handdator

Visa fullständig version : Webbdesigner sökes till NMCS!



Scitz0
2011-01-11, 06:02
Hej alla MINI-entusiaster!

Bakom kulisserna här på NMCS forumet sker en del arbete, om än långsamt, med nästa generations hemsida/forum av undertecknad. Teknikbiten känner vi oss trygga med men när det kommer till design är vi inne på okänt vatten.

Så besitter du webbdesign/photoshop/css kunskaper och vill hjälpa till att designa framtidens NMCS hör av dig antingen här i tråden eller i PM till mig.

Som ersättning erbjuds gratis medlemskap, evig uppskattning och en plats i NMCS historia :).

PS!
Om vi inte hittar någon designer får en tekniker sköta designen och det tror jag inte någon av oss vill se ;).

Hobbe
2011-01-11, 07:24
Duger det att kunna rita på skärmen med tuschpenna och krita?
Nja, det är tydligen inget för mig :D

Scitz0
2011-01-11, 07:30
Duger det att kunna rita på skärmen med tuschpenna och krita?
Nja, det är tydligen inget för mig :D
Det är väl ungefär i den klassen jag ligger ;) ... av denna anledning vi söker någon lite mer kompetent :p

Panerai
2011-01-11, 08:02
Det är väl ungefär i den klassen jag ligger ;) ... av denna anledning vi söker någon lite mer kompetent :p

Hurpass avancerat måste det vara?

Photoshop behärskar jag lika bra som mina egna fötter.

Css - mja, har modifierat otaliga Css filer till hemsidor men aldrig bygget en från 0 så att säga

Webdesign är samma sak där som Css delen, har inte byggt något från grunden (eller jo det har jag men inte så att jag känner att Wow jag är grymmast på Webdesign. Inte i jämförelse med photoshopkunskaperna)

Men iallaf, behöver ni hjälp med Photoshopbiten så säg till ;)

Scitz0
2011-01-11, 09:13
Hurpass avancerat måste det vara?

Photoshop behärskar jag lika bra som mina egna fötter.

Css - mja, har modifierat otaliga Css filer till hemsidor men aldrig bygget en från 0 så att säga

Webdesign är samma sak där som Css delen, har inte byggt något från grunden (eller jo det har jag men inte så att jag känner att Wow jag är grymmast på Webdesign. Inte i jämförelse med photoshopkunskaperna)

Men iallaf, behöver ni hjälp med Photoshopbiten så säg till ;)
Det låter som du besitter kunskaper långt bättre än mig iaf så du har säkert inga problem att reda ut det. Det handlar inte om att bygga något från grunden utan enbart att modifiera befintlig kod(php, i viss mån)/css. Php biten har jag begränsad kunskap i också så där kan jag nog vara lite behjälplig också.

Sen hur långt man modifierar sidan är helt upp till oss som håller på med det också, man klarar sig kanske långt bara genom att fixa till grundläggande saker som sidhuvud, sidfot, färger osv.

Vi kan ju låta förfrågan ligga ute ett tag till men det är kul att du kan tänka dig ta på dig detta uppdrag. Skadar ju inte om man är fler. Fast för många kockar blir ju inte bra heller ;).

Scitz0
2011-01-12, 15:25
Tråden har visserligen inte legat ute så länge men det verkar som Panerai kommer bli NMCS:s framtida designer :).

Skulle någon känna framöver att de även vill vara med och forma sidan så hör av er.

Vi tar resten via pm Panerai.

powernap
2011-01-12, 18:16
Då hälsar jag Panerai välkommen "ombord" :-)

Scitz0
2011-01-13, 05:46
Jag kan göra ett tillägg till er som fortfarande kanske funderar på detta. Panerai har accepterat rollen som ps guru men säger sig sakna webbdesign biten så är du en php/css guru eller någorlunda kunnig inom detta område hör gärna av dig. Det kommer inte vara några större kodmodifieringar men det är alltid bra att ha någon kunnig inom området.

Jim
2011-01-16, 20:56
Finns det någon tanke om hur ni vill att sidan ska se ut? Kan tänka mig hjälpa om man får lite mer info..

Scitz0
2011-01-16, 22:08
Finns det någon tanke om hur ni vill att sidan ska se ut? Kan tänka mig hjälpa om man får lite mer info..
Kul Jim!

Jag ger gärna all info du vill ha, svårt att säga hur sidan ska se ut men det handlar om att göra om vbulletin's standardmall och göra det lite mer personligt för NMCS. Detta kan antingen ske genom att man modifierar orginalstilen, färger, logga, knappar osv. Eller så kan man köpa någon färdigmodifierad vbulletin stil och sen sätta sin MINI-prägel på den.

Det handlar med andra ord om mindre förändringar för att få fram NMCS MINI anda på sidan. För detta krävs photoshop kunskaper, html, css och till viss del möjligtvis lite php men förmodligen klarar vi oss utan detta.

Jag berättar gärna mer om det i detalj men någon färdig vision har vi inte ordnat än.

Vilka bitar är det du sitter inne med kunskaper inom?

Jim
2011-01-18, 20:20
Måste vart riktigt trött i mössan :) Trodde det var någon som kunde photoshop ni fortfarande sökte.

Har väl viss förståelse av css och php men om det är något som kan hjälpa er vet jag inte!

Ska bli kul hur som helst att se slutprodukten av det ni gör :)

Scitz0
2011-01-18, 20:48
Panerai har lovat att hjälpa till med photoshop biten så det är väl mer html/css isf.
Men tack för visat intresse hur som helst :)