handdator

Visa fullständig version : Däck med vit text på sidorna - finns det?



Benis
2011-01-03, 09:36
Hej Minivänner,

Jag är lite sugen på däck med vit text på sidorna. Som rallydäck back in the days. Vet inte hur det hade sett ut på en metallicsvart MCS med vita stripes men kanske hade varit tufft. Vet ni om sådana däck finns i dag?

Tack på förhand.

ola
2011-01-03, 10:50
Däckpenna på Biltema!

Benis
2011-01-03, 11:17
Däckpenna på Biltema!

Nej usch. Det känns lite så där.

Hobbe
2011-01-03, 11:30
Begagnade Formel 1 slicks? :D

dvorak
2011-01-03, 12:21
Nej usch. Det känns lite så där.

Du har nog inte så mycket val, få moderna däck till personbilar säljs idag med vit text på. Jag använde däckpenna till mina gamla däck på MGn. Det fungerade faktiskt riktigt bra.

Ace
2011-01-03, 19:58
Trender kommer och går. Kanske dags att slå ett slag för däckpennan igen! Hur många vågar ta första vårturen med nyvaxad MINI med däckpenna använd på sulorna?????

Helan
2011-01-04, 04:59
Kanske du Ace!?

Stephand
2011-01-11, 14:09
Trender kommer och går. Kanske dags att slå ett slag för däckpennan igen! Hur många vågar ta första vårturen med nyvaxad MINI med däckpenna använd på sulorna?????

Hade ju varenda 18åring när det begav sig, gjorde lätt 1 sec till hundra och 50-60 blås i toppfart:D

Jänkedäck och 4wd däck har fortfarande detta raceatribut :)

Har för mig att jag sett riktig däckfärg på burk någonstans, sitter nog bättre en pennorna för det var ett jäkla målande när man var tonåring och fortfarande lyssnade på Tarsanboy och pimpade däcken.

Panerai
2011-01-11, 14:29
jag tänker mig att det hade passat klockrent på någon som hade ett lite mer "retrostuk" på sin Mini Cooper, mkt chrome etc.

dvorak
2011-01-11, 14:37
Jag hade det på MGn innan renoveringen började.

Passade utmärkt på den bilen. Första hade jag det på mina gamla däck, när jag sedan bytte saknade jag det så att jag var tvungen att fylla i Dunlop-texten med däckpenna :D

ola
2011-01-11, 15:08
Jag pimpar mina däck med däckkrita , det står jag för :-) tycker det är coolt och som Ace säger - trender kommer och går.. och nån måste ju vara trendsetter ;-)

Hobbe
2011-01-11, 16:40
...och nån måste ju vara trendsetter ;-)

...eller sist av alla :D
Något nytt har redan börjat någon annanstans.

MaryJay
2011-01-11, 17:38
jag tänker mig att det hade passat klockrent på någon som hade ett lite mer "retrostuk" på sin Mini Cooper, mkt chrome etc.

Som min Bruno? Han känns retro och "kromig"... :)

Panerai
2011-01-11, 19:00
Som min Bruno? Han känns retro och "kromig"... :)

Ja, Bruno är grym, jag var faktiskt nära på att köpa honom men sen såg jag att min Vita Faran var påväg in till hallen och då blev det som det blev.

:D

Är dock fortfarande avis på inredningen.

MaryJay
2011-01-12, 13:08
Ja, Bruno är grym, jag var faktiskt nära på att köpa honom men sen såg jag att min Vita Faran var påväg in till hallen och då blev det som det blev.

:D

Är dock fortfarande avis på inredningen.

Tack! Han är fin, och jag är glad at du inte hann köpa min pojkvän! :)

Inredningen är grym, men jag gillar inte att det är så kallt med skinnstolar på vintern...

Fredrik
2011-01-13, 15:45
Inredningen är grym, men jag gillar inte att det är så kallt med skinnstolar på vintern...

Marie, längst ner på mittkonsollen finns det två knappar för stolsvärme - en för förarstol och en för passagerarstol :ide:











:hihi: ;)

Panerai
2011-01-13, 18:43
Tack! Han är fin, och jag är glad at du inte hann köpa min pojkvän! :)

Inredningen är grym, men jag gillar inte att det är så kallt med skinnstolar på vintern...

vi kan byta inredning om du vill - jag kan t.om tänka mig att byta den gratis, HAHA