handdator

Visa fullständig version : Vindrutetorkare bak, ingen vätska



JEA
2011-01-06, 12:39
Hej
Min vindrutetorkare bak har lagt av, eller den rör sig som den ska men det kommer ingen spolarvätska, den är påfylld :) Den låter som vanligt dvs. vindrutetorkmotorn surrar, men ingen vätska kommer.

Först trodde jag det var grus i hålet som det lätt blir, men efter lite kirrurgi med nål och mejsel så fort jag bort själva den som riktar strålen på torkaren och den såg helt ok ut, skruvar tillbaks den, ingen skillnad. Verkar inte heller vara någon synlig läcka, den står i kallgarage (17 grader ungefär).

Någon som har en idé om vad det kan vara?

Tack

Cervantes
2011-01-06, 13:31
Tittat så slangen inte lossnat nånstans?

JEA
2011-01-06, 19:23
Vart hittar jag den slangen?

Ace
2011-01-07, 10:37
:potd:
Vart hittar jag den slangen?

Hagatorpet
2011-01-07, 13:19
Vart hittar jag den slangen?

Den sitter i mellan behållaren där du fyller på spolarvätskan och hålet där spolarvätskan skall komma ut :D

Cervantes
2011-01-07, 19:54
Den sitter i mellan behållaren där du fyller på spolarvätskan och hålet där spolarvätskan skall komma ut :D

Sen kommer den fram i bakluckan någonstans..

raffaren
2011-01-08, 09:01
Min bakrutespolning får jag göra rent emellanåt i själva munstycket.jag lyfter av hatten på munstycket och får blåsa rent med munnen eller tryckluft.Det samlas en del klägg där ibland.Det har i alla fall funkat för mig.

Gard
2011-01-11, 10:43
Har/hade samma problem. När jag hade bilen på service bad jag att de skulle titta på det.
De menade att det satt sig i slangen inne i bakluckan, munstycket var det visst inget fel på. De fixade det och det funkade finfint i typ i månad....... sen var det samma sak igen. Har fått vara så sen dess. De sa dock att jag absolut inte var den första med detta lilla problem.