handdator

Visa fullständig version : And now to something completely different: The Next MINI Generation



Hobbe
2011-01-26, 06:42
http://www.motoringfile.com/2011/01/25/next-generation-mini-hatch-to-take-big-design-leap/


Jag har en viss förhoppning om en möjlig ersättare till min R53:a :)

dvorak
2011-01-26, 08:28
Härligt att de vågar förnya sig!

Vill inte hoppa i taket än innn jag sett den, jag är inte så förtjust alls i Countrymannen.

yonasu
2011-01-26, 09:05
Härligt att de vågar förnya sig!

Vill inte hoppa i taket än innn jag sett den, jag är inte så förtjust alls i Countrymannen.

instämmer

Får hålla hårt i r56an nu, den kanske blir värd storkovan när dom byter riktning helt :)

dvorak
2011-01-26, 09:14
Eller så köper man något annat.

Det är det som är det fina med marknadsekonomi: Det finns massor med tillverkare som gör roliga bilar för att de vill att man ska köpa dem :D

Hobbe
2011-01-26, 10:12
Jo, men det finns bilar som oftast är roligare än andra, tex MINI.... ;)

dvorak
2011-01-26, 10:22
Jo, det var ju därför jag köpte en Mini.

Jag har dock inte varit så nöjd med mitt bilägande även fast den är riktigt kul att köra. De får komma upp med något riktigt kul för att jag ska välja en ny om c:a två år. Men det rycker i V8-tarmen, och det blir svårt att få bort det rycket :D

Hobbe
2011-01-26, 10:29
Du får hoppas på en MINI med V8 då :D

En sådan hade även jag köpt.

dvorak
2011-01-26, 10:32
En sådan hade även jag köpt.

Kan jag tänka mig att du hade :cool:

Vi får hålla tummarna helt enkelt.

Drömmen hade ju varit något i stil med Renault Clio V6, ojojojoj jag hade sprungit till handlaren direkt :D :eek:

Gustav2000
2011-01-26, 11:40
Kan jag tänka mig att du hade :cool:

Vi får hålla tummarna helt enkelt.

Drömmen hade ju varit något i stil med Renault Clio V6, ojojojoj jag hade sprungit till handlaren direkt :D :eek:

Vist var den ball. Men med den hjulbasen och mittmonterat så gick den inte att köra.
jag hoppas att nya Mini blir lättare snabbare och snyggare, och med fyrhjulsdrift. Motorn får gärna sitta mellan axlarna så länge den är framför föraren.

dvorak
2011-01-26, 12:23
Vad jag förstått så är Clion väldigt underhållande att köra. Lite lömsk efter gränsen, men det är de flesta bilar med mittmotor.

Mittmotor är ju det bästa man kan ha egentligen, viktfördelningen blir mycket bättre speciellt under inbromsning. Titta på Minins bromsskivor bak så förklarar det en del om hur Minin känns vid kraftiga inbromsningar :D

Gustav2000
2011-01-26, 13:47
Vad jag förstått så är Clion väldigt underhållande att köra. Lite lömsk efter gränsen, men det är de flesta bilar med mittmotor.

Mittmotor är ju det bästa man kan ha egentligen, viktfördelningen blir mycket bättre speciellt under inbromsning. Titta på Minins bromsskivor bak så förklarar det en del om hur Minin känns vid kraftiga inbromsningar :D

Sant, idealet är ju mittmotor.
Eller i min våta fantasi; elmotor vid varje hjul och med vätgas. Tänk bara vilken underbar fyrhjulsdrift, total kontroll! Det borde nästa Mini ha.

Emely&Robert
2011-01-26, 16:37
Risken är väl att det, i vanlig ordning, blir ett redigt FU ur nuvarande entusiasters perspektiv när nästa generation fans ska värvas.

Panerai
2011-01-26, 16:40
Sålänge det är Nyskapande och Inovativt och inte MÅSTE förnya, struntsamma om det är till det bättre.