skall försöka ta mig till London i sommar för att hämta min nya Mini.
Tyvärr så har Isländarna sprutat ut en massa damm i luften så att jag kanske inte kan flyga dit.
Någon som VET var det går båtar?
Vi syns på raserbanan!
"I love his MINI, we motor."
50% BMW & 50% love
Kanske någon som skall köra bil dit i sommar typ i slutet på Juli, som jag kan åka med?
Vi syns på raserbanan!
"I love his MINI, we motor."
50% BMW & 50% love
Om alla flygplan ska stå still ända fram tills juli så kan du nog glömma att hämta din nya MINI ens med båt, eftersom MINI-fabriken lär behöva delar som transporteras med flyg för att kunna bygga din och alla andras bilar.
• Nya bilens tråd »
• Gamla bilens tråd »
• Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!
MINI Cooper S -11
Volvo XC60 R-design Polestar -13
VW "Surfbussen" Transporter -96
Båt från Esbjerg, Danmark till Harwich, England.
BMW R1200RS 125 PS/125Nm
F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm
1:a MINI Cup 2011
3:a MINI Cup 2010
Det jag menar är industrins behov av korta ledtider för insatsvaror och reservdelar. Saker och ting går sönder - framför allt i fabriker - och om man ska vänta på att reservdelar till maskiner ska komma med båt från Asien eller USA påverkar det givetvis verksamheten och leveranstiderna.
Redan nu beräknas industrin förlora mångmiljonbelopp varje dag på försenade leveranser. Om nu flygstoppet skullle pågå till juli, vilket iofs inte är så troligt, kan man ju bara tänka sig hur situationen ser ut...
• Nya bilens tråd »
• Gamla bilens tråd »
• Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!
MINI Cooper S -11
Volvo XC60 R-design Polestar -13
VW "Surfbussen" Transporter -96
Jag tror även att det går båt till Newcastle från Bergen.
Men annars går det fraktbåt med DFDS från Göteborg till Harwich. Kolla med DFDS, de har hytter för passagerare samt bjuder på mat. Tar lite längre än vanliga färjan, med fungerar helt ok.
There is always the truck route with DFDS Tor Line: Göteborg to Immingham.
http://www.dfdstorline.com/DfdsTorLi...hSea/index.htm
I've done both this route and the Esbjerg - Harwich route ... Oh, and Amsterdam - Newcastle
Stop: Front; R56 JCW Brembos & Goodridge Lines, Rears; OEM
Go: JCW 210Bhp upgrade Kit, JCW Airbox with ITG Filter, Livewire Plug Leads, Screamin Demon Coil Pack
Noise: Janspeed 4-1 Manifold + high-flow Cat, JCW Cat back system
Corners: 17" x 7.5" Rota Subzero, Toyo Proxes 215/40-17, JCW Sports suspension
Braces: OMP Lower, Forge Upper Brace.
Seating: Recaro sports seats
Body: JCW Aero Bodykit
That's the one! Brilliant, I couldn't find the url
The only drawback with the TOR route is that there is no bar and therefore no drunk teenage girls
Stop: Front; R56 JCW Brembos & Goodridge Lines, Rears; OEM
Go: JCW 210Bhp upgrade Kit, JCW Airbox with ITG Filter, Livewire Plug Leads, Screamin Demon Coil Pack
Noise: Janspeed 4-1 Manifold + high-flow Cat, JCW Cat back system
Corners: 17" x 7.5" Rota Subzero, Toyo Proxes 215/40-17, JCW Sports suspension
Braces: OMP Lower, Forge Upper Brace.
Seating: Recaro sports seats
Body: JCW Aero Bodykit
Det är ju i.o.f. sant. Hopas att det fins pryttlar i Oxford för underhåll av maskiner osv. Det är ju en tysk bil (maskinservice-suport borde finns i Tyskland) så de kanske kan åka tåg om det skulle behövas. Kanske borde bedriva lite industri-spionage för att lugna mina nerver.
Vi syns på raserbanan!
"I love his MINI, we motor."
50% BMW & 50% love
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)